Tilt shift lens

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Ik zag hier verschillende fotos van mensen die gebruik maken van een tilt shift lens. Bij mij kwamen de fotos heel kunstmatig over waardoor je het effect krijgt zoals Madurodam. Dat is wel een heel grappig effect. De link hieronder is een filmpje waar gebruikt wordt gemaakt van zo'n lens. Het grootste worstel evenement wordt daardoor piepklein:

klikhier voor Hulk Hogan
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

Dank je, ik ga gelijk eens even dat filmpje bekijken want ik ben wel nieuwsgierig

Gr Ben
Ben Objectief
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Voor diegene die geen tilt-shift lens heeft, en wel van knutselen in photoshop houd: klikkerdeklik
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Sven-EOS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 16:27
CONTACTCOLON

Voor iedereen die wil tilt-shiften, maar geen photoshop heeft.
http://tiltshiftmaker.com/
Als ik met een foto duidelijk kan maken wat ik mooi vind, ben ik geslaagd in mijn opzet.
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Lol, wat zijn we weer bijdehand ja :)
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

henk156 schreefCOLONIk zag hier verschillende fotos van mensen die gebruik maken van een tilt shift lens. Bij mij kwamen de fotos heel kunstmatig over waardoor je het effect krijgt zoals Madurodam. Dat is wel een heel grappig effect. De link hieronder is een filmpje waar gebruikt wordt gemaakt van zo'n lens. Het grootste worstel evenement wordt daardoor piepklein:

klikhier voor Hulk Hogan
Ik heb alleen sterk de indruk dat deze opnames voorzien zijn van een tilt shift effect door nabewerking. De figuren die je in de ring ziet verschijnen waren voornamelijk in de begin jaren 80 of misschien begin jaren 90 actief.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Voor iedereen die het wil, maar het geld er domweg niet voor (over) heeft: Lensbaby
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar