EF-S 55-250 Problemen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hallo,

Zaterdag een EF-S 55-250 gehaald. Nu heb ik het idee dat hij niet 100% werkt.

Af en toe als je 'm scherp wilt stellen moet je hem eerst handmatig scherpstellen (Althans aan de scherpstel ring draaien) en dan pas wilt hij goed scherpstellen. Anders blijft hij gewoon hangen.

Ook blijft het motertje een zacht brommend geluid maken (Als ik het als leek hoor, niest bijzonders maar toch?)

Wat te doen? Is er iemand in de buurt van Almere die eventueel eens zou willen kijken?
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Filter er op, dan filter er af :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat zacht brommend geluid, blijft hij dat ook maken als je de IS uitschakelt?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

toppe schreefCOLONOok blijft het motertje een zacht brommend geluid maken (Als ik het als leek hoor, niest bijzonders maar toch?)
Bedoel je soms het zachte getik van de IS? Zo ja, dat is normaal.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ok,

Dat is dan opgelost maar het scherpstellen? daar maak ik me 't meeste zorgen om...

Niemand heeft daar enig idee voor?
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Misschien te weinig licht? Wanneer en met welke settings probeer je scherp te stellen?

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

P, TV & AV stand. Zelfs op de auto stand heeft hij er af en toe last van.

Het is niet dat het altijd het geval is, maar 1 op de 25 foto's (?) heeft hij last mee. Tenzij ik eerst aan de ring draai, want dan doet hij het wel
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

ja maar heb je bijvoorbeeld gisteren avond een fiets in te tuin bijvoorbeeld gefotografeerd of iets in de woon kamer met voldoende licht of te wel was hij niet aan het hunten.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

zoals jvanarkel al zei, misschien te weinig licht.
Als je binnen met wat minder licht op een egaal vlak wil scherpstellen dan zal hij hier wat moeite mee hebben.
Probeer als je er last van heb je cam ergens anders op te richten met je ontspanknop nog steeds half ingedrukt.
Als hij dan wel scherpstelt dan heb je gewoon te weinig licht of te weinig contrast op je onderwerp.
Aan je scherpstel ring gaan draaien terwijl deze lens op AF staat lijkt mij niet verstandig, hij is hier niet voor gebouwd en zal denk ik op den duur de geest geven.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hee,

Ook overdag heeft hij er last van. Het lijkt wel of hij eventueel scherpstelt op een viesplekje op 't filter.

Maar ik kan hier zeker een stuk meer mee, wat ik alleen vreemd vind: ik heb een Metz 36 AF-4C er bij en zodra je die gaat gebruiken krijg je tijdens het scherpstellen een rood licht te zien. Daar stelt hij dan toch op scherp?

Groet,
Evert-Job
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Hoe het bij de metz geregeld is weet ik niet maar als ik mijn ex430 erop zet dan krijg ik het rode licht waar jij het over heb alleen te zien als er eigenlijk te weinig licht is om goed en snel te kunnen focussen.
Dus als ik mijn flitser gebruik bij voldoende licht dan focust de cam/lens
zonder dat rode hulplicht waar jij het over heb.
Ik denk toch dat het met de hoeveelheid licht te maken heeft.

edit: als je te weinig licht heb en je stelt scherp op bijv. een donker vlak of een onderwerp met weinig contrast dan helpt het hulplicht ook niet altijd even goed en snel
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

toppe schreefCOLONOok overdag heeft hij er last van. Het lijkt wel of hij eventueel scherpstelt op een viesplekje op 't filter.
Zoals ik al eerder suggereerde: haal het filter eraf.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

toppe schreefCOLONHet lijkt wel of hij eventueel scherpstelt op een viesplekje op 't filter.
Denk niet dat de 55-250 dat haalt qua minimum-scherstelafstand :wink: En verder kan je natuurlijk ook gewoon het filter schoonmaken :idea:

Maar, zoals Boels al zegt, probeer het ook gewoon eens even zonder filter...
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Misschien vind je nog tips in dit artikel: Understanding Camera Autofocus.
Whether and why autofocus may fail is primarily determined by factors in the next section. (meer)
Bijvoorbeeld: in de telestand (250mm) heb je f/5.6 en daar heeft een 350D het al moeilijk met autofocus (zie het artikel).
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een oude 35-80 (oud USM type) kitlens. Na een jaar of tien kon de lens alleen nog scherpstellen als ik de focusring even beroerde en het probleem verergerde met de tijd. De hoeveelheid licht maakte in mijn geval niet uit. Ik heb het ding uit elkaar gehad en min of meer schoongemaakt en het vervuilde oude vet verwijderd en vervangen door siliconenvet. Mijn diagnose was dat het (kunststof) glijmechanisme danwel de (kunststof) tandwieltjes in de lens door slijtage en speling na verloop van tijd minder soepel functioneren en dat de scherpstelmotor niet genoeg kracht kon leveren om de boel zonder hulp los te trekken. Het ding focust na de schoonmaakbeurt nog steeds niet, ik vermoed dat de tandwielassembly versleten is.

Als die 55-250 een nieuwe lens is zou ik hem subiet omruilen.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLONIk heb iets dergelijks meegemaakt met een oude 35-80 (oud USM type) kitlens. Na een jaar of tien kon de lens alleen nog scherpstellen als ik de focusring even beroerde en het probleem verergerde met de tijd. De hoeveelheid licht maakte in mijn geval niet uit. Ik heb het ding uit elkaar gehad en min of meer schoongemaakt en het vervuilde oude vet verwijderd en vervangen door siliconenvet. Mijn diagnose was dat het (kunststof) glijmechanisme danwel de (kunststof) tandwieltjes in de lens door slijtage en speling na verloop van tijd minder soepel functioneren en dat de scherpstelmotor niet genoeg kracht kon leveren om de boel zonder hulp los te trekken. Het ding focust na de schoonmaakbeurt nog steeds niet, ik vermoed dat de tandwielassembly versleten is.

Als die 55-250 een nieuwe lens is zou ik hem subiet omruilen.
Daar zit ik dus ook mee... Ik weet het niet maar de eerste dag dat ik 'm had heb ik nergens last van gehad (althans het viel niet op?)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mijn EF-s 55-250 maakt ook sinds kort een brommend geluid. Het komt volgens mij van de IS af.

Ik heb het objectief mee naar de winkel genomen en daar is besloten dat hij naar Canon moet voor reparatie. Ze dachten dat er een veertje ofzo kapot was? Aangezien ik eerst naar Amerika ga en bang was dat het objectief niet op tijd terug zou zijn stuur ik hem pas in januari op.

Ik laat dan wel weten wat het euvel was.
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

jorisvb schreefCOLONMijn EF-s 55-250 maakt ook sinds kort een brommend geluid. Het komt volgens mij van de IS af.

Ik heb het objectief mee naar de winkel genomen en daar is besloten dat hij naar Canon moet voor reparatie. Ze dachten dat er een veertje ofzo kapot was? Aangezien ik eerst naar Amerika ga en bang was dat het objectief niet op tijd terug zou zijn stuur ik hem pas in januari op.

Ik laat dan wel weten wat het euvel was.
Die van mij is hagel nieuw. Zou het een bekend probleem zijn?? Wel raar... Het zal wel. Liever nu dan straks... Cameranu mag 'm opkomen halen en een nieuwe sturen
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Die van mij is gekocht eind september en doet het nu sinds een week of 3. Niet echt wat je zegt al een versleten modelletje.
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

jorisvb schreefCOLONDie van mij is gekocht eind september en doet het nu sinds een week of 3. Niet echt wat je zegt al een versleten modelletje.
Inderdaad... Nouja ik ga daar in ieder geval niet op wachten. Ik vind dat ze gewoon kunnen omruilen. Deze kunnen zij terug sturen naar Canon (DOA = Dead On Arrival) tot geloof ik 4 maanden na aanschaf...
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar