Ogen nog blauwer?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
AngelaKuiper
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 10:55
WoonplaatsCOLON Hellendoorn

Ik ben een beetje aan het klooien met elements 7.0 .
Nu is het me gelukt om het shirt blauw te krijgen (ja ik weet het niet perfect maar gaat om het idee) en de ogen heb ik heeel iets een kleurtje kunnen geven, maar niet meer als dit?
Hoe kan dat? Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om ze feller te krijgen?

Ik heb nu een laag gekopieerd, zwart/wit gemaakt, met het achtergrond gummetje over het shirt en ogen geweest daarna de lagen samen gevoegd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op AngelaKuiper, in totaal 24 keer gewijzigd.
Canon 50D, EF 50mm f/1.8 II, EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM II, EF 75-300mm/4.0-5.6 III, Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik zie deze foto en ik heb ook nog wel een aantal fotos waar ik dit mee zou willen doen . is er ook een uitleg hoe dit gaat en werkt?
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
bumme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2008 13:53
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Drenthe

Als je de originele laag weer selecteert dan kun je met Hue/Saturation de kleur en kleursterkte ed. aanpassen.

Mijn mening is om met dergelijke truc de focus te verleggen of te benadrukken.
Dus in je voorbeeld foto zou ik deze handeling beperken tot de ogen. Het shirt gaat voor afleiding zorgen.

Veel succes.


Deze link staat jouw bewerking ook tussen http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3c9f23e034
Canon 400D+grip / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF 50mm f/1.8 II / Redged RTT-423
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik laat ogen altijd de kleur die ze zijn, als ze te fel zijn gooi ik de saturatie iets omlaag.
je kan de ogen wel feller maken, maar ik denk dat dit niet mooi word wanneer ze in het echt niet zo zijn.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
AngelaKuiper
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 10:55
WoonplaatsCOLON Hellendoorn

Het gaat me ook niet om deze foto hoor, maar heb gister avond zo ff snel een foto gepakt en dit gedaan met het idee, aaaaaah zo werkt dat dus... :wink:
Canon 50D, EF 50mm f/1.8 II, EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM II, EF 75-300mm/4.0-5.6 III, Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

AngelaKuiper schreefCOLON aaaaaah zo werkt dat dus... :wink:
Sorry, maar aaaah, zo werkt dat dus niet :wink:

Als je het met een gummetje doet, kun je niet meer terug, een foutje maken betekend dus opnieuw beginnen. Wat je beter kunt doen is een laagmasker aanmaken van de 2e laag.

Ik zou eerst select>color range en dan kiezen voor het shirt. Dan heb je een selectie, dan zou ik de achtergrondlaag compieeren en op laagmasker klikken, zodat hij alles verbergt wat niet geselecteerd is, dan kun je de laatste dingen nog aanpassen met het penseel en klaar is Angela
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

offf tweede laag aanmaken daar bij hue saturation alle kleuren eruit halen behalve hetgeen je wilt.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
AngelaKuiper
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 10:55
WoonplaatsCOLON Hellendoorn

bmvduin schreefCOLON
AngelaKuiper schreefCOLON aaaaaah zo werkt dat dus... :wink:
Sorry, maar aaaah, zo werkt dat dus niet :wink:

Als je het met een gummetje doet, kun je niet meer terug, een foutje maken betekend dus opnieuw beginnen. Wat je beter kunt doen is een laagmasker aanmaken van de 2e laag.

Ik zou eerst select>color range en dan kiezen voor het shirt. Dan heb je een selectie, dan zou ik de achtergrondlaag compieeren en op laagmasker klikken, zodat hij alles verbergt wat niet geselecteerd is, dan kun je de laatste dingen nog aanpassen met het penseel en klaar is Angela
Haha ik zal het vnaaf eens uitproberen! :wink:
Canon 50D, EF 50mm f/1.8 II, EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM II, EF 75-300mm/4.0-5.6 III, Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

@bmvduin: kun je een laagmasker maken in elements?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

knoet schreefCOLON@bmvduin: kun je een laagmasker maken in elements?
Sorry, ik heb geen elements, dus ik heb die vraag ook moeten opzoeken. Als ik zoek op: "laagmasker elements" in google dan is dit de eerste hit: http://www.fotografielessen.nl/index.ph ... _elements/

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Interessant. Ik heb Elements 8 voor de Mac. Ik zie dat dit soort Action Files ook bruikbaar zijn op de Mac.

Free Layer Mask Tool for Photoshop Elements
Layer Masks in Photoshop Elements 6, 7 and 8
http://graphicssoft.about.com/od/pselem ... sktool.htm


Photoshop Actions zijn een soort van scripts begrijp ik. Er gaat weer een wereld voor me open...
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLON
knoet schreefCOLON@bmvduin: kun je een laagmasker maken in elements?
Sorry, ik heb geen elements, dus ik heb die vraag ook moeten opzoeken. Als ik zoek op: "laagmasker elements" in google dan is dit de eerste hit: http://www.fotografielessen.nl/index.ph ... _elements/

Bob
Goh...best een goed idee om google te gebruiken om zo'n vraag te beantwoorden....doen meer mensen dat?
Misschien moet ik dat ook maar eens doen :oops: :oops:

thx, ga er eens induiken....
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Diegene die het niet doen missen wat in hun leven :D :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar