M'n eerste Portretjes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Vorige week voor het eerst eens een paar Portretjes proberen te schieten van m'n vriendin. Dat valt toch vies tegen zeg! :x Ik zal er hier een aantal plaatsen waarvan ik ze nog wel OK vind.

Helaas is haar shirtje vaak uitgebeten en ook de schaduwen heb ik niet weggeflitst :roll:

Binnekort ga ik weer een poging doen, dus alle trips en trucs zijn welkom! :lol:

Edit: Foto's zijn geschoten met de Canon EF 50/1.4 USM, de exif data zit uiteraard nog in de foto.

Heb bewust de saturatie een eind naar beneden geschroefd.

Komen ze!

#1

Afbeelding

#2

Afbeelding

#3

Afbeelding

#4

Afbeelding

#5

Afbeelding

#6

Afbeelding
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Voor een eerste keer zeker wel aardig!

Algemene tip: Zet het model eens verder van de achtergrond af. Dan worden de schaduwen ook al minder hard.
Bij foto 4 is het gezicht te donker helaas.

Verder is de beste foto nummer 1 (houding/belichting past gewoon goed bij elkaar).

zet hem op!! :)

Greetz
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik moet zeggen dat ik foto 1 een heel erg mooie plaat vind. De kleurtoning is erg fijn. De pose past goed bij het sfeertje, de schaduw stoort in het geheel niet, sterker nog: ik vind het een toegevoegde waarde! Ik denk dat ik hem zelf iets krapper zou hebben gekaderd en daarbij de meeste ruimte aan de linkerkant gehouden zou hebben. Juist het feit dat je model dan 'uit de foto kijkt' versterkt m.i. de sfeer van de plaat.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Berrie,

Toch wel eens met Yvo en Martin

foto 1 is erg mooi!

En om de schaduw weg te krijgen is afstand van de muur belangerijk!
Verder goed op weg, en blijven oefenen, leren van je fouten hoort er bij

(nu is fouten geen goed woord)

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik was de tekst aan het lezen en dacht nou..... daar komen de foto's...
Toen zag ik de foto's en dacht ik: Zo! Da's niet vervelend om naar te kijken!

De eerste gewoon lekker helemaal niks meer aan doen! Opsturen naar de drukker in inlijsten! Zoals Martin al zegt voegt de schaduw hier juist iets toe.

Als je de schaduwen helemaal weg wilt hebben zal je iets meer moeten doen. Ten eerste je model een heel stuk verder van de achtergrond zetten. Ten tweede je achtergrond totaal uitlichten met flitsers. Voor de achtergrond zelf heb je er dan al 2 nodig. En dan nog zorgen dat je licht verhouding klopt met het licht waarmee je je model verlicht. Je hebt dan snel kans op overstraling. Dat houd in dat het licht van de achtergrond dan om je model heen slaat.
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties! :P

Foto 1 valt dus toch nog aardig in de smaak :lol:

Heb even het advies van Martin opgevolgd en de foto iets kleiner gecropt. Hoor ik graag welke mooier is, het origineel of de gecropte.

Afbeelding

Foto 4 is hier inderdaad wat te donker, ik heb er nog een betere versie van. Maar voordat ik die plaats moet ik dat even overleggen i.v.m. een beetje inkijk. Anders heb ik weer ruzie :lol:

Zal voor de volgende keer dan eens in de gaten houden dat er wat meer afstand is vanaf de achterwand.

Als er nog meer op te merken is dan hoor ik het graag :wink:
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

De crop is helemaal goed zo! Niks meer aan doen!
b.e.r.r.i.e schreefCOLONMaar voordat ik die plaats moet ik dat even overleggen i.v.m. een beetje inkijk
We zijn hier wel wat gewend hoor. :wink:
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

B.e.r.r.i.e schreefCOLON Heb even het advies van Martin opgevolgd en de foto iets kleiner gecropt. Hoor ik graag welke mooier is, het origineel of de gecropte.
Leuk dat je mijn gedachte volgt, maar wat vind je zelf? Heb je het gevoel dat de foto aan kracht wint? Zie je of het 'uit de foto kijken' de pose versterkt?
Wat ik maar bedoel: je moet niet aan een ander te vragen welke mooier IS, je moet zelf beoordelen of je iets mooier vindt. Probeer dat zelf te bepalen, kijk kritisch naar je foto's, dan komt het op een gegeven moment vanzelf :wink:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

@ Sushi: Dat weet ik, maar dat wilt nog niet zeggen dat m'n vriendin het er mee eens is! :lol:

@Martin: Ik vind de foto zeker wel aan kracht winnen, alleen vind ik hem zo vrij krap gekaderd. Mooiste zou zijn geweest als de foto iets anders was genomen waardoor er nog genoeg ruimte om het model heen was en toch dichter naar de rand stond. Blijf dit soort dingen toch lastig vinden :)
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Prima verbetering !
De foto kijkt nu in mijn ogen beter 8)
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Tarefo Photography
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2009 18:55
WoonplaatsCOLON Ridderkerk (Rotterdam)
CONTACTCOLON

Mooie foto's.
Vind de gecropte versie van foto 1 zeer geslaagd.


Groeten,
René
Website: KLIK
Facebook: KLIK
Hyves: KLIK
Model Mayhem: KLIK
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Prima foto's! Zeer weinig op aan te merken, en de paar dingetjes die ik wou zeggen zijn al gezegd :)

Foto 1 vind ik ook de fraaiste, maar de crop die je gemaakt hebt heeft naar mijn smaak te weinig ruimte boven het hoofd van je vriendin, ze lijkt een beetje opgesloten daardoor.

Keep up the good work!
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Knap werk hoor voor een eerste keer!
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de reacties en tips :D Hoop snel weer een nieuwe serie neer te kunnen zetten! :P
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Zweker doen want ik vond dit een leuke serie ! En de gecopte versie vind ik ook ee verbetering :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar