Cuneratoren @ night

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Vanavond even een fototje geschoten van de Cuneratoren in Rhenen.

Twee foto's geschoten en toen begon het uiteraard te regenen :evil: Dus toen maar weer de boel ingepakt :cry:

Goed, of niet goed???

Iso 100 - F11 - TV 30/1 - 63mm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op B.e.r.r.i.e, in totaal 25 keer gewijzigd.
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik vind hem goed geslaagd al zou je het beter "zicht op Rhenen" kunnen noemen. Dit is te weinig toren vind ik om de titel te dekken. Maar wel mooie foto.

Had je ook van onderaf kunnen nemen? Of kun je aan die kant van de Rijn niet dicht genoeg bij komen? Vond het vanuit een roeiboot altijd een machtig gezicht die toren.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Wat betreft de titel heb je inderdaad helemaal gelijk. Ik had wel uit meerdere "hoeken" de foto willen nemen, maar dat liet het weer niet toe :evil: Denk niet dat het echt "van onderaf" te noemen is als ik bij de rand van de rijn sta.

Maar goed, binnenkort maar weer eens poging doen :roll: :D
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een mooi plaatje maar qua witbalans en belichting vind ik het niet zo.

Was het licht op de kerk ook echt zo geel???
Als je in raw hebt geschoten zou je dit nog kunnen corrigeren anders zou je de "Saturation" tool kunnen gebruiken om dat geel minder te zetten.

Verder is het rechts onder te veel dicht gelopen in de donkere gedeeltes.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Volgens mij klopt de kleur van de kerk toch aardig. Maar zal het eens even checken. Wel in RAW geschoten, alleen de blacks, exposure en contrast gewijzigd. Welke kleurtemperatuur het is, weet ik zo even niet...

Rechtsonderin stond een boom en nog wat ander struikgewas. Als ik dat weg gecropt zou hebben had toch de Cunera teveel op de rand van de foto gestaan?

Groetjes :wink:
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Mooie foto hoor! Dit is vanaf de oude veerpond oversteek toch?
Ik heb de toren vorige keer vanaf de brug geschoten. Vanaf de kant van Kersteren. Als het een beetje vochtig is zie je de straling van de lampen nog beter.
Qua witbalans mag ie zelf nog wat meer naar oranje toe volgens mij.
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Hier even een foto met wat minder saturatie en exposure...

Afbeelding

En de witbalans wat meer naar oranje....

Afbeelding

@ Sushi: Klopt helemaal, is vanaf de oude veerpont oversteek! :D
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

De eerste bewerking vind ik beter er uit zien qua witbalans.
De tweede bewerking vind ik te rood.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

De foto uit de eerste post klopt vij aardig mbt de kleur hoor!
Alsje kijkt naar het restaurant link opde voorgrond(tanteloes) zie je dat het dak nog een beetje rood is van de dakpannen en de muur die wit hoort te zijn, is ook nog gewoon wit :wink:

Het licht dat op de Cunera gebruikt wordt is gewoon niet echt geweldig..maar een mooie foto zo aan de overkant van de rijn! :D
Mischien is de scherpte niet helemaal lekker...maar foto`s zo in het donker maken is altijd een beetje gepruts :wink:
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dus de kerk op foto 1 wordt verlicht met geel licht??
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

De kerk wordt aangelicht met een een kleur die tussen oranje en geel in hangt. Zal straks nog eens een poging doen om de juiste kleur te vinden.

Scherpte zou idd niet helemaal lekker kunnen zijn. Vind de scherpte van de Cunera op het origineel ook niet helemaal naar wens.

Als het zo nog even droog wordt ga ik eens proberen om een reeks nieuwe te maken...

Bedankt voor de reacties tot zover :D
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Okeeeee....net weer terug van een rondje schieten. Het was nu tenminste droog en mooi helder :D

Kleur moet nu toch wel aardig kloppen!

Even snel de mooiste eruit gepikt :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

En nog een paar nieuwe.... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Bartho
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2005 13:52
WoonplaatsCOLON Rhenen

Jaaa! Die laatste toevoegingen zijn echt heel wat beter! Scherpte is prima, en mooie sterren gemaakt van de straatlantaarns.

1) Doet me niet zoveel, maar dat komt meer door het plaatje. Als eigenaar van Tante Loes zou ik er misschien wel blij mee zijn :-)
2) Stuk leuker qua compositie en plaatjes, het enige wat me nét stoort is dat er een mini-stukje van de toren wordt afgesneden aan de bovenkant. Of het is in ieder geval heel krap gekaderd. Dat haantje mag wel wat lucht hebben...
3) Beetje scheef?
4) uhm... niet veel over te zeggen
5) Niet zoveel in te zien, waar moet ik naar kijken? Ik mis een doel, een onderwerp...

De techniek heb je in ieder geval aardig weten te verbeteren!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Deze laatsten zijn een stuk scherper zeg!

En hij mag nogsteeds een stukkie meer oranje als ik hem vergelijk vanaf mijn achtertuin. :wink:

De laatsten vind ik dus ook de beste. Vooral omdat ze een stuk scherper zijn.
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties :D

Voor het schieten van de laatste serie heb ik de Tamron lekker in de tas gelaten en de Primes tevoorschijn getoverd. B+W UV filters eraf gehaald. En toen nog eens een poging gedaan.

Dan kan je toch wel zien dat de Tamron behoorlijk wat steekjes laat vallen :shock:

@ Bartho:

1) Doet me niet zoveel, maar dat komt meer door het plaatje. Als eigenaar van Tante Loes zou ik er misschien wel blij mee zijn Smile

Hier vond ik vooral de reflectie in het water mooi...


2) Stuk leuker qua compositie en plaatjes, het enige wat me nét stoort is dat er een mini-stukje van de toren wordt afgesneden aan de bovenkant. Of het is in ieder geval heel krap gekaderd. Dat haantje mag wel wat lucht hebben...

Volgens mij heb ik inderdaad met snijden en kaderen dat haantje over het hoofd gezien. Zal hem even overnieuw kaderen...

3) Beetje scheef?

Check! Zet het op de "to do" list :lol:

4) uhm... niet veel over te zeggen

Ook hier deed voor mij de reflectie het weer in het water. Samen met de remlichten links scheelde dat mooi weer een donker hoekje...

5) Niet zoveel in te zien, waar moet ik naar kijken? Ik mis een doel, een onderwerp...

Helemaal mee eens.....vond hem zelf eigenlijk te saai, maar toch ook wel weer een leuk plaatje :wink:

@ Sushi:


Ik zal dan nog eens kijken of ik de kleur nog wat realistischer kan krijgen.

Nu maar weer eens op zoek naar een ander onderwerp wat het waard is om foto's van te nemen :lol:

Nogmaals bedankt :wink:
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar