En weer een Hindoestaans huwelijk (22-08-09)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wederom vraag ik jullie wat jullie van deze serie vinden en wat ik eventueel beter zou kunnen dien.
Uiteraard is dit maar een klein gedeelte. Ik heb die dag zelf 800 geslaagde foto's er aan overgehouden. De mensen die de rest willen zien (ongeveer 60 foto's) kunnen op mijn site kiijken.

1.
Opgemaakt door de visagiste

Afbeelding

2.
In een ruimte van 3 x 3 meter nog een portretshoot gedaan

Afbeelding

3.
Eerste ritueel met de moeder

Afbeelding

4.
Gezamelijke ritueel

Afbeelding

5.
De bekende 7 rondjes

Afbeelding

6.
Gewoon een foto

Afbeelding

7.
Na de 7 rondjes en het aanbrengen van vermiljoenpoeder zijn ze officieel getrouwt

Afbeelding

8.
Maar tussendoor moet er rijst/mais geofferd worden

Afbeelding

9.
De openingsdans voor het feest

Afbeelding

10.
De afscheid met de familie

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Aestiva, in totaal 7 keer gewijzigd.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
yvonnepuntnl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2008 14:28
CONTACTCOLON

Wat een geweldige serie.
Ik vind het heel knap hoe je de emoties vastlegt en hoe de foto's bewerkt zijn.
Grappig dat sommige rituelen steeds net iets anders zijn.
Ik heb afgelopen vrijdag ook een Hindoestaanse bruiloft gefotografeerd en daar werd het rode poeder door de nieuwe echtgenoot aangebracht. Dit gebeurde onder een kleed en niemand kom het dus ook zien.
Paardenfotograaf en journalist
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

yvonnepuntnl schreefCOLONWat een geweldige serie.
Ik vind het heel knap hoe je de emoties vastlegt en hoe de foto's bewerkt zijn.
Grappig dat sommige rituelen steeds net iets anders zijn.
Ik heb afgelopen vrijdag ook een Hindoestaanse bruiloft gefotografeerd en daar werd het rode poeder door de nieuwe echtgenoot aangebracht. Dit gebeurde onder een kleed en niemand kom het dus ook zien.
Hoi Yvonne,

Dat klopt!
Dat heeft met de stroming te maken. Dat van jou was een ''senaten'' huwelijk. Helaas voor jou was het een hele lange dag hahaha ;)
Nee even serieus. Het gele doek is zodat het aanbrengen van de poeder beschermd is tegen het boze oog (wat dat mag betekenen mag joost weten).

Dit was een ''Arya'' huwelijk en die zijn heel kort. Vaak ongeveer een uur. Velen rituelen heb je dan ook niet bij deze stroming.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Weer een geweldige serie Aestive!
Sta er elke keer weer versteld van hoe je zo huwelijk weet vast te leggen.
Een knap staaltje werk :lol:
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Aestiva schreefCOLON Dit was een ''Arya'' huwelijk en die zijn heel kort. Vaak ongeveer een uur. Velen rituelen heb je dan ook niet bij deze stroming.
Zo! En dan krijg ik geen belletje of ik meewil?! ;) Da's wat anders dan de vorige waar ik bijwas (ruim 6 uur)! :D

Mooie serie weer, maar we zijn ook niet anders gewend van je ;)
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Hele mooie serie en heel goed bewerkt de kleuren spatten ervan af!
Alleen bij foto 9 zie ik wat ruis!?
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Marciavdz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 07:04
WoonplaatsCOLON Maarheeze

Prachtig, wat een kleuren!!

2 en 10 zijn mijn persoonlijke favorieten. 2 voor de kleuren die van mijn beeldscherm knallen, 10 om de emotie, de foto raakt me...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

buiten dat het natuurlijk geweldig uitbundige feesten zijn met dito kleuren heb je dit ook in je foto's over weten te brengen, prachtig.
Je hebt de 5D's weer laten spinnen !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Het is inderdaad wederom een mooi serie!

GR Dimitri
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Tja, wat moet je hier nou van zeggen. Wederom mooi gewoon !
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

holy crap, alweer een W-A-A-N-Z-I-N-N-I-G-E serie.
kan dr niks anders van maken. RESPECT !!
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Je vraagt dan wel om aanmerkingen wat beter zou kunnen, en als echte fotograaf ben je altijd wat meer ingetogen over de geproduceerde foto's, omdat er in je ogen altijd wel wat beter kan. Zo heb ik dat vaak... Kun je kritische analyse op je eigen foto's loslaten?? Ik ben benieuwd welke puntjes je aan zou brengen.

Als ik als buitenstaander naar deze serie zou kijken, dan is het algemene oordeel: "Super, en erg mooi, en je blijft aan dezelfde sfeer (toning) vasthouden". Maar zo zijn alle bovenstaande mensen al erg positief.



Als ikzelf deze foto's zou hebben gemaakt, dan weet ik haast altijd wel pijnpuntjes te vinden, omdat ik erg zelfkritisch ben (zo word ik ook beter, denk ik?). En dan zou ik deze graag eens willen vergelijken met je eigen lijstje
1. aan de éne kant mooi op de foto gezet, maar...

Vindt je het erg als ik later mijn verhaal af zal maken, dan kun je ook even je eigen pijnpuntjeslijstje opstellen? Omdat de bewaking eraan komt...
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie positieve reacties!

@ opperclowntje:
De ruis klopt! Ik heb de foto op Iso 6400 gemaakt (f2.8) en nog een stop in LR bij gelicht.

@ Dirkj
Ik zal altijd kritisch blijven en het komt zelden voor dat ik een serie van mij echt uitmuntend vind.
Zo irriteer ik mij nu aan de donkere hoeken die sommige foto's als 1 hebben.

Foto 2 vind ik de achtergrond ook niet ideaal en bij foto 9 had ik wel wat ruisreductie moeten toepassen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hey Ash!

Damn , weer lekker bezig zeg! Je weet dat ik fan ben van je bruidwerk en ook hier zitten er echt weer toppers tussen.
Hoewel je (terecht) kritisch bent mag je ook trots zijn op hoe je soms de omgeving mooi meeneemt in de foto zoals bij foto 3.
Foto 9 en foto 10 zijn schitterende momenten! Hoewel je soms erg drastisch bent in je uitsnedes pakt het vaak erg goed uit.
Toch zou ik bij foto 2 het gehele lichaam graag zien en bij foto 6 het gehele gezicht. Maar dat is persoonlijk.

We bellen snel weer en hopenlijk zien wij elkaar kort daarna ;)

Keep smiling :D
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

prachtig!
[size=84]onderschrift[/size]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

... ik zat gisteravond opgesloten in het gebouw waar ik werk en kon, toen de beveiliging er was, eindelijk naar huis.

Maar even terug naar het commentaar:
1. ...maar toch stoor ik mij aan de hand die het gezicht van de bruid vrijwel volledig afdekt en hoe langer ik ernaar kijk begin ik de linkerhand toch ook minder te vinden, omdat die wel erg gecropt is. Mijn aandacht gaat eigenlijk uit naar de bruid en vanuit deze hoek kan ik maar moeilijk zien wat er nou eigenlijk gebeurt. Misschien de lens over de schouder van de visagiste heenleggen?
Overigens stoor ik mij totaal niet aan die donkere hoeken, want het is niet overheersend en neemt daar niet de aandacht weg van je onderwerp.

2. Wauw, en een schitterende mooie bruid ook

3. Misschien wat meer scherptediepte zodat de moeder er wat beter op had gestaan, maar mogelijk zou dit wel wat meer afleiden van de handoplegging waar nu meer de aandacht naar toe gaat. Dus prima zo.

7. Hier mis ik de kleurtoning die in de voorgaande foto's zo'n mooie scherpte en sfeer erin leggen, deze doet me wat te zacht aan.

Overigens vind ik het rood er bij 3, 9 en 10 wat minder uit springen dan de andere foto's, en dat vind ik wat jammer. Maar zeker bij 9 kan ik me voorstellen dat het hier ook niet echt kan, omdat dan de persoon rechtsachter in het beeld misschien wel te fel wordt.

9 vind ik overigens helemaal super, één om echt trots mee te zijn. Het lijkt wel een moment uit een film. En 10 vind ik een beetje raar overkomen; het afscheid zie ik wel, maar dan staat de bruidegom ernaast te lachen... Om de één of andere manier strookt het niet en daardoor stoort de bruidegom me hier wat.

Overigens zei ik eerder dus dat je mooi aan de toning vasthield, maar even wat langer ernaar kijken en dan zie ik dus toch wat verschillen die ik hierboven ook wel aanhaal. Maar het zijn maar piepkleine dingetjes. Ik denk dat je de bruid & Bruidegom heel erg blij hebt kunnen maken met een mooi aandenken. Ga vooral zo door.


Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Zie deze serie pas nu...

Erg mooie serie waar de kleuren echt de doorslag geven!

Het blijft altijd een genot om naar je series te kijken!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar