[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ziet er allemaal goed uit, maar ik ruil mijn 40D niet in, daar ben ik nog steeds super tevreden mee,
wil nog wel een tweede body, maar dat zal wellicht een 2e hands 40D worden of misschien een 50D.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Zijn er nou 2 grips en is de ene voor wireless communicatie met een pc?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Yupe!

Maar dat was al een tijdje hoor, ook voor oudere bodies!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

moi toestel met indrukwekkende specs, maar wat moet ik nu met 18 milj. pixels, weet al niet waar ik de 13 milj. pixels van mijn 5D moet laten, dus ik wacht nog even.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Digitom schreefCOLONBG-E7 : € 289,00
@ KE zie ik 199 euro staan overigens...

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=29751
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oei, ja de 17-55 f2.8 IS op dit supercameraatje... Levert een hele aardige combinatie op. Om daar overheen te gaan lijkt het me welhaast onvermijdelijk dat met de introductie van een nieuwe 1D, deze ook een nieuwe lens met zich mee krijgt en wel de langverwachte 24-70 f2.8 IS...

Maar goed, m'n 1D gaat nog lang de deur niet uit: 10 Megapixels is mij nog groot genoeg en ik heb nog lang niet alles uit m'n AF gehaald om tegen de grenzen aan te lopen. Filmen is een aardige bijkomstigheid, een roll-pitch-indicator vind ik erg handig, en ook het grid in de zoeker en dat het AF-punt meeloopt met een bewegend voorwerp. Als ik het goed begrijp kan de interne flitser nu ook als master optreden, waardoor je externe flitsers op zo'n 13 meter afstand kunt bedienen met behoud van E-TTL. Ik had hier liever een soort van ingebouwde MiniTT1 (van Pocketwizzard) gezien dan een ingebouwde flitser... (met uiteraard een fiks bereik).
Maar 18 Megapixel op zo'n crop-sensor? Sommige mensen verkiezen zelfs de 40D qua scherpte boven een 50D... Ik weet het niet, op de één of andere manier zie ik liever een grotere sensor met zulke Megapixels, omdat ik daarbij het idee heb dat die scherpere resultaten en betere prestaties bij weinig licht zullen geven.

Maar zo'n 7D zie ik wel de markt afsnoepen van erg gedreven hobby-fotografen (waaronder ik mij schaar) die normalerwijze op zoek zouden gaan naar een tweedehands 1D MkIII voor een schappelijke prijs. Dus... mocht ik ooit de drang om up te graden krijgen, dan zal die prijs me waarschijnlijk tegen gaan vallen.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

pffffff, mijne is net 6 maanden oud.

Moet ik alweer aan een nieuwe :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Wel een groot prijs verschil met usa/ca $1699=€1188.2806
Hoe zou de 60D dan uit moeten zien als die ooit zou komen?
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLON @ KE zie ik 199 euro staan overigens...
Daar keek ik ook, dan waren ze dus net aan het veranderen met prijzen..
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Rob Galbraith heeft een beta versie `getest`

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... 0042-10239
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLONRob Galbraith heeft een beta versie `getest`

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... 0042-10239
Ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van de ISO 1600 / 3200 beelden. ISO 6400 is wellicht bruikbaar tot (slechts) een afdrukje van 10x15 :?

Als je kijkt naar die hond op ISO 1600 en dan op ware grootte. :shock:

Hier is 'tie te vinden:

http://ftp.robgalbraith.com/public_file ... 00_Dog.jpg

En hier is al noise reduction op los gelaten. Afbeelding
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zet er maar één voor de deur hoor... pardon, leg 'm maar op 't bureau :).

Mooie camera, al vind ik vooral de ruisprestaties 'n beetje jammer. 8 fps is wel erg fijn, en ik ben ook heeeeel erg blij dat 'ie nog altijd met 'n CF-kaart werkt. (Na een cropsensor in 'n xD body had 'n SD-kaart ook best gekund.)

Kopen? Na de spreekwoordelijke staatsloterij prima, maar anders toch 'maar' 'n 40, 50 of 60D.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik wacht wel heel even af tot echt resultaten met een echt (geen beta) model.

Maar de ruis @ foto hond is inderdaad niet echt heeel goed op ISO1600!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Niet om het een of ander hoor, maar die foto is ook wel in de extreme genomen hoor! 1/2000 f2,8 ISO 1600. Geen idee waarom, maar ik heb een vermoede dat ruis versterkt wordt door de grote diafragma opening. De kleine spikkeltjes worden als het ware geblurred en daardoor groter waardoor het erger lijkt dan het zou zijn op bijvoorbeeld F8.

Dit bovenstaande is een hersenspinsel en niet op feiten gebaseerd.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Stevige Kost
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 07:57
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wat ik erg mooi vind aan de 7D:
- z'n nieuwe AF-systeem; (als het tenminste naar behoren presteert, maar waarom niet, we geven Canon uiteraard het voordeel van de twijfel)
- de 100% zoeker; kun je eindelijk precies zien wat je fotografeert.
- de draadloze controle over je flitser. Dit vind ik echt erg mooi! Dat schept mogelijkheden voor strobist-fotografie, maar is natuurlijk ook superhandig in de studio. En ik verwacht toch wel dat dat vanaf nu in alle nieuwe modellen te vinden is. Goeie ontwikkeling!

Jammer dat de cropfactor 1.6 bedraagt. (1.3 zou al geweldig zijn)

Verder ben ik blij dat de camera Compactflash gebruikt en dat de RC5 draadloze afstandsbediening op deze camera werkt (al is dit voor velen misschien totaal onbelangrijk, ik vind het heel prettig werken vanaf statief).

Kortom, lijkt me een geweldige camera. En ik zie ook een aantal nieuwe 'features', die me een welkome aanvulling lijken op alle eerdere Canon modellen.

Ik vind het een goeie stap vooruit voor de digitale fotografie.
400D. 17-40 f/4L, 50 f/1.4, 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Is dit dan het begin van het einde voor FF ??

Ik had in het xD segment totaal geen crop verwacht. Nog sterker, ik dacht tot voor kort dat we gaandeweg meer en meer FF cams gepresenteerd zouden gaan krijgen. B.v. een FF 60D lag meer in mijn verwachtingspatroon dan deze move.

Ben toch wel benieuwd wat de algemene gedachte hier over is omdat ik tot voor kort mijn objectiefkeuze mede liet afhangen van de gadachte dat op termijn alles wel FF zou worden.

Grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je kunt nieuwe topcamera's verwachten met 28 en 47 Megabyte sensors (als je afgaat op de pixeldichtheid van de 7D).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar