Studioflitser op ebay, iemand ervaring?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Mensen,

Ik zag deze flitser op ebay en dit lijkt mij wel een goede flitser.
Iemand ervaring mee?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0416654554

M.v.g. Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

nee geen ervaring mee vind het wel een mooi ding maar wel prijzig
heb zelf jinbei millennium bevalt goed complete zet gekocht bij konijnb.
mvg johan
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

nou prijzig??? dan mag je mij vertellen waar jij voor minder geld een 500ws flits set vandaan haalt...
voor 500ws is het echt "geen" geld.

Of het echt kwaliteit is .. tsja... moeilijk te zeggen..

het ligt er ook aan hoe groot je 'studio' is.. als he niet al te groot is dan is 500ws behoorlijk overkill.
..
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

DvD schreefCOLONnou prijzig??? dan mag je mij vertellen waar jij voor minder geld een 500ws flits set vandaan haalt...
voor 500ws is het echt "geen" geld.

Of het echt kwaliteit is .. tsja... moeilijk te zeggen..

het ligt er ook aan hoe groot je 'studio' is.. als he niet al te groot is dan is 500ws behoorlijk overkill.
Overkill, tsja ik maak gebruik van een grote ruimte (gymzaal op school) en wil m'n twee FE 150SS'en dan op m'n witte achtergrond richten en de 500 als hoofd licht met een grote octobox van 140-160 cm.
Maar ik ken dit merk niet, ik vind het i.i.g. wel goedkoop.

Groet, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Op zich zijn het goeie specs. Probeer er wel even achter te komen of er nog meer lichtvormers te koop zijn voor deze vatting. Het zou zonde zijn als je er achteraf achter komt dat je alleen die softbox op je flitskop zou kunnen zetten.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONOp zich zijn het goeie specs. Probeer er wel even achter te komen of er nog meer lichtvormers te koop zijn voor deze vatting. Het zou zonde zijn als je er achteraf achter komt dat je alleen die softbox op je flitskop zou kunnen zetten.
Martin
Volgens mij staat dat hier, ik kan me vergissen, mijn duits is niet zo best.

Das Bajonett des CUDE DGS500F ist baugleich zu dem von Bowens.

Groet, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONOp zich zijn het goeie specs. Probeer er wel even achter te komen of er nog meer lichtvormers te koop zijn voor deze vatting. Het zou zonde zijn als je er achteraf achter komt dat je alleen die softbox op je flitskop zou kunnen zetten.
Martin
Hier ben ik het ook mee eens.
het zou zo zonde wezen dat je straks maar kunt kiezen uit een paar softboxen.
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Elisabethfotografie schreefCOLON
MartinPhili schreefCOLONOp zich zijn het goeie specs. Probeer er wel even achter te komen of er nog meer lichtvormers te koop zijn voor deze vatting. Het zou zonde zijn als je er achteraf achter komt dat je alleen die softbox op je flitskop zou kunnen zetten.
Martin
Hier ben ik het ook mee eens.
het zou zo zonde wezen dat je straks maar kunt kiezen uit een paar softboxen.
Maar kan er niet iemand een beetje duits?

Volgens mij staat hier: Das Bajonett des CUDE DGS500F ist baugleich zu dem von Bowens. dat het wel goed moet komen met de softboxen??

Groetjes, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik had de volledige tekst in de advertentie niet gelezen maar als mijn Duits me niet bedriegt staat daar inderdaad dat de vatting (Bajonett) gelijk gebouwd is aan Bowens.
Goed nieuws dus!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

idd dat betekend dat de aansluiting gelijk is aan de van bowens
..
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

is een mooi ding, niet duur, scheelt toch incl verzendkosten een dikke 100 euro of meer met "vergelijkbare" koppen, daarbij nog een behoorlijk grote softbox dus al met al een mooie kop.

Je kunt atributen van linkstar bv gebruiken die zijn niet zo duur als Bowens, past ook.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

ik heb twee lensjes besteld via ebay, beide zijn keurig op tijd verzonden (direct na betaling) en ook hoe het verpakt was, was niets over te klagen.

denk dat je het dus best kunt doen
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

De prijs viel nog wel mee. Hier kost ie €339,95.

Groeten Henk
Gebruikers-avatar
hb100
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2008 20:38

:?: 340 euro x 2 dan...is er toch 1? en 2 = een set = 680 euro.

Of mis ik iets?
[url]http://www.jm-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik ken de flitsset zelf niet, maar afgaande op de specs:
Blitzleistung 15,5 - 500 Ws (stufenlos)
Leitzahl 72
Wiederauflade Zeit 0,8 - 3 Sekunden
Leistungsumfang 1/32 ~ 1/1
Einstelllicht 250W (stufenlos regulierbar)
Farbtemperatur 5400k~5800k
Blitzdauer 1/1200~1/800 Sekunden
Betriebsspannung 170V ~ 240V
Fotozelle eingebaut
Ventilator eingebaut
Display eingebaut
Blitzröhre gesteckt
Laadtijd bij 500 Ws is 3 seconden, dat is wel vrij lang. Terug te regelen tot 1/32, een vergelijkbare LinkStar of Falcon Eyes gaat volgens mij terug tot 1/64. Flitssnelheid is relatief snel. Er is geen pieper voor de "Ready" status.

Er is geen informatie over de vering van het statief, maar zo te zien is de kwaliteit vergelijkbaar met die van LinkStar en er zal wel een veer in zitten (voor luchtgeveerde statieven betaal je een hele hap meer).

De softbox tenslotte oogt wel erg ondiep. Kan aan de foto liggen, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Dit ding kost 250 euro plus verzendkosten (Waar ze een beetje wazig over zijn), reken met 21 euro. Ergo, koop je er twee, dan zit je met 542 euro heel dicht bij de prijs van een LinkStar LF-500A set waarvan we de kwaliteit wel kennen.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONEr is geen pieper voor de "Ready" status.

Er is geen informatie over de vering van het statief, maar zo te zien is de kwaliteit vergelijkbaar met die van LinkStar en er zal wel een veer in zitten (voor luchtgeveerde statieven betaal je een hele hap meer).

De softbox tenslotte oogt wel erg ondiep. Kan aan de foto liggen, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Dit ding kost 250 euro plus verzendkosten (Waar ze een beetje wazig over zijn), reken met 21 euro. Ergo, koop je er twee, dan zit je met 542 euro heel dicht bij de prijs van een LinkStar LF-500A set waarvan we de kwaliteit wel kennen.
Ik heb hem binnen en er 2 shoots mee gedaan, werkt erg goed en oogt best degelijk (ik ben alleen een FE 150 SS setje gewend).
Ready beep heeft ie wel en is uitschakelbaar, evenals het instellicht die ook 2 standen kent en dimt na flits.
Diepte v/d softbox is 40 cm.
Fijn die info over de accesoires van Linkstar, daar kan ik wat mee.
Verkoopt Linkstar ze ook per stuk, want ik wilde gewoon een beetje een fors (enkel) hoofd licht er bij.
Ik zal er even een foto van gisteren bij zetten.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=142079[/img]

Groetjes, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar