objectieven uit china iemand ervaring???

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

ik wil graag de volgende objectieven aanschaffen

1. 24-70 f2.8 L usm
2. 70-200 f2.8 L is usm


Ik heb begrepen dat die f2.8 over het hele bereik zijn.

Nu kan ik die twee objectieven kopen tegen een prijs wat normaal 1 zo'n objectief kost, maar ze komen uit china heeft iemand daar ervaring mee?
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Dat klinkt te mooi om waar te zijn....en als het zo klinkt dan is het ook echt NIET waar.

Kijk uit met sites die objectieven aanbieden voor een fractie van wat het hier kost. 10 van de 10 keer kost het je geld en krijg je er niets voor terug. Oplichters!

Zoek maar eens op dit forum naar dat soort praktijken en je zult genoeg hits krijgen over oplichting via het internet.
- Canon spul -
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Mee eens met bovenstaande post, mogen we echter toch nog een linkje om het te checken? :wink:
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Panther1880
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 20:28
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

"If it sounds to good to be true, somebody's getting rich and it isn't you"
Mooi laten gaan zou ik zeggen. De L lenzen komen toch allemaal uit Japan? Dat staat tenminste wel op m'n 70-200 4.0.

...

Of bedoel je dat een Chinees die dingen verkoopt?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Fujifilm DL-270 zoom -> Revueflex TL1 -> Ricoh Singlex TLS -> Praktica MTL3 -> EOS300 -> EOS350D -> EOS30D met gestaag groeiende berg glas ernaast
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

bas28 schreefCOLON Nu kan ik die twee objectieven kopen tegen een prijs wat normaal 1 zo'n objectief kost, maar ze komen uit china heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb wel ervaring met kopen vanuit China, maar ik vind het prijsverschil in dit geval uiterst verdacht.

Weet je iets van de verkoper?
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik heb hele goede ervaringen met www.digitalrev.com. Deze webwinkel die ook via Ebay verkoopt zit in Hong Kong, en de prijzen zijn, in vergelijking tot hier in Barcelona stukken beter en de verzending is er meestal met 3-4 dagen.

Over welke winkel gaat het precies?

Houdt er wel rekening mee dat wanneer je iets besteld 'oversea' dat de garantie ook 'oversea' gehaald moet worden. Althans, ik weer niet hoe dat nu precies geregeld is, maar ik meen mij te herinneren dat Canon de garantie in continenten op deelt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Anoniem 4

Twee nieuwe Canon L objectieven voor de prijs van één. Hier nog nooit vertoond, maar dat wil absoluut niet zeggen dat het nooit kan gebeuren.
Je merkt het, er zijn hier positieve en negatieve reacties, maar niemand die echt weet hoe het zit. De vraag wordt hier wel meer gesteld. Ik denk dat nu het moment gekomen is om tot uitsluitsel te komen.
Ik stel voor dat jij die bestelling plaatst en ons hier uitgebreid verslag doet van je ervaringen.
Omdat hier zoveel vragen over zijn, zullen de moderators vast wel bereid zijn om jouw verslag in een sticky vast te leggen. Je zult zien dat je er zelfs eeuwige roem mee kunt vergaren.
Veel succes en we zijn zeer benieuwd naar het vervolg.
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ik doe ook wel vaker zaken met china, zit in de textiel branche, dus het is me niet onbekend.
Ook wel negatieve dingen mee gemaakt hoor, maar meestal positief.

Zit er over te denken om dus idd te gaan bestellen en hier een verslag van uit te brengen, simpel is het natuurlijk niet maar ik ben met de leverancier in volle onderhandeling, ze doen heel erg moeilijk over het vrijgeven van de prijzen. Maar ze bieden wel drop shipping aan.

Ik houd jullie op de hoogte en als het allemaal lukt dan hebben jullie binnen kort een leverancier die minstens 30% goedkoper is dan de goedkoopste webshop haha
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

jspr schreefCOLONIk heb hele goede ervaringen met www.digitalrev.com. Deze webwinkel die ook via Ebay verkoopt zit in Hong Kong, en de prijzen zijn, in vergelijking tot hier in Barcelona stukken beter en de verzending is er meestal met 3-4 dagen.
Hoe liggen de prijzen in Barcelona dan? Hier in Nederland kost een 50D momenteel 828 euro, bij Digitalrev 891 euro. Een 450D (body) kost er 543 euro en een 24-105 kost er 980 euro (hier 895).
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

bij mij kun je hem (50D) voor 650,-- bestellen brand new :P
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

bas28 schreefCOLON

Nu kan ik die twee objectieven kopen tegen een prijs wat normaal 1 zo'n objectief kost, maar ze komen uit china heeft iemand daar ervaring mee?

Ik houd jullie op de hoogte en als het allemaal lukt dan hebben jullie binnen kort een leverancier die minstens 30% goedkoper is dan de goedkoopste webshop haha
Je geeft in dit topic twee verschillende antwoorden.
Zie hier toch een 20% verschil.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik ben voor mijn werk nog recent in Shanghai en HongKong geweest, echte merkartikelen gaan daar niet tegen dumpprijzen weg.

En 30% korting ben in Nederland je heel snel kwijt met invoerrechten + btw.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

ik heb een bestelling geplaatst in hongkong, heb ook direct na betaling al contact gehad met de leverancier, nog niets binnen, maar zal jullie op de hoogte houden
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het resultaat is.

Zou het zelf eigenlijk nooit doen vanwege de garanties en of het uberhaupt wel aankomt...

Maar ben dus wel benieuwd of zoiets loont om daar te bestellen!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Risico van drop-shipping volgens Wikipedia:
Risks
As in any business, some risks are involved in drop shipping. For example, back ordering may occur when a seller places a shipment request with a wholesaler, but the product is sold out. Back ordering may be accompanied by a long wait for a shipment while the wholesaler waits for new products, which may reflect badly on the retailer. A good wholesaler will keep retailers updated, but it is the business owner's job to be aware of the quantities that the wholesaler has available.

Scams
Drop shipping has also featured prominently in some Internet-based home business scams. [2] Scam artists will promote drop shipping as a lucrative "work from home opportunity." The victim who buys into this scam will be sold a list of businesses from which drop-shipment orders can be placed. These businesses may not be wholesalers, but other businesses or individuals acting as middlemen between retailers and wholesalers, with no product of their own to sell. These middlemen often charge prices that leave little profit margin for the victim, and require a regular fee for the retailer's usage of their services.
Wanneer betaling alleen via Western Union kan, is het vrijwel zeker oplichting.

Dat ze moeilijk doen bij het afgeven van prijzen is niet echt vertrouwenswekkend.

Hans.
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Deos schreefCOLONHoe liggen de prijzen in Barcelona dan? Hier in Nederland kost een 50D momenteel 828 euro, bij Digitalrev 891 euro. Een 450D (body) kost er 543 euro en een 24-105 kost er 980 euro (hier 895).
Ik heb bij Digitalrev een G10 gekocht voor €525 all in (G10, 4GB sandisk, canon remote, tasje en verzend/custom clearing kosten), terwijl een kale G10 hier voor €589 in de winkels wordt aangeboden. Dat vind ik nogal een verschil.

Nederland is wat dat betreft goedkoper, maar het kost mij minimaal €100 voor een retourtje naar Nederland om in Nederland iets te gaan kopen, dat schiet niet op natuurlijk.....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Heb je de leverancier al eens gegoogled?

Ik kom via meerdere sites bij één en hetzelfde kantoor uit, wekt niet heel veel positieve gevoelens bij me op...
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

babysteps schreefCOLONHeb je de leverancier al eens gegoogled?
Welke site bedoel je?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

jspr schreefCOLON
babysteps schreefCOLONHeb je de leverancier al eens gegoogled?
Welke site bedoel je?
Diverse, het is alweer even geleden. Uit m'n hoofd zo geen idee. Als de topicstarter zijn leverancier noemt heb ik zo gevonden of het dezelfde is.

Er waren er overigens 2 (één in China en één in Engeland met vage praktijken)
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

babysteps schreefCOLON
Er waren er overigens 2 (één in China en één in Engeland met vage praktijken)
Zegt een vage Nederlander die er verstand van heeft.

De Chinezen die in Engeland wonen hebben een Brits Paspoort, Hongkong was een Britse Kolonie.
Er zijn ook Chinezen die in Nederland wonen en een zaak hebben met een Engels Paspoort.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar