Love...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Afbeelding

Deze komt samen met nog één op kanvas op de slaapkamer te hangen. Wat is jullie eerste ingeving als je deze ziet?

Omgezet naar sRGB:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Sushi, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Eerste ingeving:

Waar is dat ritsje voor ... ??? :oops:
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

eerste ingeving
dr zitten haren tussen de rits
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Whahaha! Zucht.... jullie tweede ingeving dan. :wink:
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

Sushi schreefCOLONWhahaha! Zucht.... jullie tweede ingeving dan. :wink:
Gelukig heb je eerst de pluisjes uit het naveltje gehaald!!! :lol:
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou, de eerste serieuze reactie dan maar ? :wink:
Het is een mooie foto van een mooie buik met een grappig piercinkje. De foto is denk ik scherp genoeg en de scherptediepte lekker zo. Ook de uitsnede is grappig gedaan zo en geeft genoeg aandacht aan het totale beeld. Wel vind ik hem wat somber van kleur en te donker van licht. Dat kan de bedoeling zijn, maar wat helderder zou hem wat prettiger maken denk ik. Da's mijn eerste ingeving.

tweede ingeving: zie ik daar nou een zwart witte poes gespiegeld in het ronde knopje vd piercing ?
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hehe, toch nog een serieuze reactie. :wink:

Somber van kleur... hmmm.. hier komt ie fris over van kleur. Kan aan mijn monitor liggen natuurlijk..... morgen eens kijken op het werk.

Nee, de poes zat iets onder de navel. :twisted:
ff zonder gekheid, in de weespiegeling is geen poes te zien. Is eigenlijk niet meer als de reflectie van de spullen op mijn zolder.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Donders! Ik snap nu ineens wat je bedoel! Ik zit hem nu te vergelijken met PS en da's echt een verschil! In PS is de huid mooi roze. Daar is in IE dus niet veel meer van terug te vinden.....
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Na een speurtocht bleek het plaatje in Adobe RGB te staan. Ik heb hem nu in PS geconverteerd naar sRGB en nu zijn de kleuren bij mij wel goed. Ik heb de bewerkte versie in de startpost erbij gezet.
Dus IE kijkt wel naar het sRGB profiel of zie ik dat nu verkeerd?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dat is echt een heel groot verschil in kleur en helderheid ! Ik heb nog eens ingezoomd op het ronde knopje en ik zie echt een poezenkop in de weerspiegeling hoor :wink:

Een zwart witte poes, zie inzet.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139043[/img]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hahaha! Ik kan hem er ook uit halen ja! Het is dat is weet dat ik geen poes heb rondlopen! (Afgezien van..) :wink:

Maar in deze kleur was de foto dus bedoeld. Ga ik voortaan dus goed rekening mee houden als ik op RAW schiet!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dan zal ik ook nog even serieus terug komen :oops: ..

Ik vind de kleur echt een stuk natuurlijker en levendiger zo. Logisch ook. Leuk om aan de muur te hangen, denk ik :D
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

De eerste ingeving is... [censored] die heeft een lichtsterke lens.....(vanwege de DOF...)
2e ingeving... Wat doet dat hangertje aan die boksbeugel... :lol:

Nu even alle gekheid in het hokje (op een stokje mag ook)
Prachtige foto en een heel creatief idee..
1 puntje, de gulden snede (regel van derden) Hoe ziet het eruit als je de piercing precies op een kruispunt van derden zet...???

Heb het net even bekeken en als je de foto iets vanuit de rechteronderhoek cropt, dan komen zowel de tekst love als het bolletje met de kat precies op de kruispunten te liggen...

Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik vind het een mooie foto, leuk en origineel. Zal vast mooi staan aan de muur.
De enige opmerking die ik heb zal smaak gebonden zijn maar ik heb een beetje moeite met de onscherpte aan de rechterkant van de foto. Die is namelijk zo prominent in beeld dat het gewoon (te erg) op valt. Zo'n foto zou ik liever geprobeerd hebben met een grotere scherptediepte en dan meer scherp stellen op de zijkant van de buik van het model.
Tis een mooie buik, die mag van mij in ieder geval goed op de foto :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

coolrxman schreefCOLONDe eerste ingeving is... [censored] die heeft een lichtsterke lens.....(vanwege de DOF...)
Wat je met een beetje zoom en een 430 EX II al niet kan doen. :wink:
coolrxman schreefCOLON 2e ingeving... Wat doet dat hangertje aan die boksbeugel... :lol:
Hopen dat ie blijft hangen als ze boos wordt! :lol:
coolrxman schreefCOLON Nu even alle gekheid in het hokje (op een stokje mag ook)
Prachtige foto en een heel creatief idee..
1 puntje, de gulden snede (regel van derden) Hoe ziet het eruit als je de piercing precies op een kruispunt van derden zet...???

Heb het net even bekeken en als je de foto iets vanuit de rechteronderhoek cropt, dan komen zowel de tekst love als het bolletje met de kat precies op de kruispunten te liggen...
Heb het net even geprobeerd maar ik weet het niet. Ja het heeft iets meer maar ook weer iets minder... ik kan er ff geen vinger op leggen. Ik probeer er wel altijd rekening mee te houden maar pas het alleen toe als ik het ook mooi vind. :wink:
MartinPhili schreefCOLON Ik vind het een mooie foto, leuk en origineel. Zal vast mooi staan aan de muur.
De enige opmerking die ik heb zal smaak gebonden zijn maar ik heb een beetje moeite met de onscherpte aan de rechterkant van de foto. Die is namelijk zo prominent in beeld dat het gewoon (te erg) op valt. Zo'n foto zou ik liever geprobeerd hebben met een grotere scherptediepte en dan meer scherp stellen op de zijkant van de buik van het model.
Tis een mooie buik, die mag van mij in ieder geval goed op de foto
Martin
Hmmm.. had misschien ook wel mooi geweest ja... is er 1 om te onthouden voor de volgende keer.

Tnx allen voor de reacties weer!
Gebruikers-avatar
StijnSpijker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009 00:35
CONTACTCOLON

Afgezien van dat ik dit een hele gafe foto vind (erg origineel).

Zien jullie daadwerkelijk verschil tussen die twee foto's ?

Ik zit hier op Mac OS X 10.5.7, op een Macbook Pro met een Dell 3008WFP eraan, die staat ingesteld op sRGB (welke hij 100% aankan kwa kleuren), en ik zie echt -geen- verschil als ik snel tussen de twee fotos heen en weer zap?
Canon EOS 400D + Battery grip, EF 50mm F/1.8 II, EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

De browser die je gerbruikt kan dan waarschijnlijk ook omgaan met het aRGB kleurprofiel. Dan zie je geen verschil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar