Extra batterij voor 5D MkII

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cisco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2008 16:08
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Heeft iemand al ervaring met batterijen van Jupio voor de 5D MkII
Ik zie dat er een andere lader voor nodig is en dat ie bepaalde functies niet heeft, geeft geen indicatie op de camera.

Het prijsverschil door extra lader wordt eigenlijk ook wel minimaal

Kortom heeft iemand nog andere argumenten om ongeveer 10 euro uit te sparen (orginele canon bij foka 69.95, jupio bij cameranu 59.95)

Zijn er wellicht meerdere orginele canon LP-E6 batterijen of zijn ze allemaal 1800 mAh, jupio is overigens 1600 mAh

Ik weet het antwoord eigenlijk al :oops: maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik hoor graag jullie mening

Grt Francis
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Ik gebruik 3 orginele accu's voor de 5d. omdat er nog geen neppers waren toen ik ze nodig had.

ik heb voor de 40D wel namaak en dat bevalt me prima
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Cisco schreefCOLONHeeft iemand al ervaring met batterijen van Jupio voor de 5D MkII
Ik zie dat er een andere lader voor nodig is en dat ie bepaalde functies niet heeft, geeft geen indicatie op de camera.

Het prijsverschil door extra lader wordt eigenlijk ook wel minimaal

Kortom heeft iemand nog andere argumenten om ongeveer 10 euro uit te sparen (orginele canon bij foka 69.95, jupio bij cameranu 59.95)

Zijn er wellicht meerdere orginele canon LP-E6 batterijen of zijn ze allemaal 1800 mAh, jupio is overigens 1600 mAh

Ik weet het antwoord eigenlijk al :oops: maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik hoor graag jullie mening

Grt Francis
Persoonlijk zou ik voor dat minimale prijs verschil gewoon origineel nemen.
Op voor mijn 30D had ik destijds nep accus van 12 euro die het langer volhielden dan mijn canon accu.
Voor dat prijs verschil was het een leuke optie.

Nu heb ik een 5dmkII en heb nog geen extreem goedkope accus gezien.
Laatstaan accus die betrouwbaar functioneren en netjes passen.
Ik denk dat voorlopig originele accu's voor de 5dmkII de enige verstandige optie zijn.
www.hamond.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Als het inderdaad maar zo weinig scheelt...

Heb zelf ook voor mijn cam een 2e orginele gekocht...
Er was toen ook niet echt een vervangend model.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Je kunt ook contact opnemen met MvQ
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Laatst toen ik met hem contact opnam had die nog geen vervangend model voor de LP-E6...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heeft hij nu wel. Het zijn alleen wel accus die je niet in je gewone lader kan opladen. Wel in een andere lader en die krijg je er bij.

uhum,
Ik gebruik nog steeds mijn penlites en mijn accu als reserve (in mijn grip uiteraard)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Isolina
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 09:02
WoonplaatsCOLON Limburg

Hier een linkje waar kloonaccu's voor de 5D Mark II getest worden


http://www.examedia.nl/x01/test-kloonac ... lp-e6.html

misschien ben je hiermee iets
Groetjes
dagen zijn als nachten, alleen iets lichter
Gebruikers-avatar
MisschienOoit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 07:04
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Ik heb 3 originele accu's voor mijn 5D MkII, maar dat komt ook een beetje omdat ik graag originele accessoires gebruik. Ik betaalde overigens 64,99 bij Calumet in R'dam.

Voor mijn 40D heb ik nepperds via eBay, ik heb toch sterk de indruk dat die minder lang meegaan dan de originelen.
red.wing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2009 22:11

Nu de 5DMII in aantocht is ben ik benieuwd hoe lang doen jullie met 1 accu? Zelf fotografeer ik altijd in RAW. Zijn 600 opnames mogelijk met 1 accu lens zonder IS :?:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volgens de handleiding: 850/750 bij 23/0 Celsius
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Spreek uit eigen ervaring en yupe dat is zeker mogelijk!

Zelf met mijn 24-105 met constant IS aan haal ik dat zeker wel!

Heb dan wel een grip met 2 accu's maar kan wel zien hoeveel foto's je per accu kan maken / maakt.

Overigens is een 2e accu altijd handig om te hebben (maar das logisch), vooral tijdens grote shoots waar je VEEL foto's maakt!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
red.wing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2009 22:11

Ben toch wel benieuwd zijn er ondertussen imitatie accu's die wel volledig functioneel gelijkwaardig zijn met de originele Canon. Dus gewoon laden in de lader & accu info in het display :?:
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

red.wing schreefCOLONNu de 5DMII in aantocht is ben ik benieuwd hoe lang doen jullie met 1 accu? Zelf fotografeer ik altijd in RAW. Zijn 600 opnames mogelijk met 1 accu lens zonder IS :?:

ik haal dat met gemak...
afgelopen weekend een 2x een shoot....
654 foto's en de cam gaf aan dat ik nog 58% capaciteid had.

In de studio stond de aico aan op 21 gr
Gevoels temp lag hoger dus weet niet precies of dit klopt
www.hamond.nl
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Eindelijk compatibel accu's gevonden die schijnbaar wel op de originele lader kunnen en status geven. Test batchje besteld. Meer info volgt.

(Wil je testen: mailtje: accus@300d.nl)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

850 foto's uit een accu, ik zou naar de winkel rennen voor een nieuwe. Mag er een 3 voor? Maar ja, ik heb ook een andere camera.

Voor tien euro verschil zou ik voor origineel gaan. Zou er echt niet moeilijk over doen als ik voor 10 euro wel de volledige functionaliteit zoals de restcapaciteit te weten. Het is toch lullig als je een tientje goedkoper uitbent, maar je camera onverwacht stopt. Met een indicatie zie je het tenminste nog aankomen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
wim_py007
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 22:46
WoonplaatsCOLON Belgïe-Aarschot

MvQ schreefCOLONEindelijk compatibel accu's gevonden die schijnbaar wel op de originele lader kunnen en status geven. Test batchje besteld. Meer info volgt.

(Wil je testen: mailtje: accus@300d.nl)
Heb je hier intussen meer info over ?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar