Mijn eerste shoot.....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
den racer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2009 17:41
WoonplaatsCOLON sprang-capelle

Hallo,

Ik heb gisteren mijn eerste shoot gehad en wilde jullie een paar foto's laten zien en jullie mening horen kan ik van leren!
De foto's zijn nog niet bewerkt


Groetjes Martijn

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131311[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131310[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131309[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131308[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op den racer, in totaal 22 keer gewijzigd.
canon eos 450d!!!
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Als je een mouseover doet krijg je als het goed is een photoid te zien in je balk onderin (waar done staat etc). Dan doe je in je post gewoon met de tags [img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id= nummer dat je genoteerd hebt [/img] ...
Dan komen je foto's hier te staan in je topic...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Jerenes, je bent me net voor maar den racer gewoon bovenstaande proberen en het moet lukken.

Qua compositie vind ik je modelfoto's leuk, maar de eerste 2 ogen wat donker en gelig. Kan ook de bedoeling zijn geweest natuurlijk (ik ben geen modelfotodeskunidge).

Wouter
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik zie nog geen foto's maar ben wel benieuwd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik ben geen expert mbt de modelfotografie dat voorop. In mijn ogen ontbreekt er op alle platen nogal wat aan scherpte. Ook vind ik het niet in de lens kijken op foto 2 jammer, ik denk dat de foto meer had gesproken als ze direct in de lens had gekeken.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee naamgenoot :wink: Wat voor verlichting heb je gebruikt ? De foto's neigen allemaal naar te veel geel/rood, oftewel te veel warmte in K.
Je hebt een prachtig model voor je lens gehad en die zou ik toch wel wat scherper en met minder ruis willen zien.

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik denk dat het beter is de foto's eerst te bewerken (als je dat toch al van plan was) voordat je ze plaatst.
Ik denk dat er wat aanpassing moet gebeuren aan de witbalans (de gelige gloed) en verder waarschijnlijk nog wat aan contrast en verscherpen.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Als je graag zoveel mogelijk advies wilt hebben over eventueel bewerken etc., dan kun je ze misschien beter in testcase plaatsen.

Overigens leuke poses van een mooi model en de dikke touwen geven een leuk effect.

Greetz, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
den racer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2009 17:41
WoonplaatsCOLON sprang-capelle

martinus schreefCOLONHee naamgenoot :wink: Wat voor verlichting heb je gebruikt ? De foto's neigen allemaal naar te veel geel/rood, oftewel te veel warmte in K.
Je hebt een prachtig model voor je lens gehad en die zou ik toch wel wat scherper en met minder ruis willen zien.

groet Martijn
Hallo Naamgenoot

Ik heb niet de beschikking over een flitsset maar gebruikte 2 lampen van 150 die ik gedimd had en links en rechts van het model had staan
Ik heb de stand TV gebruikt in de foto met de touwen wat misschien wel beter was geweest om AV te nemen diafragma was 3.5 en sluitertijd 60 en iso 800 stond op auto net als het witbalans de andere 2 heb ik met een macro lens gemaakt diafragma1.8 en de rest hetzelfde als hierboven

Groetjes Martijn
Laatst gewijzigd door 1 op den racer, in totaal 23 keer gewijzigd.
canon eos 450d!!!
Gebruikers-avatar
den racer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2009 17:41
WoonplaatsCOLON sprang-capelle

Digities schreefCOLONIk denk dat het beter is de foto's eerst te bewerken (als je dat toch al van plan was) voordat je ze plaatst.
Ik denk dat er wat aanpassing moet gebeuren aan de witbalans (de gelige gloed) en verder waarschijnlijk nog wat aan contrast en verscherpen.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Als je graag zoveel mogelijk advies wilt hebben over eventueel bewerken etc., dan kun je ze misschien beter in testcase plaatsen.

Overigens leuke poses van een mooi model en de dikke touwen geven een leuk effect.

Greetz, Ties

Hallo Ties

Ik ben er pas net begonnen en het fotoshoppe heb ik nog niet gedaan omdat ik geen programma had, bij mn camera zat wel een programma maar ik krijg het niet geinstaleerd op mn computer
Ik zal ze eens in testcase plaatsen......
Bedankt!


Groetjes Martijn
canon eos 450d!!!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Misschien is het handig dat je je eerst eens gaat verdiepen in het photoshoppen en met welk programma je dat wilt gaan doen. Eerst eens wat foto's gaan proberen te bewerken zodat je weet wat je doet. Ook kun je je eerst eens goed gaan verdiepen in hoe je camera werkt en waarom je bepaalde keuzes maakt waarom welke instellingen je kiest. Ik heb het idee dat je maar lukraak wat aan het proberen bent terwijl je de basis nog niet zo goed weet. En om dan zoiets moeilijks als modelfotografie te gaan beginnen is dan natuurlijk niet zo handig. En verwacht dan ook geen topprestaties. Ik bedoel laat het niet teleurstellend voor je worden.
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Alle foto's zijn onscherp dat heeft waarschijnlijk te maken met een groot diafragma (dus kleine DOF) en een lange sluitertijd (dus bewegingsonscherpte) die je nodig hebt wanneer je twee lampjes van 150 watt gebruikt en dus erg weinig licht hebt.

daarnaast is de witbalans behoorlijk van de slag

Op foto 1 maar met name in foto 2 zijn er erg rare vlekken in het gezicht te zien.
Gebruikers-avatar
den racer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2009 17:41
WoonplaatsCOLON sprang-capelle

martinus schreefCOLONMisschien is het handig dat je je eerst eens gaat verdiepen in het photoshoppen en met welk programma je dat wilt gaan doen. Eerst eens wat foto's gaan proberen te bewerken zodat je weet wat je doet. Ook kun je je eerst eens goed gaan verdiepen in hoe je camera werkt en waarom je bepaalde keuzes maakt waarom welke instellingen je kiest. Ik heb het idee dat je maar lukraak wat aan het proberen bent terwijl je de basis nog niet zo goed weet. En om dan zoiets moeilijks als modelfotografie te gaan beginnen is dan natuurlijk niet zo handig. En verwacht dan ook geen topprestaties. Ik bedoel laat het niet teleurstellend voor je worden.
Hallo Martijn

Ik ben me ook al aan het verdiepen in photoshop programma's maar was benieuw wat een goede is en denk zal daarom eens een bericht plaatsen en kijken wat jullie zoal gebruiken
Het was mijn eerste shoot en dus alles is nieuw en dacht dat ik aardig bezig was geweest maar dat valt dus vies tegen hihi maar oke ik weet nu wat ik moet doen.... ik weet zeker dat jou eerste foto's ook niet geweldig waren maar toch bedankt

Groetjes Martijn
canon eos 450d!!!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

den racer schreefCOLON Hallo Martijn
.... ik weet zeker dat jou eerste foto's ook niet geweldig waren maar toch bedankt

Groetjes Martijn
Nou, ik wil niet arrogant overkomen, maar die waren wel wat scherper, beter belicht en daardoor wat aangenamer om naar te kijken. Ik had iig een hoop expertise en experimenteren uitgevoerd vóór ik de eerste foto's plaatste :wink:
Gebruikers-avatar
den racer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2009 17:41
WoonplaatsCOLON sprang-capelle

martinus schreefCOLON
den racer schreefCOLON Hallo Martijn
.... ik weet zeker dat jou eerste foto's ook niet geweldig waren maar toch bedankt

Groetjes Martijn
Nou, ik wil niet arrogant overkomen, maar die waren wel wat scherper, beter belicht en daardoor wat aangenamer om naar te kijken. Ik had iig een hoop expertise en experimenteren uitgevoerd vóór ik de eerste foto's plaatste :wink:
Oke is ook wel zo maar mn volgende post zal beter worden en zal ik ze zeker bewerken,ik was gewoon benieuwd wat jullie er van vonden dacht maar bedankt voor de tips!!!!
canon eos 450d!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar