Video with any Liveview EOS camera?

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik kreeg een PB'tje van Michaeldw:
Michaeldw schreefCOLONOp canonrumors kwam ik het volgende bericht tegen.


'Video with any Liveview EOS camera

Looks to be working
This was emailed to me by a reader

Writing video from EOS cameras with liveview

Original post in russian http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=20:26019

Program here http://valexvir.narod.ru/

Connect camera to computer with USB, run program, press “write” button. Check out.avi in program folder

Samples
http://www.youtube.com/watch?v=5fgRhritWog
http://ru.youtube.com/watch?v=SqTIaiU4GVE
http://perm.odevaem.com/40D.avi

I don’t have the time to try this out. If anyone else gets this going, please post the video to youtube and send me the link.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Dit weekend eens uitproberen :-)

Alleen nog een microfoon voor het geluid ergens vinden....
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Geinig, alleen het geluid mis je dan nog.
Ik wacht nog wel even met proberen, het komt van een russische server en daar komt de laatste tijd een hoop ellende vandaan wat virussen en trojans en dergelijke.
Zeker als ik kijk naar het bericht, degene die dit schrijft heeft wel tijd om iets te posten maar heeft geen tijd om even zijn cam aan te sluiten!
Misschien zie ik spoken en ik heb een goede virusscanner en dergelijke maar voorkomen is beter als genezen.
Als ik van de week weer een backup heb gemaakt ga ik het eens uit proberen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Aha, wel interessant, maar dan moet je hem dus wel aan de computer koppelen... En hoe is dan de kwaliteit? Ik had al wel eerder iets gevonden dat iemand de 40D met wat aanpassingen aan het filmen had gekregen, maar dat hierbij de kwaliteit nog behoorlijk mager was, maar nu wordt rechtstreeks naar de computer geschreven... Maar goed, ik ga het nog maar niet uitproberen, ik hoef hierin niet persé een "early adopter" te zijn.

Het zal vast niet kunnen tippen aan een 5D II.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik heb het begin van het topic (van de maker dus) op het Russische forum even vertaald. De rest van het topic is ook interessant, maar wel iets te lang om te gaan vertalen. Zit ook veel Russische programmeur-slang en humor tussen... :lol:

For what it's worth:

Dit topic gaat over de mogelijkheden korte videofilmpjes direct op de pc op te nemen m.b.v. Canon EOS slr’s met LiveView. […] De video wordt zonder geluid opgenomen met een MJPEG-codec. De framerate is 25 fps (afhankelijk van de pc). De resolutie hangt af van de camera. Op de 450D - 848x560, op de 40D - 1024x680. Het resulterende file is een verzameling beelden uit de LiveView buffer die opgeslagen worden als AVI. Vandaar de grote bestanden.

[…]

Velen zullen dit zinloos vinden. Een SLR is er om foto’s mee te maken en waarschijnlijk ben ik het daar mee eens. Het programma-tje heb ik gewoon voor de lol gemaakt, maar omdat er gebruikers kwamen bestaat er blijkbaar toch behoefte aan (ook voor de lol dus). De programmeur heeft dit alleen getest op een 450D, maar er is gebleken dat dit ook werkt op de 40D, 1000D en mogelijk ook op de 50D en 5D mark II. Sommigen hebben opgemerkt dat de sensor hierdoor kan doorbranden, maar ik denk dat dit niet klopt. Wanneer we in het programma Canon EOS Utility (in LiveView modus) werken, zien we dezelfde videobeelden, echter zonder mogelijkheid om de opnames op te slaan. In ieder geval wordt het programma geleverd “as is”, zonder enige garanties. Gebruik is dus voor eigen risico.

Groeten,

Michaël
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat schiet tenminste op, zo'n internationaal forum. :D
Volgens mij zou het voor de censor geen kwaad kunnen, als je via de pc je liveview gebruik dan heb je hetzelfde.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Woody111 schreefCOLONGeinig, alleen het geluid mis je dan nog.
Ik wacht nog wel even met proberen, het komt van een russische server en daar komt de laatste tijd een hoop ellende vandaan wat virussen en trojans en dergelijke.
Progje is virus vrij.... :wink: Wel leuk, maar totaal nutteloos zonder geluid.
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
Stephan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

silitek schreefCOLON Progje is virus vrij.... :wink: Wel leuk, maar totaal nutteloos zonder geluid.
Dus ik neem aan dat je het geprobeerd hebt?
Portfolio en blog: www.woodmountain.nl

5D mk2 / 40D / 580EX / 430EX / 50mm 1.8 / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / 70-300 IS USM / 17-85 IS USM / Strobist spulletjes
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Stephan schreefCOLON
silitek schreefCOLON Progje is virus vrij.... :wink: Wel leuk, maar totaal nutteloos zonder geluid.
Dus ik neem aan dat je het geprobeerd hebt?
Nee nog "njet" maar wel gedownload om te kijken hoe het progje in elkaar zit.
Vandaar dat het virusvrij is althans nog wel..


:wink:
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Uit de rest van de Russische thread valt op te maken dat de programmeur nog bezig is met verbeteringen om het diafragma vast de kunnen zetten, de autofocus aan te sturen en er ook geluid bij op te nemen...



Michaël
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Gebruikers-avatar
Stephan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

mcr77 schreefCOLON..... autofocus aan te sturen en er ook geluid bij op te nemen...
Michaël
Geluid? 40D? Microfoon?
Portfolio en blog: www.woodmountain.nl

5D mk2 / 40D / 580EX / 430EX / 50mm 1.8 / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / 70-300 IS USM / 17-85 IS USM / Strobist spulletjes
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Stephan schreefCOLONGeluid? 40D? Microfoon?
Via een microfoon die je op de PC aansluit. Dit werkt alleen maar wanneer de camera via de USB aan de PC hangt

In de thread adviseert iemand nog om een digitale voice recorder te gebruiken en later te syncen als je er goed geluid bij wilt...

Je kunt natuurlijk ook een digitale camcorder aanschaffen.. :lol:
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Gebruikers-avatar
Stephan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

Heb het even geprobeerd.. Het werkt! Erg grappig, maar het nut zie ik even niet ben ik bang :roll:

10 seconden filmpje -> 63 MB bestand
Portfolio en blog: www.woodmountain.nl

5D mk2 / 40D / 580EX / 430EX / 50mm 1.8 / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / 70-300 IS USM / 17-85 IS USM / Strobist spulletjes
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Maar kun je dat filmpje dat niet converteren naar een MPEG formaat ? Dan zal dit zeer waarschijnlijk en heel stuk kleiner worden... Avi is meer het TIFF van de video formaten....
Gebruikers-avatar
Stephan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

Peije schreefCOLONMaar kun je dat filmpje dat niet converteren naar een MPEG formaat ? Dan zal dit zeer waarschijnlijk en heel stuk kleiner worden... Avi is meer het TIFF van de video formaten....
Hmmm, bugje: ik sta ruim 2 minuten te 'filmen' (cam op statief en een beetje uit t raam draaien), en ik heb wel 37 seconden film. Ook Nu heb ik 250 MB aan film.

De gewone Windows Media Player heeft trouwens de codecs niet aan boord. De VLC Media Player wel. Software vereist nog enig programmeer werk want volgens mij wil dit programmeer (woordgrapje!! :? )
Portfolio en blog: www.woodmountain.nl

5D mk2 / 40D / 580EX / 430EX / 50mm 1.8 / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / 70-300 IS USM / 17-85 IS USM / Strobist spulletjes
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

En dan voor het geluid je Laptop ook nog eens meeslepen.

Op mijn Canon Powershot A80 zit de mogelijkheid om film op te nemen met geluid maar geef mij de videocamera maar.
Dat is net als een videocamera waar je foto's mee kan maken [censored].
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Het is net Full HD filmen op me 5D MKII...
Ook zelfde bestandsgrootte volgens mij!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Begrijp ik het nou goed dat je je camera dan op je pc aangesloten moet houden?? of kan je daadwerkelijk het veld in ( zonder pc of laptop) en dan kiezen of je fotos wil maken of dat je de video stand aan zet??
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

@foxje, zoals ik het begrijp moet de camera verbonden zijn.

@Stephan, of wordt alleen de laatste 37 seconden ergens bewaard, en is dit altijd de laatste 37 seconden ?
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Als het daadwerkelijk zo is dat je camera verbonden moet zijn dan stelt het natuurlijk geen kl**t voor, het wordt voor mij pas interessant als je in het menu bijvoorbeeld voor een video functie kan kiezen.
Want op deze manier was er dan sinds de opkomst van liveview ( en de mogelijkheid om deze beelden op pc te zien) mogelijk om dit op te nemen met een willekeurig screencapture programma ( Fraps bijvoorbeeld)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar