Noise Ninja batch maken in CS3?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Tsja,

Wil graag een groot aantal foto's bewerken met Noise Ninja. Maar ik kom er niet echt uit.
Volgens de CS3-handleiding: bestand->automatisch->batch. Maar dan zie ik alleen een aantal standaard handelingen.
Een nieuwe handeling aanmaken lukt gedeeltelijk: kan 'm benoemen en ook aangeven welke bron en doelmap. Maar verder kom ik niet.

"Ergens" moet ik dan toch de NN-handeling of commando kunnen invoegen?
Of wil ik iets wat niet mogelijk is :oops:

Met de zoekfunctie overigens niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor het advies en hulp.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Imagine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 20:04
WoonplaatsCOLON Sittard

Als je een nieuwe handeling wilt maken, maak dan eerst een nieuwe set, bv. ruisreductie (menu onderin handelingen palet). Binnen deze set creeer je dan een nieuwe handeling bv. Noise Ninja. Als je de handeling hebt opgenomen en gestopt, dan via paletmenu (pijltje rechtsboven met de lijntjes ernaast) de handeling opslaan.
Als je dit niet doet dan wordt de handeling niet opgeslagen (je ziet hem wel in PS, maar hij is nergens als file opgeslagen).

Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar als het goed is zou je hem dan tijdens de batchverwerking naast de standaardhandelingen moeten kunnen terugvinden.
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Of je download hem;

http://www.picturecode.com/download.htm

Of is dat niet hetzelfde?

Oh niet goed gelezen:

Noise Ninja may be downloaded and installed free of charge. However, some features are restricted, and images are watermarked with a grid pattern when you save them, unless you purchase a license

Das weer minder
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dit heb ik nog nooit gedaan hoor. Maar via File --> automate --> batch kom je in onderstaand schermpje. In de bovenste regel SET staat standaard 'default actions ingevuld'. Ik heb ooit bij de actions een set 'eigen actions' aangemaakt. En dat kan gewoon gekozen worden. Volgens mij hoef je niet eens zo'n set aan te maken trouwens. In de regel eronder ACTION kun je vervolgens de action kiezen waar je een batch van wilt maken. Bij de regel SOURCE moet je aangeven op welke folder je de batch van toepassing wilt laten zijn. En in DESTINATION vul je eventueel de output folder in. Doe je dat niet dan worden de bewerkte afbeeldingen in dezelfde directory opgeslagen. Volgens mij gaat dit werken.

Trouwens van een action een droplet maken is iets flexibeler. Dat doe je door voor file --> automate --> create droplet te kiezen. Het schermpje dat je dan krijgt, is vergelijkbaar. Een droplet is in feite een soort scriptje wat je aanmaakt, een bestandje dat je bijvoorbeeld op je bureaublad kan plaatsen. Als je afbeeldingen wilt bewerken in een batch kun je vanuit je verkenner die afbeeldingen naar het icoontje van de droplet slepen. Zo kun je dus vanuit iedere willekeurige directory de afbeeldingen in een batch verwerken. Dit in tegenstelling tot de eerst beschreven methode. Die gaat van een vaste directory uit :)


Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 29 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Het werkt prima! Ik heb het net geprobeerd :) Je moet wel eerst een action maken waarin je de noise ninja bewerking doet.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Dank je wel voor de reacties.
Werkt picobello :)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Deze even naar software gezet
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar