Trouwen in Rotterdam

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag mocht ik de bruiloft van een vriend van me fotograferen. Naast dat we enorm geluk hadden met het weer was het een erg leuke, maar hectische dag.

1. Alles is liefde...

Afbeelding

2. De jurk

Afbeelding

3. De bruidegom

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7. Op weg naar Hotel New York (leuke trouwlocatie trouwens)

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10. Met de vrienden

Afbeelding

11. En natuurlijk het feest...

Afbeelding

12. Voetjes van de vloer

Afbeelding

Het is lastig om in 12 foto's de hele reportage van make-up tot dronken schoonmoeder te laten zien, maar de bovenstaande plaatjes geven een aardige sfeer. De foto's komen rechtstreeks uit Aperture zijn (nog) niet verder bewerkt.

Materiaal: voor deze dag had ik een EOS 5d i.c.m. 24-105 f/4 lens gehuurd. Echt een heerlijke combinatie op zo'n dag, en de lens wordt waarschijnlijk mijn volgende aanschaf. Voor de detailshots gebruikte ik mijn EOS 40d met de vaste 50 mm f/1.8.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Edgo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2005 14:48
CONTACTCOLON

Hier vind ik 4 een beetje buiten de boot vallen....

Leuke serie hoor, mogen ze blij mee zijn (als de rest van je platen ook dit niveau heeft)
If at first try you don't succeed try
doing it the way your wife told you.
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Super! Orgineel! Zulke fotos zou ik ook wel willen :D
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Ik vind het een vreemde serie. Soms leuke en originele platen, maar vele met overbelichting en onscherpte waar ik de reden niet zo van snap.

1
Hier kan de overbelichting rechts misschien de bedoeling zijn (is mij ietsje teveel)

2
Naar mijn smaak ook teveel overbelichting en onscherpte

3,4 en 5
Leuke foto's

6
Ook weer veel overbelichting rechts

7
erg mooie foto

8
ook leuk :-)

9
Van mij had dat register dus donkerder gemogen, was de pen er ook beter uitgekomen

10
Geweldige groepsfoto, spontaniteit spat er vanaf, mocht misschien ietsje scherper

11 en 12
Hier snap ik echt niets van, bij mij waren ze in de prullenbak gegaan
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Hoi,

Wat grappig zeg, beetje off topic, maar een aantal mensen die op de foto staan die ken ik....

Elsje! op foto 11 en volgens mij ook op foto 11 Bart Goedhart?

Gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

leuke creatieve serie, speels en leuk.
Wat betreft de combi 5 + 24-105 is niet alleen voor bruiloften een ideale combi kan ikje melden.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Leuk om al die reacties te lezen, en te zien dat sommigen er met andere ogen tegenaan kijken dan ik. Zo hou ik persoonlijk wel van de overbelichte delen, en dat zeg ik niet om mijn 'fouten' goed te praten. Ik vind het net even wat extra sfeer geven; je zal het ook vaker in mijn foto's terug zien komen.

Jullie hebben gelijk dat nr. 4 (de groene) een beetje buiten de boot valt, zeker als je het tussen de andere foto's hier ziet. Ondanks dat vond ik het zelf een mooi romantisch plaatje, en ik heb nog veel meer leuke rondom deze plek. Het album zal waarschijnlijk nog wel een groen hoekje krijgen denk ik, dus niet alleen 1 groene foto tussen de rest.

De groepsfoto mist inderdaad wat scherpte en dat vind ik zelf ook jammer; het is puur een export vanuit Aperture zonder verscherping. Ondanks dat vind ik 'm wel hilarisch.

Nu ik het terugzie vind ik zelf ook de groepsfoto op het feest niet echt passen hier. De onscherpte overheerst de feestsfeer. Misschien zijn deze meer geslaagd:

13. De openingsdans:

Afbeelding

14. Ook niet scherp, maar knalt wel (in mijn ogen):

Afbeelding
Closeshooter schreefCOLONWat betreft de combi 5 + 24-105 is niet alleen voor bruiloften een ideale combi kan ikje melden.
Ik overweeg sterk om de 24-105 aan te schaffen, die voorlopig op mijn 40d te gebruiken en door te sparen voor ooit eens een full-frame camera. De oude 5d zal vast flink gaan zakken qua prijs, maar loopt qua techniek wel flink achter op mijn 40d (geen sensorreiniging, snelheid, display...).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar