EOS 5DmkII: 21MP and HD movies

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

-New 21.1 Megapixel CMOS sensor with improved EOS Integrated Cleaning System (E.I.C.S.)
-New Full HD 1080 resolution movie recording
-3.9 frames per second continuous shooting
-High performance DIGIC 4 providing superb image quality
-Maximum 310 large JPEG images in a single burst with a UDMA card
-3.0” VGA (920k dots) Clear View LCD
-ISO 100-6400 (expansion from 50 up to 25,600)
-9 AF points + 6 Assist AF points
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos5dm2/index.html
http://www.dpreview.com/news/0809/08091 ... markII.asp
http://www.robgalbraith.com/bins/conten ... -9316-9603
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1221624119.html
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Bastie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2008 15:02
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Super de puper
16-35/2,8 | 35/1,4 | 50/1,4 | 85/1,2II | 70-200/2,8 IS | 135/2 | TS 45/2,8

contemporary Dutch flower still life photography - http://www.basmeeuws.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Als je die persberichten leest..... :shock: Daar lik je je vingers wel bij af. Stel dat dat allemaal bevestigd wordt bij de eerste testen/ervaringen....
Ik -als relatieve leek wat dat betreft- begrijp alleen niet waarom, gezien de uitgebreide en hoogwaardige invulling van de spec van deze camera, hij boven de 1D gepositioneerd wordt. Is dat omdat een FF niet in dezelfde 'markt' zit als de crops?

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Klinkt mooi allemaal. Ik denk dat de hoge ISO waarden het geheime wapen van deze camera zijn, want op papier is ie niet "echt" vooruitgaand. Daarmee bedoel ik te zeggen dat er geen nieuwe snufjes inzitten. DIGIC IV kenden we al en 21mp ook. Nieuw is de functie om in HD te filmen, ik voorspel een goede afname van geheugenkaartjes komende tijd.

Hier stond iets over live view ;)

Eerlijk gezegd ben ik maar wat blij dat Sony met zijn a900 naar mijn verwachtingen overtroffen wordt. Ik zou het wel prettig vinden als Canon niet over een jaar of vijf moet toekijken naar de concurentie :).

De ruisreductie van Canon zal vast en zeker beter zijn dan die van Sony, maar wie weet? Ik heb al wat ruis samples van de 50D en de a900 gezien en daaruit kan ik opmaken dat de Sony a900 m.i. onderpresteerd en de 50D juist weer boven verwachting presteerd en naar mijn bescheiden mening zelfs beter dan de a900. Hierdoor zou je verwachten dat de 5D dit kunstje nog beter gaat doen, aangezien deze altijd het imago van ruismonster heeft gehad.
Daarbij is de prijs lager van de 5D MKII. Opvallend is wel dat de a900 5 frames per seconde (=fps) bij een resolutie van 24mp haalt, daar laat Canon misschien toch iets liggen m.i. Het zou zo mooi zijn als de 5D MKII voorzien werd van een wat hogere fps, omdat de camera dan wat meer alroud zou zijn. Helaas.

*Wardie begint toch maar alvast met sparen zodat wanneer de 5D MK III uitkomt hij voldoende geld heeft om de goede oud MKII te kopen :mrgreen: *
Laatst gewijzigd door 1 op Wardie, in totaal 17 keer gewijzigd.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Dan lees je toch niet goed wardie.



LCD Live view * • Live TTL display of scene from CMOS image sensor
• 100% frame coverage
• 30 fps
• Real-time evaluative metering using CMOS image sensor
• Best view or exposure simulation
• Silent mode
• Grid optional (x2)
• Magnify optional (5x or 10x at AF point)
• Three AF modes - Live mode / Quick mode / Face Detection
• Live histogram (Luminance or RGB)
• Remote live view using EOS Utility 2.0 (via USB or WiFi/Ethernet using WF
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Goed dat je het even zegt, thnx! Alleen maar goed dat het er wel op zit. Ik verbaasde me ook al dat alle EOS camera's die Canon dit jaar heeft aangekondigd voorzien waren van live-view en deze niet. :lol:
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
WebEye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 19:22
CONTACTCOLON

Eindelijk! Canon is back on track

Hopelijk kan die snel besteld worden :D
www.productfotografie.com
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Wat me opvalt is dat met deze 21 MP de pixel-dichtheid nog van enkele generaties terug is. Als je een 1.6-crop uitsnede maakt, dan kom je op ca. 8 MP. Daar zit hem denk ook ook een groot deel van de "truc" van lage ruis in. ;).

Overigens: graag hoor. Mag zo hier afgeleverd worden als er eentje over is :D...
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

WebEye schreefCOLON
Hopelijk kan die snel besteld worden :D
November dit jaar, en ik denk dat je nu al moet gaan bestellen want die zal binnen no-time uitverkocht zijn zo vlak voor kerst ;)
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik wacht wel tot het voorjaar.

Dan is hij vast en zeker beter leverbaar en een heel stuk goedkoper.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Gemiste kans, geen optionele powergrip voor meer frames per seconde.
Dat is toch ook een sterk punt van de D700.

Maar toch wel een erg fraaie speciticaties verder, toch een draaiknop op de bovenkant. Digic IV die sneller schijnt te zijn dan twee Digic III processors.

Het bereik in iso is een groter vooral aan de onderkant. 50 en 100.

Ik zou er niet raar van op staan te kijken als de 5d leverbaar blijft of dat er een model tussen komt met een lagere resolutie.

Ook leuk is de nieuwe Powershot G10 en een mega zoom die voor het eerst gebruik maakt van Cmos sensor dus minder ruis bij compactjes is begonnen. Wel een gemiste kans om die ook niet in de G10 te gebruiken.

Erg fraai, maar ik betwijfel of dit genoeg is om Nikon te remmen en af te troefen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONGemiste kans, geen optionele powergrip voor meer frames per seconde.
Dat is toch ook een sterk punt van de D700.

.../...

die voor het eerst gebruik maakt van Cmos sensor dus minder ruis bij compactjes is begonnen. Wel een gemiste kans om die ook niet in de G10 te gebruiken.
Precies mijn eerste gedachten Jan.

Ik verwacht dat de beeldkwaliteit van de nieuwe SX-1 IS die van de G10 zal overtreffen, zeker bij hogere ISO waarden. Afhankelijk van de eerste lab-tests zal ik overwegen om mijn G9 te vervangen door een SX-1

Indien de beeldkwaliteit van de SX-1 beter (of gelijk) is aan die van de G9 / G10 dan is het enige voordeel nog de compactheid van laatst genoemde en de mogelijkheid om in RAW formaat op te slaan.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Yeah, toch weer een direct-print button.
Ik ben blij dat ze die niet vervangen hebben door een programmeerbare knop of gewoon hebben weggelaten.
Zo'n knopje mis ik nu echt op mijn 1D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Iemand al aan t denken zijn oude 5d weg te doen :D???
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Wel mooi om deze werkelijke specs even naast de `in april komt hij zegt mijn oom wiens zwagers tante der zoon bij Canon werkt` specs te leggen.

:wink:

Specs zien er goed uit, de eerste foto die ik heb gezien was wat minder (soft !!!). Hopelijk daalt de oude 5D nog wat in prijs zodat we die voor een appel en ei kunnen kopen :P
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Wat me overigens echt wel tegenvalt is de weathersealing. Maar een paar minuten in "moderate rain" :shock:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jandb schreefCOLONGemiste kans, geen optionele powergrip voor meer frames per seconde.
Dat is toch ook een sterk punt van de D700.
En een zwak punt van Nikon: een accu met grotere capaciteit was toch eenvoudiger geweest :wink:

De 5DmkII is bedoeld "from studio and wedding to nature and travel photographers".

Ik hoop wel dat de 5DmkII een betere IQ levert bij hoge ISO dan de laatste Nikons, want wat daar uitkomt is eerste klas bagger. :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Vind het een beetje een tegenvaller (behalve dan 21 milj. pixels), had bv meer een bediening gewild ala 1 serie om maar iets te noemen, had ook een beetje die hoop na het zien van die teaser, jammer.. HD movie, moet ik daar nu weer mee ...paddestoelen filmen ??
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Altijd al filmpjes willen schieten met een dslr... :? :? :?
Moeten we nou een filmforum worden?!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Wat me overigens echt wel tegenvalt is de weathersealing. Maar een paar minuten in "moderate rain"
Dan was de 1Ds-MKIII helemaal overbodig geworden...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar