Volvo V40 en een nieuwe flitser..

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
vincent2008
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2007 23:19
WoonplaatsCOLON Eindhoven

hallo,

Ik heb mezelf getrakeerd op een 580EX II. Dit omdat ik me 430EX wilde aansturen als slave. Dus de 580EX II is de master. Ik wil me meer gaan bezig houden met licht enz, en dit is 1 van de eerste foto's die er uit kwam..

De flitser stond schuin aan de voorkant. en de 580EX II op de camera zelf. Waarschijnlijk komt er nog een 430EX extra bij om deze aan de zijkant van de auto te zetten omdat hier weinig licht is.. Om het beter in te flitsen.

Hebben jullie eventueel tips voor volgende keer? waar ik rekening mee moet houden enz..

Canon 400D | 70-200 F2.8L IS USM

Afbeelding
Canon EOS 400D | BG-E3 grip | Speedlite 580EX II | 17-40 F4L USM | 70-200 F2.8L IS USM

Website in aanbouw
[url]www.vaneijndhovenvisuals.nl[/url]
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

De foto staat schuin.
Hij kan qua bewerking denk ik wel wat pit gebruiken.
En het photoshopwerk in het kenteken vind ik niet echt bevordelijk voor de foto.

Maar qua belichting ziet het er wel goed uit.
Je ziet op de grond wel waar de flitser staat, als je die op een krukje zet zie je dat al een stuk minder ( weet niet of dit een optie is hoor ;) )
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
vincent2008
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2007 23:19
WoonplaatsCOLON Eindhoven

nielz schreefCOLONDe foto staat schuin.
Hij kan qua bewerking denk ik wel wat pit gebruiken.
En het photoshopwerk in het kenteken vind ik niet echt bevordelijk voor de foto.

Maar qua belichting ziet het er wel goed uit.
Je ziet op de grond wel waar de flitser staat, als je die op een krukje zet zie je dat al een stuk minder ( weet niet of dit een optie is hoor ;) )
de flitser al op stond op een statief..
Canon EOS 400D | BG-E3 grip | Speedlite 580EX II | 17-40 F4L USM | 70-200 F2.8L IS USM

Website in aanbouw
[url]www.vaneijndhovenvisuals.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

Probeer meer te spelen met standpunten, motorkap is vrij donker namelijk.

Waarom shop je je plaat weg?
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit soort foto's zijn best wel te doen met twee flitsers, maar dan moet je nog wel wat experimenteren.

Punt 1; je neemt de tijd om de auto te fotograferen, waarschijnlijk ook om hem even schoon te maken. Maar neem dan ook de tijd om de kentekenplaat er af te halen. Het is geen 5 minuten werk, voorkomt het wegshoppen van de letters en daarmee ook een grote gele lelijke vlek.

Je zou, op de flitser, de zoom naar een zo weid mogelijk hoek kunnen zetten. Een echte afstand hoeft het licht niet af te leggen, maar het zorgt ervoor dat er waarschijnlijk ook wat licht op de bumperhoeken en motorkap komt.

De 430 gebruiken om de zijkant in te vullen is zeker ook neit overstandig
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
vincent2008
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2007 23:19
WoonplaatsCOLON Eindhoven

bedankt voor de reacties. er komt waarschijnlijk nog een extra 430EX of speedlite tranmitter bij.

@dejong1racing,

de flitser zo weid mogelijk, maar is het verstandig om de omnibounce er op te houden.. die zat er in dit geval wel op, normaal is het meeste weide 24mm. maar met dat plaatje er voor ik geloof iets van 14mm ofzo, moet dat plaatje er dan voor? of hoe bedoel je het? zijn er ook softboxen voor flitser? bij bijv cityfoto hadden ze er geen.

maar bijv lumiquest had ze wel, maar ik weet geen dealers hier in de buurt.. Eindhoven en omgeving.. dan moet ik maar weer een keer naar turnhout toe.. :o


PS. op de dag zelf was het bewolkt maar de zon scheen wel hard, daardoor was elke keer het licht weer anders, ik had foto gemaakt.. nou te donker.. kortere sluitertijd begint de zon opeens hard te schijnen, het was dus heel lastig om het goeie licht te krijgen.
Canon EOS 400D | BG-E3 grip | Speedlite 580EX II | 17-40 F4L USM | 70-200 F2.8L IS USM

Website in aanbouw
[url]www.vaneijndhovenvisuals.nl[/url]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

vincent2008 schreefCOLONde flitser zo weid mogelijk, maar is het verstandig om de omnibounce er op te houden.. die zat er in dit geval wel op, normaal is het meeste weide 24mm. maar met dat plaatje er voor ik geloof iets van 14mm ofzo, moet dat plaatje er dan voor? of hoe bedoel je het? zijn er ook softboxen voor flitser? bij bijv cityfoto hadden ze er geen.
De flitser wijder zetten zorgt er niet voor dat het licht opeens de hoek om gaat - het ding blijft gewoon een puntlichtbron. Maar het lichtbeeld zou wel iets groter kunnen. Een omnibounce heeft geen toegevoegde waarde - die verstrooit het licht maar aangezien er weinig oppervlakten zijn om tegen te bouncen gaat dat licht domweg verloren. Wel zou je nog wat kunnen doen met wat styrofoam platen bij wijze van reflectiescherm, dan heb je wellicht nog wel profijt van je ominbounce.

Voor nog beter licht kun je inderdaad beter een softbox gebruiken. Die zijn er wel voor reportageflitsers, maar erg groot zijn ze niet en ze kosten behoorlijk wat licht. Een monoblock met grote softbox zou ideaal zijn.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je voor de flitser een wijdere instelling zou kiezen, dan wordt de bundel licht breder. Met de juiste afstand kun je dan meer frontaal oppervlak van de auto instralen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Je kunt ipv een softbox ook een paraplu gebruiken, Bij Konijnenberg in Turnhout hebben ze voor een paar tientjes een module om op je (flits)statief te zetten waar je een paraplu in kunt schuiven.

Ik vind persoonlijk de belichting ook niet zo sterk. Met 2 flitsers moet je juist een beter verdeeld effect kunnen bereiken.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
infoleo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2008 12:49
WoonplaatsCOLON zoetermeer
CONTACTCOLON

Misschien ook het camerastandpunt iets hoger, je kijkt erg ver onder de auto door.(vindt ik) :oops:
marsm104
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 19:04
WoonplaatsCOLON Ommen
CONTACTCOLON

Ik lees iets over flitsers... en ik zie een Volvo... tijd om te reageren.

Wat namelijk ook erg goed werkt: In het pikkedonker je camera op statief zetten, Manual/10sec sluitertijd. En dan in die 10 seconden met een flitser om de auto lopen. En 5-10 keer flitsen op verschillende plekken.

Zie onderstaand resultaat, let op: dit was na een eerste expiriment. Ik had de flitser nog een keer op de motorkap moeten houden, en die vlekken uit het achterraam horen er niet. Maar even voor het idee:

Afbeelding
20D + een tas met spullen...
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Best een leuk idee, jammer van die scherpe flitsen in het glas.

Mooie kleur S40 ook, trouwens ;). Velgen zijn niet standaard Volvo, of wel??
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar