fotowinkels in Groningen en 2e hands sites?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Dr. Bob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 14:50
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ben vandaag diverse winkels hier afgegaan voor advies en ze waren allen niet zo kundig. Toen ik begon over 2.8 zoomglas hadden ze niets op voorraad dus ik kon niets uitproberen :( Heeft iemand enig idee welke ik hier in de buurt zou kunnen proberen, en weet iemand misschien een site met 2e hands objectieven? Ik probeer mijn lenzen 2e hands te kopen, maar verder dan kamera express en marktplaats kom ik niet.
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Ik zou een ritje naar Den Ham maken, Knijn. Is een uurtje rijden, en de benzine verdien je met het prijsverschil op een 2.8 zat terug!
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
PetervdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 19:51
WoonplaatsCOLON 't Gooi

[size=75]Eos 20D / EF 50 1.8 II / EF 24-70 2.8L USM / EF 70-200 4L USM / TC 1.4 II / Speedlite 420EX / 3x 256Mb Sandisk / CompactDrive PD7X (15Gb)[/size]
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Dr. Bob schreefCOLONIk ben vandaag diverse winkels hier afgegaan voor advies en ze waren allen niet zo kundig. Toen ik begon over 2.8 zoomglas hadden ze niets op voorraad dus ik kon niets uitproberen :( Heeft iemand enig idee welke ik hier in de buurt zou kunnen proberen, en weet iemand misschien een site met 2e hands objectieven? Ik probeer mijn lenzen 2e hands te kopen, maar verder dan kamera express en marktplaats kom ik niet.

Is Groot-Obbink voor jou in Hoogezand niet even de moeite? Heb daar zelf mijn Tamron AF 28-300mm 3.5-6.3 gekocht en bovendien echt ter zake kundig hier ;-)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Dr. Bob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 14:50
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik leef eigenlijk alleen in Groningen-stad, alles erbuiten is voor mij onbekend :lol:
Ja, een echte import-student :D
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Dr. Bob schreefCOLONIk leef eigenlijk alleen in Groningen-stad, alles erbuiten is voor mij onbekend :lol:
Ja, een echte import-student :D
In de stad is het goed vertoeven (b)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik ben overigens geboren in de stad Groningen (maar nu het licht gezien en in de randstad gaan wonen :))
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
JeWo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2004 19:52
WoonplaatsCOLON Möhlenwarf
CONTACTCOLON

Groot-Obbink is altijd goed! :wink:
(ik werk daar)
"Ik ben geen duitser, heb alleen maar een duits kenteken...so what???"
ajh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 10:41
WoonplaatsCOLON Assen

BasZ schreefCOLONIk ben overigens geboren in de stad Groningen (maar nu het licht gezien en in de randstad gaan wonen :))
Ach, je komt wel weer tot inkeer :wink: Ben 12 jaar geleden naar Amsterdam verhuisd en ga nu weer terug :P

Waar zit die Groot-Obbink ergens in Hoogezand ?
Mvg,
Albert Jan
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

ajh schreefCOLON
BasZ schreefCOLONIk ben overigens geboren in de stad Groningen (maar nu het licht gezien en in de randstad gaan wonen :))
Ach, je komt wel weer tot inkeer :wink: Ben 12 jaar geleden naar Amsterdam verhuisd en ga nu weer terug :P

Waar zit die Groot-Obbink ergens in Hoogezand ?
Denk niet echt dat ik tot inkeer kom hoor...
Woon nu al jaartje of 18 in den Randstad (Gouda) en nu net een huisje gekocht... :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
ajh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 10:41
WoonplaatsCOLON Assen

BasZ schreefCOLON
ajh schreefCOLON
BasZ schreefCOLONIk ben overigens geboren in de stad Groningen (maar nu het licht gezien en in de randstad gaan wonen :))
Ach, je komt wel weer tot inkeer :wink: Ben 12 jaar geleden naar Amsterdam verhuisd en ga nu weer terug :P

Waar zit die Groot-Obbink ergens in Hoogezand ?
Denk niet echt dat ik tot inkeer kom hoor...
Woon nu al jaartje of 18 in den Randstad (Gouda) en nu net een huisje gekocht... :)
Ah, da's ook wat anders dan A'dam :lol:
Mvg,
Albert Jan
Gebruikers-avatar
JeWo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2004 19:52
WoonplaatsCOLON Möhlenwarf
CONTACTCOLON

Ja klopt Groot-Obbink zit in Hoogezand; winkelcentrum de Hooge Meeren
"Ik ben geen duitser, heb alleen maar een duits kenteken...so what???"
ajh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 10:41
WoonplaatsCOLON Assen

Thanx !
Mvg,
Albert Jan
jojan20d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 10:33
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Dr. Bob schreefCOLONIk leef eigenlijk alleen in Groningen-stad
Misschien is Vak-objectief iets voor jou? Veel op voorraad, erg profesioneel, alleen wel erg prijzig.

Ik haal mijn lenzen dan ook in den Ham (dat uurtje rijden heb je zo weer terug verdient).
EOS 20D | EF 24-70mm F2.8 L | EF 70-200mm F4.0 L | EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | Speedlite 580 EX | Apacer CP80
Hythloday

Dr. Bob schreefCOLONIk ben vandaag diverse winkels hier afgegaan voor advies en ze waren allen niet zo kundig.
De kundigheid van de verkopers is minimaal. Zo was ik deze week bij Konijnenberg is Den Ham. Hij wist niets van plugins voor Photoshop af. Ik heb er een paar voor hem opgeschreven.

De baas is tevreden als hij veel verkoopt, maar is minder goed tevreden als hij goed kan adviseren en slecht verkoopt.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Hythloday schreefCOLON
Dr. Bob schreefCOLONIk ben vandaag diverse winkels hier afgegaan voor advies en ze waren allen niet zo kundig.
De kundigheid van de verkopers is minimaal. Zo was ik deze week bij Konijnenberg is Den Ham. Hij wist niets van plugins voor Photoshop af. Ik heb er een paar voor hem opgeschreven.

De baas is tevreden als hij veel verkoopt, maar is minder goed tevreden als hij goed kan adviseren en slecht verkoopt.
Plugins voor Photoshop worden natuurlijk ook in een fotozaak verkocht :? Ik denk dat dit niks met de kundigheid van de verkoper te maken heeft hoor, die zal zijn kundigheid wel op het gebied van de apparatuur hebben liggen, en niet op plugins voor de nabewerking.

In dit opzicht zou ik als groepsleider op een Kinderdagverblijf ook onkundig zijn als ik ouders niet kan informeren over het zitcomfort van de buggy van hun kind.
[color=silver]18-55[/color]
Hythloday

Manny schreefCOLONPlugins voor Photoshop worden natuurlijk ook in een fotozaak verkocht :? Ik denk dat dit niks met de kundigheid van de verkoper te maken heeft hoor, die zal zijn kundigheid wel op het gebied van de apparatuur hebben liggen, en niet op plugins voor de nabewerking.
Je hebt verkopers die van hun hobby hun beroep maken. De verkoper die ik sprak behoort duidelijk niet tot die categorie. Hij fotografeert wel zelf. Ik wou een lens bekijken. Zijn opmerking was dat de lens niet veel vertekening gaf. Toen ik zei dat je de vertekening softwarematig uit een digitale opname kunt verwijderen, gaf hij niet thuis.

Kundigheid op het gebied van apparatuur is heel breed, dat snap ik. Maar als de verkoper over vertekening van een lens begint en niet weet dat die softwarematig valt te verwijderen, dan is dat iemand die zijn vak niet verstaat. Maar misschien stel ik te hoge eisen aan een verkoper.

Zo kocht ik enkele jaren geleden een snellere CD brander die ik zelf had gemonteerd. Hij werkte niet goed. Ik had hem bij de Kijkshop gekocht. Ze namen hem weer terug. Ik had uitgebreid op internet gezocht wat de oorzaak zou kunnen zijn. Uiteindelijk vond ik de oorzaak. 's Middags ging ik naar een computerspeciaalzaak en stelde me een beetje onnozel op. De verkoper probeerde me een duur merk aan te smeren. Ik kwam toen met het merk waarvan ik 's morgens er een van had gekocht en dat die niet goed werkte. "Meneer wat verwacht U dan? Een duurder merk is altijd beter." Toen ik hem vroeg of ik met een technicus kon praten werd hij boos en zei: "Meneer, ik ben ook technicus." Ik ben weer naar de Kijkshop gegaan en dat apparaat voor de tweede keer gekocht en gemonteerd. Slecht één optie aanvinken onder Windows en het apparaat werkte naar alle tevredenheid.

Ik verwacht, in tegenstelling tot jou, enige deskundigheid van een verkoper.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar