Wat kom je zoal tegen in de wei

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
king-of-the-hill
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2008 20:24

Tijdens de Exotic Green rally in Etten-Leur zat ik gezellig met mijn vriendinnetje en mijn hooikoorts in een wei met hoog gras. Tussen de niesbuien en traanoogaanvallen door heb ik ook andere dingen op de foto gezet dan alleen de rally auto's.

Gebruikt materiaal en instellingen
20d met tamron 17-50 f2.8
iso 100, lekker uit de losse pols en veel saturation toegevoegd: mooi groen gras, zalig blauwe lucht... ik vind dat dat wel eruit mag springen :wink:

1. hallo paard
Afbeelding


2. en jullie maar denken dat buitenaardse mannetjes die graancirkels maken ;)
Afbeelding


3. vriendinnetje met mijn (voor haar beetje te grote) jas aan, steekt me een hand toe
Afbeelding


ben benieuwd wat jullie ervan vinden!! :D ik vond ze in ieder geval waard om te posten!
Canon EOS 20D - Tamron 17-50 f2.8 - Canon 70-210 f3.5-4.5 - Canon 28-105 f3.5-4.5
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Vind foto 1 en nummer 3 erg goed. Nummer 2 vind ik te licht in het gezicht, bijna geen vorm meer over.
Ik ben het met je eens over dat het bij nummer 1 er wel uit mag springen maar paard is wel wat gelig aan het worden. Dat is misschien net iets te veel.

Fijn lensje blijkbaar die Tamron, moet maar eens snel met die van mij de wei in.

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ga mee in mijn voorganger. Echter een zeik puntje de horizon op 1.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
koolmartin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 09:26
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Leuke foto's!
Ik sluit me aan bij de voorgangers; foto 1 en 3 zijn de beste uit de serie. Erg spooky die hand die naar voren komt!
EOS 40d + Canon 18-55 IS + Canon 70-300 IS USM + Canon 50mm f1.8
xxcisxx
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2008 21:15
WoonplaatsCOLON Dordrecht

#3 vind ik persoonlijk het leukst. Lekker creepy effect geeft het!
Leuk dan 1&3 niet zo "standaard" zijn!
king-of-the-hill
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2008 20:24

bedankt voor jullie reacties 8)

ik heb er juist voor gekozen om F2 iets over te belichten op het lichaam om haar een beetje "buitenaards" te maken :lol:

kunnen jullie uitleggen wat jullie verkeerd vinden aan de horizon op F1? ik heb daar totaal niet op gelet, puur en alleen dat het paard "head first" erop staat... dat dier staat ook nie stil immers :lol:
Canon EOS 20D - Tamron 17-50 f2.8 - Canon 70-210 f3.5-4.5 - Canon 28-105 f3.5-4.5
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

king-of-the-hill schreefCOLONbedankt voor jullie reacties 8)

ik heb er juist voor gekozen om F2 iets over te belichten op het lichaam om haar een beetje "buitenaards" te maken :lol:
Ik zie wat je wil bereiken maar denk niet dat je daar de juiste foto voor gebruikt hebt. "Vriendinnetje in het gras" en dus een romantische bijna glamour foto vind ik in deze setting meer op zijn plaats. Buitenaards moet je denk ik een hele andere "creepy" pose voor hebben.
kunnen jullie uitleggen wat jullie verkeerd vinden aan de horizon op F1? ik heb daar totaal niet op gelet, puur en alleen dat het paard "head first" erop staat... dat dier staat ook nie stil immers :lol:
Horizon staat marginaal schuin. In photoshop kwam ik bij een meting op 0,57 graden linksom draaien. Vond echter ook een punt waarop 0 graden gedraaid moet worden. Zo heel schuin staat de foto dus niet. Denk dat het een combinatie is van wellicht een beetje schuine stand van de camera en wat elementen rechts op de horizon die een schuine stand suggereren.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Daar kwam ik ook ongeveer op uit. Echter geeft de horizon een meer dan heel kleine afwijking als gevoel mee. Ik heb het dan in LR gecontroleerd, maar de bevindingen zijn hetzelfde :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
king-of-the-hill
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2008 20:24

komt denk ik omdat de weg die op de achtergrond ziet niet gelijk aan de horizon loopt. De weg komt als het ware ook nog dichterbij, inclusief de bomen die ernaast staan. (De weg begint links hoger dan dat hij rechts het beeld uit gaat)

De bomen op de achtergrond (achter de voorste bomen) staan wel aan de horizon en die lopen wel recht... anyway... het is wat vreemd inderdaad :lol:
Canon EOS 20D - Tamron 17-50 f2.8 - Canon 70-210 f3.5-4.5 - Canon 28-105 f3.5-4.5
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Er zitten denk ik heel veel schuine lijnen in die een scheve stand suggereren:
- schrikdraad voor en achter paard, begint links boven en loopt rechts naar beneden
- paard zelf, begint links boven en loopt rechts naar beneden
- rollen / tonnen rechts van paard beginnen links boven en lopen rechts naar beneden
- vliegtuig streep begint midden en loopt schuin weg naar rechts boven.
- etc.

Er zit eigenlijk nergens duidelijk een horizontale lijn (behalve de paar bomen links achter het paard in de verte), ik denk dat daardoor het scheef staan zo gesuggereerd wordt. Wel apart om dat te concluderen.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik blijf maar kijken naar je avatar :lol:

Foto 1: grappig :D
Foto 2: niet zo bijzonder
Foto 3: Leuk! Oversized jas + DOF komt hier goed tot z'n recht!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar