Benzine race-autootjes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
112Max
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2007 22:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Het was verdomd lastig om die dingen te fotograferen, ze schieten alle kanten op en het gaat met een noodgang. Hieronder het resultaat. Iemand ervaring met dit soort fotografie? Tips zijn altijd welkom :) (Foto's zijn overigens geschoten aan het begin van de avond met stevige dichte bewolking)

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding
|EOS 40d | EOS400d | 580EX II | SIGMA 18-200 | CANON 70-200L IS USM f/2,8 | en nog wat assesoires grips etc...
Michaeldw

Toen ik de topic titel las dacht ik dat het sarcastisch was, maar moest toch lachen toen ik je foto's zag. Niet een onderwerp dat je erg vaak voorbij ziet komen!!!

Persoonlijk heb ik helemaal niks hiermee, en vind misschien daarom je foto's niet echt interessant om steeds weer naar te kijken (sorry).

Je eerste foto is denk ik iets te donker, qua scherpte zit het echter goed!

Over het algemeen zit het met de scherpte wel goed.

Bij de laatste foto vind ik het jammer dat het hoofd van de bestuurder (?) er niet helemaal opstaat. Ik vind de bestuurder wel een essentieel element. Misschien was een benadering met wat meer groothoek beter geweest, zodat je ook de bestuurder ziet die erg geconcentreerd bezig is met het autootje op de achtergrond. Want nu denk ik dat ik gewoon naar speelgoed zit te kijken (met alle respect).
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ze gaan relatief vele malen harder dan gewone auto's en zijn daarmee ook vele malen moeilijker leuk in beeld te brengen.

Ik heb wel eens een halve poging ondernomen om ze op de foto te zetten, maar dat was in mjin begindagen.

Wat me opvalt aan de foto's.
Omdat de auto's maar een schoenendoos hoog zijn, sta je er praktisch altijd boven. En dit is niet zo fraai.
Dus volgende uw beste kloffie aan en op de buik gaan liggen.
Ben je nog minder bewegelijk, dus zul je nog beter moeten kijken waar je de auto op de foto gaat zetten.

Het forceert je een klein beetje tot het uitstippelen van een plannetje.
Als ik dit zo bekijk dan was dit op een grote parkeerplaats en werd er rond gereden.
Maar laat de jongens anders eens 20 keer hetzelfde bochtje maken. Zet dat even uit met de pylonnen.
Zo kun jij de auto verwachten op bepaalde punten en je daar op instellen.
En dat is volgens mij ook de trick in veel basissportfoto's (waar ik dit toch ook wel onder schaar); het voorspellen van wat er gaat gebeuren.

Als je de basis daarvan onder de knie hebt, dan weet je de beelden van het onverwachte ook wel te maken.

Kijk anders ook eens hier:
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/652911

Succes en we zien ze verschijnen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
loos1970
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2005 19:18
WoonplaatsCOLON Almere

Hey das nog al anders dan de foto's die ik regelmatig van je zie. En dan bedoel ik van de 112-pagina. :D

Over de foto's: ik denk dat je veel hebt aan de adviezen van Jeroen. Ben zelf geen expert met fotograferen (meer een enthousiaste leerling), maar wat hij zegt komt in ieder geval erg zinnig over. Het plannen van de plek waar je de foto's zou moeten maken en dus eigenlijk weten waar de autootjes heen rijden. Nu weet ik niet waar je deze foto's hebt gemaakt, maar bij Doemere wordt ook nog wel eens geraced en daar heeft men meestal niet een circuitje uitgezet. Maar zoals hier bij de schansen kun je wel aardig inschatten wat er gaat gebeuren.

gr Marcel
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer. - Ansel Adams
112Max
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2007 22:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips, ga ik zeker wat mee doen! :)

@ loos1970

Het is zeker wat anders, moet toch wat als ik vakantie heb haha. Ze racen momenteel niet in doemere vanwege de werkzaamheden daar vandaar dat ze nu de nieuwe parkeerplaats achter de hema gebruiken. :o
|EOS 40d | EOS400d | 580EX II | SIGMA 18-200 | CANON 70-200L IS USM f/2,8 | en nog wat assesoires grips etc...
Gebruikers-avatar
loos1970
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2005 19:18
WoonplaatsCOLON Almere

112Max schreefCOLONBedankt voor de tips, ga ik zeker wat mee doen! :)

@ loos1970

Het is zeker wat anders, moet toch wat als ik vakantie heb haha. Ze racen momenteel niet in doemere vanwege de werkzaamheden daar vandaar dat ze nu de nieuwe parkeerplaats achter de hema gebruiken. :o
Ah dan weet ik waar ik moet kijken volgende keer. Doemere is inderdaad een puinhoop nu....

gr marcel
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer. - Ansel Adams
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar