-Mijn papa is lief...-

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

-even zonder uitleg.-

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 12 keer gewijzigd.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Heel erg mooie gedaan. Maar het vooral lief en leuk.

Gr. Chris :wink:
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ik kan dit nou niet echt lief en leuk vinden... Gezien de tekst...
Wat is je bedoeling van deze plaatjes?
Ik begrijp em nog niet echt, sorry...
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

De vraag van de juf was om iets over je vader en moeder te schrijven. Dit was vorig jaar. Sascha schreef dus bovenstaande....! Nu, een jaar later laat ik het hem weer lezen en hij kan zich het niet zo herinneren. En moet nu lachen om wat er staat. Mijn vraag waarom hij schrijft over 'het slaan' komt de reactie: 'Ik moest iets verzinnen.'

Hij was zelf verbaasd wat er stond. (Misschien ter overvloedde. Slaan en kinderen gaat hier in ieder geval niet op.) Wat gaat er dan in het koppie om op het moment dat de juf de opdracht geeft? :roll:
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

De foto's raken me wel. Te tekst grijpt me bij de strot.

Erg pakkend neergezet. Complimenten.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Mogen wij ze eens in het z/w zien?
http://www.chrisjansenfotografie.nl
http://www.beautyofdecay.nl
beautyofdecay.hyves.nl
gn!uz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2007 17:28

Het concept spreekt me wel aan. Persoonlijk heb ik moeite met het 'slaan'. Het feit dat dit in beide foto's terug komt versterkt dit gevoel alleen maar. Ook het 'scheiden' geeft me een negatief gevoel. Beiden zijn voor mij persoonlijk heel herkenbaar. Dus wat dat betreft raak je een gevoelige snaar!

De impact die een scheiding op kinderen KAN hebben wordt mijn inziens nog altijd enorm onderschat.

Je roept met jouw foto's altijd een bepaalde emotie op. En dat vind ik een sterk punt!

Fototechnisch denk ik dat het mooier is als de kinderen in zwart wit worden weergegeven (een tikkie overbelichten misschien) en de brief in kleur... Mooi contrast!
[size=75]Canon EOS 40D - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon EF 24-105mm f/4L USM IS - Speedlite 580 EX mk II[/size]
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Zwart wit kan, maar het wordt graven in mijn archief waar ze daadwerkelijk zijn. Deze varianten had ik al op mijn upload-stek staan...:-)

Hoewel ik inderdaad gescheiden ben is deze tekst totaal verschillend en niet kloppend met de werkelijkheid. Ook de onderwijzers op school hadden dit al aangegeven, en nog steeds. Je merkt niet dat 'zij' van gescheiden ouders zijn. Althans, niet als je vergelijkt met andere klasgenootjes gezien vanuit de zelfde situatie. Het is misschien niet nodig hier een heel verhaal over te schrijven, maar neem maar van mij aan dat zij het aan niets ontbreekt, en (ondanks dat vader en moeder niet bij elkaar wonen.) de liefde krijgen die zij verdienen. Dat is te zien in de ontwikkeling, wat de schoolleiding al aan geeft op de ouderavonden. Verder heb ik ze elk weekend en elke vakantie. (Dat is ook wel eens anders bij andere gescheiden stellen die er een zootje en een drama voor de kinderen maken.)

Genoeg privé denk ik zo...:-) Maar vond het wel noodzakelijk even wat te informeren.


Wel vaker maak ik beelden waar de emotie wat gevoeliger ligt dan de gemiddelde pasfoto.

Ik ben trouwens bezig om een vervolg te maken met dit concept, maar daarover later meer.
gn!uz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2007 17:28

Mijn opmerkingen zijn absoluut niet bedoeld om een oordeel te geven over jouw persoonlijke situatie. Integendeel. Zelf weet je als geen ander hoe de situatie in werkelijkheid is. Maar voor personen die deze foto's bekijken zonder het bijbehorende verhaal te kennen ligt denk ik toch met name de aandacht bij slaan en scheiden.. Maar dat maakt het onderwerp juist zo enorm interessant!

Ik ben heel benieuwd naar je andere concept! :)
[size=75]Canon EOS 40D - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon EF 24-105mm f/4L USM IS - Speedlite 580 EX mk II[/size]
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik mis nog: "me papa heeft een kennun kamuraa.."
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Erg aangrijpende foto's en heel mooi uitgevoerd. Weet je dat ik pas later de kinderen er achter zag. Ik vind deze platen 100x meer spreken dan een stukje in de krant. Sterk!

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

gn!uz schreefCOLONMijn opmerkingen zijn absoluut niet bedoeld om een oordeel te geven over jouw persoonlijke situatie. Integendeel. Zelf weet je als geen ander hoe de situatie in werkelijkheid is. Maar voor personen die deze foto's bekijken zonder het bijbehorende verhaal te kennen ligt denk ik toch met name de aandacht bij slaan en scheiden.. Maar dat maakt het onderwerp juist zo enorm interessant!

Ik ben heel benieuwd naar je andere concept! :)
Oke, geen probleem hoor. Kan me sommige reacties ook wel voorstellen. Vandaar toch maar een korte toegift.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Heel mooi en ontroerend.
Jij bent volgens mij wel een lieve meester papa :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar