X's Drive...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Mr. Bones

spijtig van de forumwissel...nu moet ik alles opnieuw starten, maar goed, hier gaan we dan.

ik heb is geïnformeerd naar prijzen voor een X's Drive. nu vraag ik me af wat ik het beste doe: veel Gb's maar minder toeren, of een hoger rpm en wat minder Gb's. m.a.w. is het toerental van de HD van groot belang.

als er iemand hier zo'n tank heeft, kan je me zeggen hoelang ie er over doet om een kaartje van Xmb te kopieren.

ik ben van plan om een snel kaartje van 256mb te kopen en dan die tank, weet alleen nog niet welke HD ik erin ga steken.

weet er ook iemand het verschil tussen de Extreme en Ultra II kaart van SanDisk?

Extreme: http://www.sandisk.com/retail/ext-cf.asp

Ultra II: http://www.sandisk.com/retail/ultra2-cf.asp

thanks! :wink:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Volgens mij had ik het al aangegeven dat er op www.dutchphotozone.com onder het kopje Marktplaats een inkoopactie is van de VP300 X-drive. Wij hebben de versie met 4500rpm drive, omdat naar het schijnt USB2.0 toch niet sneller kan verwerken. Dus 5400rpm is in deze zonde geld (zegt men daar dus).

Ik heb m'n pakketje vanmiddag binnengekregen, maar nog geen tijd om uit te pakken. Ben ook zo druk hier op het forum bezig :lol:
Mr. Bones

maar als het CF kaartje het wel sneller kan verwerken, dan ben je daar toch wel iets mee als je van kaart naar HD kopieert 'in het veld' of niet?
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Mr. Bones schreefCOLONweet er ook iemand het verschil tussen de Extreme en Ultra II kaart van SanDisk?
Zoverik de verschillen op de site zie werken de extreme kaarten ook onder extreme omstandigheden. Bijv. noordpool, vulkaan uitparsting, topje K2 etc.. Verder qua snelheid het zelfde.

War de X's drive betreft is het net wat je wilt. Persoonlijk vind ik hem wat aan de grote kant, heb zelf een Archo Gmini 120 van 20Gb (http://www.archos.com) die ik door de weeks als MP3 speler gebruik. Tegenwoordig zijn er ook image tanks die de foto's op display kunnen tonen en die zelfs CRW kunnen tonen. http://www.nixvue.com

HTH,

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Mr. Bones

wat is het verschil tussen de VP300 en de X'S-DRIVE II VP2060. de laatste heeft geen mp3 speler...is ie dan niet interessanter als je al een mp3 speler hebt?
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Dat is ook zo'n beetje het enigste verschil. Zie http://www.xs-drive.com

VP300 extra's tov VP2060
- MP3 Jukebox Player
- The VP300 LCD allows you to view the names of all folders and files stored on its Hard disk, which were transferred from your memory card(s).
You can also view the names of folders and files stored on your memory card before transferring to the VP300
- It is also possible to copy file by file from the memory card to the HDD with its single file copy feature. The similar single file deletion feature allows to delete each file stored on the X'S-Drive Pro Hard disk or the memory card inserted.

Verder is hij qua formaat een stuk groter en gaat de batarij een half uur langer mee.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik had wel begrepen dat de VP2060 minder goed te krijgen is, omdat 'ie uitloopt. De VP300 is de opvolger van de VP2060. Info van www.d95.nl.
Mr. Bones

bedankt! ik ga toch de VP300 bestellen denk ik. is nieuwer, batterij gaat langer mee en is niet zo echt veel groter. de prijs scheelt me ook maar 13euro dus so what!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Goede keuze. Ik ben er in ieder geval blij mee.
Mr. Bones

nu nog enkel de grootte en snelheid van de HD kiezen, ik dacht aan 60gb en 5400rpm...maar zal waarschijnlijk 40Gb met 4200rmp worden... :wink:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb 'm met 4200rpm 40Gb. Als jij die nou overneemt, dan kan ik gaan voor die 5400rpm met 60Gb :wink:
Mr. Bones

hangt ervan af hoeveel jij daar voor vraagt :wink: :wink:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

We moesten het maar niet doen. Ik heb voorlopig genoeg aan 40Gb.
Blade
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2004 09:16
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb ook de VP300 met 40GB alleen heb ik soms als ik hem aan wil zetten dat ie alleen een streep in het beeld geeft. Als ik hem dan tijdje later weer probeer doet ie het in 1 x wel. Vroeg me af anderen dit ook wel eens hebben gehad.
300D
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Nog niet meegemaakt (klop het af).
Blade
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2004 09:16
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb contact gehad met m'n leverancier en die heeft me een link gedaan
naar de site, zodat ik een firmware update kon doen. Heb ook maar m'n HD een keer goed geformateerd. Hoop dat het spulletje morgen bij de TT
het goed doet.
300D
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Ik heb ook de VP300 met 40GB alleen heb ik soms als ik hem aan wil zetten dat ie alleen een streep in het beeld geeft. Als ik hem dan tijdje later weer probeer doet ie het in 1 x wel. Vroeg me af anderen dit ook wel eens hebben gehad.
Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Wat er de reden van is weet ik ook niet.
Had het pas ook met het aan m'n computer koppelen dat steeds de verbinding werd verbroken. na even wachten deed hij het toen weer wel.
Verder is het een superapparaat, ik heb er veel plezier van.
Blade
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2004 09:16
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Moet zeggen dat na de firmware upgrade het apparaat nog steeds soms niet werkt. Erg vervelend :(
300D
dccm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 10:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Al iemand ervaring met de nieuwe Vosonics VP3310??
Canon EOS 50D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EOS 500N | Canon EF28-80/3.5-5.6 | Tamron AF 28-300/3.5-6.3 | Tamron AF 100-300/5-6.3 | Canon EF 50/1.8 | BP511 lookalike | Vosonic VP3310
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een half jaar geleden de X-drive II VP2060 met 40GB gekocht bij http://www.hl-tronics.de die toen de goedkoopste waren die ik kon vinden. Ze leveren naar nederland met vooruitbetaling. Inclusief verzendkosten is hij nu iets meer dan 150 euro. Ook met de Pro VP300 en de VP3310 zijn de goedkoopste die ik kan vinden. Ze hebben hier trouwens ook de accu's te koop mocht je accu een keer stuk gaan (heb ik nog nergens anders gevonden).

Tot nu toe ben ik zeer tevreden, ik heb nooit een probleem gehad en het werk echt intuitief. Om mijn 1GB CF te kopieren heb ik ongeveer 15 minuten nodig. Ik heb nog nooit een lege accu 'in het veld' gehad, maar heb er al wel een keer in 1 weekend 6 keer een volle kaart mee gekopieerd, voor mij voldoende.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar