flitsopstelling bij dieren

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Obelix
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 12:05
WoonplaatsCOLON Hoeven

Zit met het volgende probleem ( zie topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=46815)

Bij model shoots is het model goed te positioneren zodat de flitsers de achtergrond goed kunnen uitlichten.

Weet alleen de oplossing nog niet bij katten, deze gaan redelijk dicht op de achtergrond zitten. Ook als je ruimte creeert, gaan ze toch tegen de achtergrond aan zitten. Dat was ook het probleem met deze shoot, kreeg mijn flitser niet gericht op de achtergrond (ruimte). Hoe doen jullie dat?
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Kat drogeren? :? :?:

Nee hoor, geintje. Ik zou het echt niet weten. Katten zijn nu eenmaal eignwijze diertjes die geen kunstjes willen leren. Op commando mooi stil zitten is er dus niet bij.

Ik lees graag even mee in dit topic om te kijken hoe anderen dit probleem oplossen.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Het zijn net kinderen dus met heel veel geduld.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Jeroen (dejong1racing) heeft een tijdje geleden uitgelegd hoe hij een kat op de foto heeft gekregen. Hij liet een ander de kat bezig houden met een touwtje terwijl hij zelf plat op de grond lag. Het touwtje heeft hij er later uitgesjopt. Ik denk dat het jou op deze manier ook wel moet lukken. Het topic kun je hier vinden: klikkerdeklik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

We hadden er destijds twee op bezoek.

1 was niet zo verlegen na de gewenningsperiode (ik heb ze eerst een half uurtje gewoon rond laten lopen en met rust gelaten). Die kon ik toen wel midden op de vloer zetten en bleef ongeveer anderhalve meter van de achtergrond af. Deze kat was ook op de plaats te houden met speeltjes.

De andere poes was een ander verhaal. Deze vluchte keer op keer een bepaald hoekje in. Was ook erg angstig, ik had nog nooit een kat zien zweten. Deze kat dan ook langer met rust gelaten.
Om deze op de foto te zetten de kat op een kussen en kleedje gehad.
Dat ging op een gegeven moment wel, maar de poes staat er niet 100% op zoals ze is.

Kortom, gewoon de tijd nemen en een beetje het beste hopen.
Geef ze in het begin even ruimte en zet ze niet meteen vanuit de reismand op de foto. Dan gaan ze denk ik helemaal over de zeik.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Obelix
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 12:05
WoonplaatsCOLON Hoeven

Het was/is niet zozeer dat de katten onrustig waren, verre van dat zelfs. Waren zeer nieuwsgierig, maar was dan ook op hun territorium en had de opname omgeving eerst opgezet en daarna bakje koffie zodat iedereen aan elkaar kon wennen.

Probleem is dat er op een witte achtergrond eigenlijk geflitst dient te worden, indien je witte achtergrond wilt hebben. Nu stond daar ook een flitser op gericht, echter de katten verkozen lekker "tegen" de muur te kruipren zodat de achtergrondflitser kwam te dienen voor tweede hoofdflitser. Hoe kan ik dit beter inrichten, kortom hoe krijg ik de achtergrond beter belicht
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Mmm... mijn katten gaan altijd ergens op zitten. Leg een boek op de grond en geheid dat een half uur later een van de twee donderderstenen er prinsheerlijk bovenop zit. Ook al ligt dat boek midden in de kamer. Dus wellicht eens proberen? Opgevouwen zakdoek ofzo?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Wat ik persoonlijk een zou proberen is een klein electrisch dekentje, de meeste katten zijn dol op warmte, dus zullen naar mijn verwachting onmiddelijk gaan liggen op een lekker wark plekje.

In ieder geval het proberen waard misschien, ben welbenieuwd of het gaat werken
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar