achtergrond systeem studio HULP MAG

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

Hoi,

ik heb een grotere ruimte in het oog voor m'n studiomateriaal, en wil enkele rollen aanschaffen en een achtergrondsysteem. ik zie geen optie om te gaan vijzen in muren en zo. t systeem moet redelijk wendbaar zijn.
mijn vragen en bemerkingen, ervaringen met:

- Falcon Eyes B1313

- Falcon Eyes B8510

wat zijn verschillen met dit:
- Falcon eyes B8210EZ

of ga ik naar GAMMa, koop ik me daar 2 statieven (van bouwlampen), koop ik dit:
Falcon Eyes B-4W achtergr.ophangsysteem

en maak ik een bevestigingsring zelf?

bedankt.

Tom
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb een achtergrondsysteem van Calumet - de zware uitvoering - en vind die fijner dan die ene FE die ik af en toe van de hcc mag gebruiken. De horizontale stang van de Calumet schuif je namelijk als tentstokken met dito kliksluiting in elkaar. Voor die van FE had ik een (overigens bijgeleverde) imbussleutel nodig. Maar zo'n sleutel ga je kwijtraken, het kost meer tijd om de boel op en af te bouwen. Dus mocht je voor FE gaan, kijk dan even naar de bevestiging. De statieven werken overigens wel net zo als alle andere statieven. Dat is dan weer geen probleem ;).
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Ik kwam dit laatst tegen op internet:
http://www.onderdelenshopwell.nl/produc ... ts_id=3600

Misschien heb je er iets aan, het leek mij redelijk goedkoop, en dan hoef je niet naar de gamma...
Groet,
MacEos
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hey Tom! Grappig! Ik wilde vandaag juist een post hierover beginnen, aangezien ik eind deze maand ook een papierrol-systeem wil aanschaffen! Ik heb zelf ook zitten neuzen, maar 't eerste waar ik tegen aanliep waren de verschillen tussen de verschillende systemen.... die kon ik dus niet echt opmerken?

De B1313 (met afm. 3,9m x 4,2m) is bijvoorbeeld goedkoper dan de B1012 (3,0m x 3,6m) terwijl die toch groter is?

Bouwlampstatieven heb onwijs grote 3-poten en zijn mega zwaar, dus dat zou ik niet doen als ik jou was (of je moet écht een grote ruimte hebben en niet steeds hoeven af/opbouwen ;))

Daarnaast lijkt het mij handig om zo'n systeem met zo'n ketting aan te schaffen. Voor het oprollen van de papierrol.

En is het de moeite waard om een meer rollen-systeem te kopen, of volstaat 't met wisselen? (Ik heb geen idee hoe zwaar zo'n rol weegt?)

Als laatste denk ik nog na over wat voor achtergrond kleuren ik moet nemen? Ik zie namelijk soms mooie grijze achtergronden... maar er zijn wel 10 verschillende soorten grijs te koop :lol: Oftewel: wat zijn een beetje de gangbare kleuren? (ja.. ik weet 't.. zwart, wit en grijs zijn geen "kleuren", maar jullie snappen wat ik bedoel :P)

Ik ga in ieder geval met je mee denken Tom, en houd dit topic nauwlettend in de gaten ;)
Laatst gewijzigd door 1 op Jazzman, in totaal 10 keer gewijzigd.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als het budgetair kan; autopoles. Is wat duurder, maar passen vaak meerdere rollen op.

Valt tussen vloer en plafond te klemmen en levert dan ook geen beschadigingen op. Rollen zijn netjes op te rollen dmv een haspeltje
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2006 23:13
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Misschien staan hier wat oplossingen bij:

http://www.cameraland.nl/component/opti ... Itemid,26/
Canon Eos 5D mark II
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

dejong1racing schreefCOLONAls het budgetair kan; autopoles. Is wat duurder, maar passen vaak meerdere rollen op.

Valt tussen vloer en plafond te klemmen en levert dan ook geen beschadigingen op. Rollen zijn netjes op te rollen dmv een haspeltje
En als het budgetair niet kan McGyver je zelf autopole-lookalikes in elkaar van de bouwmarkt ;).

Dit zijn mijn "autopoles":
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90721[/img]
Prijs: een tientje per stuk of zo. Ik heb er drie, twee worden gebruikt om de achtergronden mee op te hangen zoals je hier kunt zien en de derde.. euh... die staat in de foto achter in de hoek ;). Hij wordt regelmatig gebruikt voor het ophangen van bijvoorbeeld een reflectiescherm.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ben wel benieuwd naar die Gamma poles..beschrijving ergens?
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

veldje63 schreefCOLONBen wel benieuwd naar die Gamma poles..beschrijving ergens?
Meer informatie over "de bouwbeschrijving" :lol: : cliquez ici. Ik heb zojuist voor A3-D eens bij de Praxis rondgeneusd of ze ze nog hebben, maar daar zijn ze (tijdelijk?) niet meer in het assortiment. Blijven over als hofleverancier: Gamma, Formido, Karwei, BigBoss, Hornbach, Hubo, ..., nou ja, vul verder zelf maar in :wink:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Wat kost zo'n paal ongeveer?
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Jazzman schreefCOLONWat kost zo'n paal ongeveer?
Ik heb indertijd voor drie palen net 20 euro betaald meen ik, maar ergens tussen de 10 en 20 euro zal nu wel gangbaar zijn. Ter vergelijking: bij ProVak betaal je voor een autopole van Manfrotto van ongeveer dezelfde lengte 98 euro ex BTW...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Vond het systeem van Jeveos zo geweldig dat ik gelijk richting Gamma ben gegaan.
Snapte niet precies wat dit voor palen waren maar ze zijn dus gewoon compleet en bereiken makkelijk de 2m60. 17,99 euro p.s.. Klemmetjes erbij en klaar.

Geweldig idee hoor.
groetjes,
Rob
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

@veldje63: Ik ben benieuwd naar je opstelling! Heb je ook al een papier-rol?
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Heb wel rollen liggen maar gebruik op dit moment nog stof van de markt op een stuk rondhout.
Als ik er morgen aan denk, zal ik is een foto maken van het geheel.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

mijn rollen hangen dus op van die beugels (Tristar) en ik red het in mijn eentje echt om een rol te wisselen dus wisselen is geen enkel probleem

als je meerdere rollen wilt hangen is dit ook erg makkelijk, rolt evengoed nog erg makkelijk op, enige nadeel op mijn zolder is dan alleen dat mijn onderste rol dan te laag hangt dus ik gebruik enkel de 2 bovenste en liefst enkel de bovenste

het enige vind ik wel dat die papierafrollers van Tristar vaak wat mankeren dus daar zou ik een vlg keer wel een betere versie van kopen, ik heb een aantal keer mijn exemplaren terug moeten brengen omdat ze niet goed 'uitzetten' en dus zichzelf niet klem zetten in de rollen, erg frustrerend!!

http://www.fotoflits.nl/product_info.ph ... cts_id=111
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik wil mijn set ook mee kunnen nemen (doe ik ook geregeld), en heb daarom gekozen voor de Falcon Eyes B-8510.

http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ucts_id=55

Bevalt me vrij goed. Rollen wisselen is handwerk, maar goed te doen. Het meeste werk is dan nog de ondergrond weer loskrijgen en alle statieven van het papier af :)
Nadelen: de statieven staan redelijk stevig, maar als je achter het paper blijft hangen, trek je ze wel gemakkelijk om. En dan komt meteen nadeel 2: de paaltjes bovenop, waar de dwdarsligger in vastzit, zijn van messing, en die breken dan vrij gemakkelijk :( is mijn ervaring.

O, de smallere van FE zou ik niet nemen: de papierrollen zijn standaard 2,72 m breed, dus dat zou er wel op moeten passen, is handiger! Zo'n rol doorzagen is nogal een klusje..

Maar die autopoles lijkt me ook wel erg handig! Met name, omdat die in de breedte veel en veel minder ruimte innemen! Misschien neem ik die er wel bij...
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

die gamma poales van jeveos in combinatie met de die beugels van tristar die renate aangeeft moet toch perfect lukken?

bedankt! t zelfbouwsysteem lijkt me qua systeem deftig, en je verliest idd weinig naar de ondergrond toe.
Ik rijd straks eens naar de gamma en kijk even wat ze hebben.
dit topic krijgt een staartje!

beetje in de richting van dit:

http://www.fotoflits.nl/product_info.ph ... cts_id=105

dankje
Laatst gewijzigd door 1 op tom, in totaal 12 keer gewijzigd.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

:lol: :lol: Ha, ha, ik lach me altijd een kriek bij deze topics....
Iedereen springt in zijn of haar auto en gaat richting bouwmarkt.... :lol: :P :D

Helemaal off topic natuurlijk, maar 'k moest het even kwijt :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

;)jij ook?
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Nee, moet er momenteel ook niet aan denken, begin me net weer een beetje goed te voelen na een paar dagen, vanwege griep, op de bank en in bed te hebben gelegen.... :?
Maar volgen doe ik dit topic wel hoor, want in de toekomst zou ik ook graag zoiets willen hebben... :D
Dus hou ons op de hoogte, het liefst met foto's!!!! (dan snap ik het wat beter :oops: :wink: )
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar