Boeven

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Ik moest een paar weken geleden ergens zijn om foto's te maken van tuinverlichting. De kids van de eigenaar vonden het allemaal maar wat interessant.
Toen ik de camera op hen richtte gingen ze eerst op de loop. :D
Even later vonden ze het helemaal geweldig en begonnen ze te poseren als volleerde modellen :wink:
Ik vind het 2 prachtige boevenkoppen, vooral het gezicht van dat ventje op foto 4.
Ze hebben ze nog niet gezien. Voordat ik ze opstuur wilde ik graag eerst nog wat commentaar van jullie...


1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Egon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 16:07
WoonplaatsCOLON Sint Pancras

Het zijn zeker mooie koppen, maar ik vraag me af of ik het zou waarderen als mijn kinderen zonder overleg op het net te zien zouden zijn.
Ik zou je adviseren om eerst even te overleggen.
De fotos ansich zullen ze waarderen.

Vriendelijke groet.
EOS 400D / 18-55 /Canon 50mm f1.8/Canon 70-135mm f3.5/Tripod / 2Gb sandisk /RC
Coolpix 775 / 64Mb Sandisk
EOS 3000 (analoog) 38-76 met een overbelicht rolletje :)
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Gewoon....mooi!!
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
ArjanE
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2007 19:59
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's

maar kan je mijn vertellen hoe je dat gedaan hebt met die borders bij foto 3 en 4 ?
Canon 400D | Sigma DC 17-70mm 2.8-4.5 | EFS 55-250mm 4-5.6 | EF 50mm 1.8 | Cullmann D 4500-C V2.0 |
[url]http://www.vanengelen.eu[/url]
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Bedankt voor jullie reacties!

@Egon:
Bedankt voor je bezorgdheid, maar het is maar een fotografieforum. Er staan vast meer mensen op die geen toestemming hebben gegeven.
Ik ben het wel met je eens hoor, ik zal ze er binnenkort weer afhalen.

@Allette:
Als ik zie wat jij voor portretten maakt dan beschouw ik dit als een supercompliment. Thanx!

@ArjanE
Foto 4: In Photoshop de foto kopiëren naar een nieuwe laag, de onderste foto de dekking terugzetten, met een witte airbrush een randje trekken (shift inhouden voor de rechte lijnen), een rechthoekig selectiekader op de de foto op de bovenste laag trekken tot de gewenste crop, een witte lijn van een aantal pixels maken via bewerken -> omlijnen, selectie omkeren en de buitenkant verwijderen met delete, selectie opnieuw omkeren en de foto wat tilten met bewerken -> transformatie -> roteren, slagschaduw eronder zetten in lagen -> laagstijl toevoegen -> slagschaduw.

Foto 5: Selectiekader maken met CTRL-A, Met bewerken -> omlijnen een rand van 2 pixels zwart maken, daarna een rand van 1 pixel wit, vervolgens achtergrondkleur op zwart zetten en met de croptool je kader vergroten tot de gewenste proporties.

Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Zondermeer 3, 4 en 5! Heerlijk spontaan, erg leuk om naar te kijken.
1 en 2 vallen er een beetje buiten, ik vind ze minder en door de achtergrond een beetje 'snel kiekje' overkomen, maar ondersteunen wel je inleidende verhaaltje.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Zeker fotogenieke koppies.

Ik zou foto 1 vierkant croppen en dan vind ik dat de leukste en het meeste "Boef"!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar