Bruiloft 15-09-07 (UPDATE)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Om weer van te leren, plaats ik toch maar weer een paar foto's van een huwelijksreportage die ik afgelopen zaterdag mocht maken in Beetsterzwaag.
Met veel (héél veel) zon en met een verliefd bruidspaar met een zoontje en dochtertje als bruidskinderen heb ik geprobeerd er een 'snapshot'-achtige reportage van te maken. En met natuurlijk jullie tips en adviezen in het achterhoofd :wink: .....
Dus brandt maar los met jullie commentaren. Waar kan het beter, hoe kan het beter enzovoort enzovoort......

#1.
Afbeelding

#2.

Afbeelding
#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

#9.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Ina, in totaal 24 keer gewijzigd.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

leuke serie!
ik vind dat je erg goed gespeeld hebt met de scherptediepte op #4

#2 is een plaatje!

bij #6 misschien het huis even rechttrekken, prachtige omgeving en mooi met het huis en de auto zo op de achtergrond!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

jammer dat de tweede en de zesde zo ver weg zijn, vind dat nl de beste uit de reeks.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Ik zou misschien liever alles met de zelfde bewerking gezien maar zeker niet slecht hoor, vooral 4 en 7 zien er erg goed uit.

Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@ renate, bouk en johnny: bedankt voor jullie positieve reacties.

En natuurlijk ook alle andere 690 kijkers bedankt voor het bekijken van de serie. Als er geen commentaren op volgen, ga ik er maar vanuit dat de foto's SUPER zijn.....???

Sorry, maar ik heb ze geplaatst om VAN TE LEREN, zonder opbouwende commentaren leer ik dus niks..... Wanneer ze wel bekeken worden, maar niet beoordeeld (dus genegeerd) weet ik niet wat ik ervan moet denken............Als iedereen het niks vindt, mag dat ook (op een nette manier) gezegd worden.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Stoor je niet aan veel kijkers en weinig reacties hoor, dat is gebruikelijk en het went. Concentreer je gewoon op de reacties die je krijgt en blijf lekker plaatsen.
Behalve de te sterk aanwezige zon mist deze serie een beetje het contact. Voor mijn gevoel is er te vaak een grote afstand tussen fotograaf en het paar.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@ pp: Bedankt voor je reactie. :)
Kun je me uitleggen waaraan je kunt zien, dat er te veel afstand tussen bruidspaar en fotograaf is geweest?
Het opmerkelijke vind ik namelijk, dat in eerdere reacties foto #2 en #6 als de 'beteren' eruit komen. Persoonlijk vind ik die nu net de 'minderen' omdat ze in scene zijn gezet en daardoor van die 'standaard poseer' foto's zijn geworden.
Overigens was er tussen paar en mij (en andersom) wel een heel prettige, ontspannen sfeer. Jammer dat dat niet in de foto's is terug te zien.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
nwpvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik krijg dat idee van afstand ook een beetje. Misschien wat meer foto's bijplaatsen die wat closer zijn.

Ik vind nr 4 een fraaie, alleen jammer dat ik niet weet waar ze heen kijkt. Qua compositie zeer sterk met scherptediepte gewerkt, maar ik zou een ander moment hebben gekozen denk ik (meer richting de camera). Ik heb bij 5 en 6 het gevoel dat er net wat te veel schaduw inzit, waardoor de foto wat te donker lijkt.
Vriendelijke groet, Niels
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@nwpr: Toen ik hoorde van bruidskinderen, ging mijn hart sneller slaan....SPONTANITEIT!! Het meisje was ook een ontzettend spontaan, schattig ding, maar helaas waren de grootouders telkens in de buurt (óók bij de showfoto's) om haar voortdurend af te remmen. Ik ben blij dat ik zo'n foto als nummer 4 heb....ondanks dat haar blik inderdaad niet de goede richting opkijkt, maar moest voortdrend heel snel reageren
Heb helaas meerdere foto's met een hele of een halve opa erbij.... :roll: :x

Ik plaats een paar nieuwe foto's, benieuwd of dit jullie meer aanspreekt :wink:

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding

(maar nu heb ik wel meer dan 10 foto's geplaatst, dat mag toch niet??)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
nwpvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

In een vervolg weer wel.
forumregels schreefCOLON# Je mag in je startpost 1 tot maximaal 10 foto’s plaatsen, maar wees selectief. De foto’s moeten genummerd worden.
# Als er op je foto’s voldoende reacties zijn geweest, mag je in een reply (niet in de startpost) een update plaatsen. Zet in de titel van je topic duidelijk [UPDATE], door je startpost alleen wat dat betreft te editen.
# Het maximum aantal foto’s, dat in een topic geplaatst mag worden is 20, behalve in een goedgekeurd [PROJECT].
Tja.. kinderen zijn ook vaak erg spontaan. Vooral met opa en oma in de buurt.

Deze twee toegevoegde foto's spreken me erg aan. Ze ogen veel minder afstandelijk dan de vorige. Vooral de tweede is heel netjes belicht.
Vriendelijke groet, Niels
quint
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 20:02

Ina schreefCOLON
En natuurlijk ook alle andere 690 kijkers bedankt voor het bekijken van de serie. Als er geen commentaren op volgen, ga ik er maar vanuit dat de foto's SUPER zijn.....???

Sorry, maar ik heb ze geplaatst om VAN TE LEREN, zonder opbouwende commentaren leer ik dus niks..... Wanneer ze wel bekeken worden, maar niet beoordeeld (dus genegeerd) weet ik niet wat ik ervan moet denken............Als iedereen het niks vindt, mag dat ook (op een nette manier) gezegd worden.

Toch wel jammer dat je z'n reactie hebt, door nu te denken dat als je foto's bekeken worden en er niet op wordt gereageerd dat je er dan van uit kan gaan dat die ieder jouw foto's top vindt
je moet ook weten dat er zo veel gepost wordt dat je niet op alles kan reageren terwijl kijken zo gebeurd is.

maar hier volgt dan wat opbouwende kritiek
krop je foto's anders en ga van het geijkte standaard formaat af maak ook veel foto's vierkant, dat kijkt over het algemeen voor een bruidsreportage vaak mooier.
verder leer veel door te kijken op websites van anderen kost niks en je leert er veel van.

groetjes
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@quint:
Je begrijp me verkeerd; als er veel kijkers zijn en er wordt niet gereageerd, ga ik er juist van uit dat het helemaal niks is en dan ook echt helemaal niks! Daarom heb ik liever dat dat dan maar gewoon gezegd wordt. Verder 'no hard feelings' en weer on-topic... :wink:

Bedankt voor je reactie :D . Ben het met je eens dat vierkante formaten veel mooier kijken, deze formaten maak ik ook vaak wel, maar dan moet er wel genoeg ruimte zijn om te croppen.
Als digitaal middenformaat niet zo ontzettend, enorm duur zou zijn, stapte ik meteen over :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar