Foto's kamp Vught (graag kritische blik)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag met me man naar kamp vught geweest en had uiteraard mijn camera mee.
Ik ben zeer benieuwd wat jullie visie op de foto's zijn en wat de verbeterpunten zijn.

De horizon staat wel scheef hier en daar maar ik heb ze helaas dusdanig krap genomen dat deze niet meer recht getrokken kan worden.

1. Dit is een van de wachttorens.
Afbeelding
2. De foto spreekt denk ik voor zich.
Afbeelding
3. Dit is de wasbak van de sectieruimte, ik heb geprobeert er sfeer in te gooien door het raam mee te pakken.
Afbeelding
4. In deze ruimte hebben 74 vrouwen opgesloten gezeten voor 14 uur lang.. een kamertje van ongeveer 2 bij 3... vandaar dat ik de deurnummer erop gezet heb.
Afbeelding
5. Dit is een verbrandingsoven.
Afbeelding
6.Afbeelding
7. Dit is bij het herdenkingsmonument van de 1800 kinderen die verscheept werden omdat ze overbodig waren. Bij aankomst van het nieuwe kamp zijn ze allemaal "vernietigd".
Afbeelding
8.
Afbeelding
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Op advies zet ik nummer 9 er ook nog bij.

9.Afbeelding
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
SpArKi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2005 21:38
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Meid, ik vind dat je de sfeer heel goed heb neergezet, jammer dat sommige een beetje scheef zijn, maar dat heb jezelf al aangegeven, maar dat valt opzich nog wel mee ;)
Ik zou zeggen vooral doorgaan!!
Eindelijk een Canon eos 350D in het bezit
Gebruikers-avatar
SpArKi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2005 21:38
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Nou mensen komop !!
Ze vraagt om een kritische blik van mensen die er veel verstand van hebben...
Wij zijn hier om te leren!!!!
Eindelijk een Canon eos 350D in het bezit
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Hahaha jij zegt het ik dacht het... ben steeds de laatste berichten aan het verversen om te kijken of mijn topic ertussen zit.
Bedankt voor het tvp!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ik ben minder gecharmeerd van deze serie en dat komt vooral door je teksten, die het net niet beschrijven en eerder storend zijn, al begrijp ik je goede bedoeling om het te verduidelijken wel, maar de geladenheid vang je juist niet in taal, maar in beeld.

#1: ik zie prikkeldraad en dan pas de wachttoren, andersom zou krachtiger geweest zijn;
#2: te krap gekaderd anders was het een sterke foto geweest;
#3: een sterke foto die veelzeggend is;
#4: is te klein om de kleinheid te laten zien;
#5 & #6: zijn onscherp; al is de compo van 5 goed;
#7: mooi gezien, maar waarom niet door je knieën... juist een lager standpunt had deze foto zoveel kracht gegeven.
#8: zegt alles maar niets;
#9: en daar heb je die foto die alles zegt! Goede toevoeging.

Kort samengevat: niets is zo moeilijk als een zo beladen stukje geschiedenis op de gevoelige plaat vast te leggen. Ben kritisch, ook met het plaatsen en helemaal met je teksten.
Ik hoop dat je er iets mee kunt. (Ik wel).

Groet, Trudy

PS Geef mensen ook de gelegenheid om te reageren.
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja sorry ben misschien ietswat ongeduldig.. we gaan namelijk binnenkort naar een ander groter kamp en wil zo graag de tips meenemen hierin.

De teksten die ik erbij heb gezet is eigenlijk meer om zelf te ventileren waarvan ik onder de indruk ben... het is idd nooit echt slim om al een idee in de kijkers hoofd te praten, maar zo was hij ook niet bedoelt.

Je ideeen over mijn foto's en de tips zal ik zeker meenemen.. zoals idd bij 7 had ik door de knieen moeten gaan, wat ik idd bij 9 wel gedaan heb haha.

Bedankt voor de tips.. ik neem ze zeker mee!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

vergeet de teksten idd, die leiden meer af dan dat ze iets toevoegen, en die laatste toegevoegde foto vind ik de beste, sfeer is top in die foto, moi standpunt en kippenvel bij de leeftijden die er voorbij komen
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Als ik nu de commentaren weg haal?... en de mensen zelf de foto laat beoordelen "invoelen?" zou dat helpen?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Renate~B schreefCOLONAls ik nu de commentaren weg haal?... en de mensen zelf de foto laat beoordelen "invoelen?" zou dat helpen?
NEEN juist laten staan als leermoment voor jezelf en voor anderen.

Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Ik ben eigenlijk erg benieuwd wanneer deze serie eens wordt omgezet in zwart/wit. Dat zou sommige foto's misschien ten goede komen en dat zou ook typeren voor die tijd.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Hoi Edwin,
is al eens door een forumlid gedaan en die waren gigantisch goed.
De bovenstaande foto's lenen zich m.i. niet voor een z/w-omzetting!

Groet, Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik kan eens zwart wit proberen en dan helemaal overdone?.. dus fel licht en het zwarte ook echt donker. Maar weet niet of dit er mooier op word.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik denk juist dat sommige van deze zich wel verlenen voor zw/wi, geeft vaak beter sfeer weer
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik denk juist dat sommige van deze zich wel verlenen voor zw/wi, geeft vaak beter sfeer weer
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Trudy heeft al technisch commentaar gegeven. Ik zou eraan toe willen voegen de foto's te "clean" te vinden. Zwart-wit foto's van een dergelijk kamp komen over het algemeen indrukwekkender op me over. Hoewel ik laatst foto's van Dachau in kleur heb gezien die de regel bevestigen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Ok kritisch kijken daar hou ik van, :wink: allereerst moet ik zeggen dat je de onderwerpen goed hebt gezien, de plaatjes kloppen voor mij met het idee dat ik van het onderwerp heb, alleen inderdaad de sfeer die klopt voor mij niet.

Hoeft natuurlijk niet altijd in z/w maar kan al een hoop schelen als je iets de kleur mindert en de contrasten iets harder maakt, gebruik voor dit soort foto's vaak een curves/x proses die ik met een apparte layer dan iets kan minderen. Kan wel een voorbeeldje plaatsen als je dat wil ??

Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja ben zeer benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Is toch altijd net iets makkelijker beeldvormen dan.

Iedereen weer bedankt voor de tips en ideeen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

en hier het voorbeeldje dan

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89238[/img]
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ow het is meteen een hele andere foto inderdaad.. bedankt voor d emoeite.. zal zelf eens met de anderen gaan spelen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar