IJssel en omgeving

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Vanavond weer wat landschapjes oefeningen gedaan. Graag commentaar op algehele techniek en compositie.

1
Afbeelding

2 Deze heb ik ook zonder het hek
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik mag dit wel. :D

Composities vind ik prima, en het hek op #2 stoort mij absoluut niet. Sterker nog, het heeft een toegevoegde waarde; het geeft namelijk diepte aan de plaat.

De belichting vind ik overigens ook prima. Ik kan me helemaal indenken dat het op dat moment precies zo was.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Ik vindt vooral foto 1 erg mooi. Die gloed van de zon aan de linkerkant is erg mooi en de wolken zijn perfect. Erg mooi.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik vind de omgevallen boom in het avondlicht wel symbolisch iets hebben, én een mooie plaat !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

leuke foto's. Mijn favorieten zijn 2 en 5 met 2 als winnaar. Inderdaad, het hek voegt hier wat toe en de tweede regenboog is ook gaaf.
Als ik moet kiezen tussen 1 en 3 doe dan 3 maar. De schapen staan wat meer gegroepeerd en vallen minder weg in de "schaduw", terwijl de lijnen in de wolken me naar die beestjes toe trekken. Ook heb ik bij 1 het gevoel recht in de zon te kijken (zou bijna m'n zonnebril gaan zoeken).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

De oefeningen zijn goed uitgevallen, het is een mooie serie geworden, dus dat mag je vaker doen. :wink:
1. mooi landschapje, tegen de zon in maar toch een goed balans in de belichting weten te vinden, de takjes zorgen voor een soort kader en de schapen vullen de foto prima aan...zonder zou de foto denk ik een stuk saaier zijn.
2. erg mooie foto, prima compo, door het hek en het spoor krijg je een mooie dieptewerking en de regenboog (of zie ik er twee?) heb je mooi vastgelegd.
3. lijkt in mijn ogen wat op foto 1 maar dan met minder dieptewerking, ik geef dus de voorkeur aan #1.
4. voor mij de mindere van de serie, wolken en zonnestralen leuk vastgelegd maar de taken links in beeld werken voor mij niet als kader maar vind ze eerder storend.
5. mooi, de omgevallen boom met het lichtval maken deze foto.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
slayne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 301
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 17:59
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooie reeks. Alleen had ik op foto #3 het gras en de bomen rechts wat lichter gemaakt.
Gr. Slayne
Laatst gewijzigd door 1 op slayne, in totaal 31 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@Allemaal: Bedankt voor de reacties, voldoende comments waar ik bij een volgende keer zeker aan zal denken.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Goede serie zoals gezegd. Ik wil er aan toevoegen dat ik het een goede keuze vindt op twee (= zeker de mooiste) om het hek er op te zetten. Anders krijg je een lege voorgrond. Daarnaast loopt de horizon imo precies op het goede punt door het hek heen, zonder dat het storend is.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
zimple
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 809
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2005 21:17
WoonplaatsCOLON Drenthe

strakke platen!

#1: hele mooie compositie, mooie wolken en erg leuk dat er een tak rechtboven in de hoek is meegenomen.

#2: hele mooie regenboog, leuk met dat hekje hoewel ik dit hekje misschien iets meer naar rechts had gezet zodat deze de regenboog niet doorbreekt.

#3: #1 vind ik mooier door de tak.

#4: past in echt in de serie vind ik door de gebouwen achterin.

#5: Leuk, eens wat anders dan een "normale" rechte boom.
[size=75]EOS 40D | Canon 50mm 1.8 | Sigma 17-70mm f2.8-4.5 DC[/size]

[url=http://getfirefox.com/Reloaded/][img]http://www.mozilla.org/products/firefox/buttons/firefox_80x15.png[/img][/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar