Dierenpark Amersfoort

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Samen met mijn vriendin en de kleine meid een bezoekje gebracht aan het Dierenpark Amersfoort.

Hier ben ik behoolijk tegen de beperkingen van de kitlens aangelopen, qua zoom, maar ja logisch ;)


Ondanks dat toch flink aan het schieten gegaan. Hier het resultaat.

1]Afbeelding

2]Afbeelding

3]Afbeelding

4]Afbeelding

5]Afbeelding

6]Afbeelding

7]Afbeelding

8]Afbeelding

9]Afbeelding

10]Afbeelding

Heb veel te leren ook wat betreft nabewerking. Maar langzaam aan begint het wat meer te komen.

Benieuwd wat jullie er van vinden.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Nou... toch netjes gedaan hoor! Die van de ezel (foto 3) vind ik heel goed geslaagd, ondanks de wat krappe kadering aan de onderkant. Je hebt hier een mooie DOF te pakken.

Verder foto 5 en 6 van de gier. Foto 7 had niet meer gehoeven voor mij. 5 en 6 doen het 'm. Waarbij 5 echt een favoriet is vind ik. Mooie compositie en mooie vormen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Ja mbt die Ezel zag ik eigenlijk pas thuis dat ik die net ff te krap had geschoten.

En mbt die gier, moet je bedenken dat ik deze dus van achter glas heb geschoten, zonder zonnekap. Lens zo strak mogelijk tegen het raam aan en schieten maar, thuis wel zien wat het resultaat was. En ik moet zeggen zijn ook mijn persoonlijke favorieten.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
fireblade

Een leuke serie en sluit me aan bij Digilike. Wel jammer dat je geen zoom hebt dan had je inderdaad wat mooiere details kunnen pakken.
Om dat met het glas op te lossen is in jou geval makkelijk. Koop een rubberzonnekap voor je 50mm 1.8. Zet die erop en die kan je strak tegen het raam zetten.

Gr. Chris :roll:
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Dat is inderdaad een goed idee, zelf helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

mooie foto's alleen vindt ik de kleuren niet echt optimaal, maar ik heb ook altijd dit probleem. Het kan dus ook aan mij liggen :lol:
anders knap hoor, zeker met de beperking van je kitlens.

Gtrz,
James.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar