Welke lens!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Neliz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 20:02

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe camera de EOS 400d
Nu is mijn vraag aan jullie welke lens ik daarbij moet kopen, want ik ben nog leek op dat gebied.

Ik wil graag een allround lens hebben.
Als voorbeeld van welke foto's ik graag zou willen maken met lens:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=35836
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=38116
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=37577


Hier een aantal lenzen waar ik naar gekeken heb:
EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM lens
18-55 lens + Canon 55-200 lens
Sigma AF 18-200mm Lens

Graag jullie advies.

Groetjes Niels
Laatst gewijzigd door 1 op Neliz, in totaal 28 keer gewijzigd.
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

De foto's die je als voorbeeld geeft zijn nogal verschillend wat betreft lichtomstandigheden en gebruikt brandpunt.
Je hebt geen enkele lichtsterke lens gekozen, je keuze gaat ook niet verder dan 200 mm. Daar ga je niet mee uitkomen.

Waarom heb je de grip er tussen gezet?

Bedenk eerst of je de oplossing zoekt in één lens of in meerdere lenzen.
Ook is het handig om te bedenken hoeveel geld je nu en eventueel op termijn wilt uitgeven.
Laatst gewijzigd door 1 op hennie, in totaal 28 keer gewijzigd.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn