Probeersel, of toch showcase waardig?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Hallo!

Een flink aantal weken geleden heb ik een korte buutenshoot gedaan met mijn buurvrouw.

Ik zelf ben van mening dat er meer uit de foto's te halen viel dan wat ik toen heb laten zien.
Zelf ben ik weken aan het zoeken geweest om te werken in lagen met fotoshop. Van het idee om met lagen te werken maakte me erg nerveus. Mijn computer heb ik meermaals door de deur naar buiten willen kiepen!
Toen de moed me in de schoenen zat toch maar hulp gevraagd.

Hierbij de resultaten.

1)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73076[/img]

2)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73077[/img]

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

Ik ben absoluut geen expert dus ik kan alleen mijn mening geven.
Je bent v.w.b. fotografie een stuk beter als ik dus daar ga ik niet eens proberen om op te reageren.

De bewerking in Photoshop heb je ook netjes gedaan, technisch helemaal goed. Mijn enige stukje kritiek is dat je een te groot deel in kleur hebt (moeten) laten. De bewerking is heel geschikt om iets er helemaal uit te laten springen maar als een te groot deel van de foto in kleur blijft gaat dat niet meer op.

En computers moet je niet de deur uit gooien, het raam uit is veel makkelijker. :)
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

De eerste bewerking vind ik erg goed gelukt. De bloemen zijn nu duidelijk het onderwerp dat je wil benadrukken. Voor mij had je de crop weliets groter mogen laten. Zeker dat er nu veel van de bloemen af is vind ik niet zo mooi. En als ik mijn niet vergis heb je een versie die ietsjes ruimer is....

De tweede geeft heel veel aandacht aan de bloemen en heel weinig aan je model.Het heeft iets vervreemdens. Dat kan natuurlijkook je bedoeling zijn.

Maar showcase/testcase... Voor mij hadden deze zeker in showcase geplaatst mogen worden !
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Dank je wel voor de reacyies.

Met de laatste foto wilde ik inderdaad iets vreemds uitproberen. Een keer wat anders dan anders.
De 1e foto heb ik onderdaad wat ruimer nog.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

alle 2 heel apart mooi hoor :lol:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar