[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 1D MKIII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
johnO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2005 21:52

Zo,

Het wachten is over: de nieuwe 1d mark 3 komt er aan met live view en een nieuwe 16-35 2.8 lens.

Dat wordt weer sparen.

Sorry linkje vergeten: http://www.usa.canon.com/templatedata/p ... mark3.html


john

[mod-break BasZ -> toch even topic-titel aangepast, nu overzichtelijker]
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

tssk, met een live view finder op je LCD van 3 inch, je hoeft dus niet meer door de zoeker te kijken.

Wel jammer aan een kant, dat is wel nog een beetje leuk aan D-SLR, als ik wil kijken op een schermpje voor de compositie koop ik wel een sony :twisted:

Wordt wel even sparen denk ik ja....
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hier nog een link, maar dan uit Japan: http://web.canon.jp/Imaging/eos1dm3/html/top.html
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

10 (!) FPS met 110 images buffer... zozo dat is wel supersnel.
Automatic sensor cleaning
en DIGIC III processor.

Ben benieuwd naar de prijs, ik denk dat deze voor velen van ons ver boven budget is.

Geeft wel wat aan over de te komen 40d, kans is groot dat daar ook een digic III inkomt met anti-stof.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Prijs zal wel richting € 4000 zijn. Maar het zal niet lang duren voordat dat bekend is. Misschien wordt een MK II N nu wel aantrekkelijk.

10fps is wel super, maar vraag me af hoe vaak een 1D MK II N user zijn 8 fps gebruikt.

Live view? Het zal wel een nut hebben. Kan me voorstellen dat wanneer je je camera niet aan je oog kan houden, maar wat boven de menigte, dat het iets toevoegt.

10MP. Ach ja, dat is het nieuws niet.

Dust Removal. Of het iets toevoegd of niet, we gaan er niet onderuit komen

Een sluiter die 300.000 mee gaat? Kijk dat zijn nog eens aantallen

Zie het wel als een nieuwe camera, maar niks revolutionairs.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Yes!

En 10 frames per seconde. Dat had ik al voorspeld. :lol:

En een dubbele DIGIC-III processor :shock:

De ultrasone sensor-cleaning had van mij niet gehoeven.

ISO 50 en 6400 zijn een leuke toevoeging. Canon preeekt over een "bruikbare" ISO 6400. Ik ben benieuwd... :?

Een 3 inch LCD is natuurlijk schitterend, en "Live View" een leuke bijkomstigheid. Je hebt in ieder geval de keuze om het wel of niet te gebruiken.

De buffer is goed voor 110 JPG of 30 RAW continue opnamen.

Ook de nieuwe accu is goed voor 2200 opname's en in het display word het niveau van de accu weergegeven in stapjes van 1%

Het meest interessante vind ik toch wel de "verbeterde" sensor waar over gesproken word en de 19 "cross-type" AF punten (45 focus punten totaal).

Dit in combinatie met de "low light" focus lichtgevoelligheid van -1 EV en een uitgebruide dynamic range (high tone priority) maakt deze cam toch wel tot het "ultieme monster".

Zo laat Canon maar weer eens zien dat ze niet stil zitten.

Deze nieuwe 1D mk-III gaat er voor deze jongen dit jaar beslist komen. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Misschien wel de grootste verrassing:
The extra power of dual DIGIC III processors has also allowed analog-to-digital conversion to improve from 12 to 14 bits per channel, meaning that tonal gradation for RAW images is now divided into 16,384 separate levels per channel rather than 4,096. The difference can be seen in the superb prints and magazine spreads the EOS-1D Mark III Digital SLR makes, as well as, in its freedom from defects such as moiré
Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

En 10 frames per seconde. Dat had ik al voorspeld.
Ja zat er idd niet ver vanaf met je voorspellingen! Jeetje, de digicIII sensor is een feit.. Ben vrijwel zeker dat deze ook in de 40D komt! 14-bits kleurdiepte en een uitgebreide dynamic range zijn toch wel de mooiste bijkomstigheden.

- Ultrasone-sensor-cleaning... tja, ook voor mij niet nodig
- 10 MP, is mooi, net iets meer detail in foto's
- iso 6400, hoe bruikbaar het ook mag zijn.. ik denk dat je het niet vaak zult gebruiken.. @musicjohn: als je hem koopt willen we natuurlijk wel testjes op iso6400 zien :wink:
- 10 fps... unf***ing believeable! Wat een monster.. altijd raak!
- 3 inch LCD is heel fijn, de 'live view'-finder vind ik raar. Op de een of andere manier associeer je dat toch met el cheapo compactcams. Maar goed, je hoeft hem natuurlijk niet te gebruiken :wink:

De 40D wordt mijn nieuwe cam (als hij zo gaat heten). Wacht nog even met smart af :D

Gr.
Konrad
Laatst gewijzigd door 1 op Konrad Zebracki, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Konrad Zebracki schreefCOLONde 'live view'-finder vind ik raar.
Maar voor perspro's toch wel heel makkelijk bij het schieten over de hoofden heen :lol:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

@boels069: Ik zocht naar het nut van dat LiveView, maar wat jij zegt is toch wel goed. Het is misschien idd niet eens zo'n slechte optie voor persfotografen.

Gr.
Konrad
johnO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2005 21:52

Voor diegene die in de whitepapers zijn geinteresseerd:

http://www.robgalbraith.com/public_file ... _Paper.pdf

Overigens, de prijs van de camera zal naar ik heb begrepen in de buurt van de 1diiN komen te liggen (zie press release).


Wat mij wel opvalt is dat dit "alles" is?? Ik bedoel, geen opvolger van de d30, 5d of zo?? Of spaart Canon het allemaal nog even op om het allemaal spannend te maken?

john
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Wat mij wel opvalt is dat dit "alles" is?? Ik bedoel, geen opvolger van de d30, 5d of zo?? Of spaart Canon het allemaal nog even op om het allemaal spannend te maken?
Ik weet vrijwel zeker dat er meer gaat komen. Ze hebben een ontzettend grote (misschien wel de grootste stand) op de PMA. Dat is volgens mij echt niet alleen voor de MarkIII. Volgens mij is Canon dit voorjaar een hoop van plan :D

Gr.
Konrad
Yumo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 16:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Waar gaan we heen als zelfs de duurste spiegelreflex camera's live vieuw krijgen.. ( of hoe jj dat ook schrijft)

En 8,5 om 10 bps, scheelt heeeel weinig !

Wel mooi het grote scherm, en mischien dat voor somigen de lf wel mooi is, maar moet het zelf nog afwachten......
Zal hem zeker eens een keer meenemen en mee gaan schieten maar ben niet diep onder de indruk ofzo :O

iso waarde is een kleine vooruitgang... wel handig... nu de eerder geposte white papers aan het uitprinten.. vanavond op mijn gemak lezen.



mvg Sander
Had mij 10 jaar geleden gezegd dat we fotos zouden maken met een luciferdoosje, en ik had je voor gek verklaard......
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

En ik had nog niks op m'n verlanglijstje staan.....

Even afwachten voor de eerste vergelijkende tests, maar de specs zien er goed uit ! :D

Ik ben alleen niet van plan om m'n auto ervoor te verkopen :roll:
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

K%$#$t, moek weer een nieuwe kopen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Yumo schreefCOLONWaar gaan we heen als zelfs de duurste spiegelreflex camera's live vieuw krijgen.. ( of hoe jj dat ook schrijft)
Hoezo? Wat is er mis met live view? Het is optioneel inschakelbaar hoor, en dus niet zo dat je niet meer door de zoeker kunt kijken.
Yumo schreefCOLON En 8,5 om 10 bps, scheelt heeeel weinig !
Als jij 20% weinig noemt? :shock:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Peije schreefCOLONIk ben alleen niet van plan om m'n auto ervoor te verkopen :roll:
Ik wel. :roll:

Maar die stond toch al te koop. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Die nieuwe 1D zal voor mij toch wel een brug te ver worden qua prijs, aangezien ik niet de kost verdien met fotografie. En ook al was mijn 70-200 een spreekwoordelijke rib uit het lijf (dat was mijn EOS 300D bij aanschaf ook), weet ik nog niet hoeveel geld mij een nieuwe camera waard is. Misschien valt een mogelijke 3D dan binnen mijn wensen, maar mogelijk blijft het maar beperkt tot de 40D...

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar