Wanneer heb je een goede website

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Trouwens, de sites die je laat zien in de foto's... daar kan ik absoluut niets op aanmerken. Waren alle sites voor mij maar zo duidelijk :)
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Good... dat wou ik effe weten. Rood/zwart/wit zijn namelijk de kleuren die ik bij me vind passen.

Belangrijkste is dus dat je kleuren kiest die goed bij elkaar passen en niet vloeken. En vloeken ze toch... zoek een oplossen (zoals niet naast elkaar leggen)

Iets anders wat ook belangrijk is, is onderandere je navigatie. Die moet duidelijk zijn en binnen 2 tellen te snappen zijn (uitzonderingen zijn er altijd...., maar ik praat even over het algemeen).

Dat je code netjes is opgemaakt, vind ik maar bijzaak, vooral als je je site in je eentje maakt. Men gaat toch niet in de code kijken? (uitgezonderd de tech-freak) Zolang jij er maar uitkomt is het dan best. Er zijn wel andere redenen waarom je de code zo klein mogelijk moet houden, zoals de laadsnelheid. Maar he... een klein grafisch element/afbeelding er in en je hebt weer een (paar) kb te pakken.

Veel mensen houden zich alleen maar met de techniek bezig. Dat is niet verkeerd (juist goed ook), maar onderschat vormgeving niet. En laat juist die vormgeving in webdesign het moeilijkst zijn..
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLON ...Dat je code netjes is opgemaakt, vind ik maar bijzaak, vooral als je je site in je eentje maakt. ...
Klopt helemaal, zolang die code ook maar werkt in de meest gebruikte browsers... Mag ik Safari ook nog even aan het lijstje toevoegen?

Zolang het maar volgens de W3C standaard is, dan zit je goed...
Dus als je je eigen sites maakt, vergeet dan MS-Word en naar mijn moening het liefst ook frontpage... (Of het moet met de laatste versies verbeterd zijn, heb er al lang niet meer naar gekeken...)

Ohja, mijn site wordt Zwart Wit en een aantal grijstinten ertussen... :)
De foto's moeten aandacht krijgen, dus die hebben kleur, de rest niet.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLON Ohja, mijn site wordt Zwart Wit en een aantal grijstinten ertussen... :)
De foto's moeten aandacht krijgen, dus die hebben kleur, de rest niet.
Same here, ben nu enige tijd bezig met een nieuwe site.
Strak, zwart/wit. Alle aandacht voor de foto (geen tekst enzo bij de foto).
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLON Ohja, mijn site wordt Zwart Wit en een aantal grijstinten ertussen... :)
De foto's moeten aandacht krijgen, dus die hebben kleur, de rest niet.
Daarom ga ik Lightbox gebruiken. Dan word je site verduisterd en staat je foto in de spotlight :). Geeft me dan ook meer vrijheid met de kleuren en dergelijke. Misschien wel TE veel vrijheid.... want ik ben nog steeds aan het schetsen en prutsen..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar