door de bomen de mist niet zien...

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

Afbeelding

al het positieve/negatieve commentaar is welkom...
Gebruikers-avatar
seathrill
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2006 12:37
WoonplaatsCOLON Emmen

Mooi!!! Heeft ook wel iets engs maar er is een goede (enge :P) sfeer gecreeerd en ik vind het blauwe heel leuk! Al met al een mooie foto
Netheid is voor de dommen. Het genie beheerst de chaos
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Mooie foto hoor.... Het heeft iets spannends! :)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Idee is leuk, maar jammer dat het allemaal zo in het midden staat. Ook vind ik de blauwe sfeer niet mijn smaak.

De sfeer geeft mij ook het idee dat er wat geshopt is. Ongetwijffeld was het mistig, maar je kan het onmopgelijk zo blauw van de rook hebben gekregen.

Ik denk dat je er meer van had kunnen maken, alleen al door een spannendere compositie.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

zo he, ik vind hem echt geslaagd, mooi dat blauwe er in.

Hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuk idee, maar het blauwe is ook mijn smaak niet.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Zeker een mooie foto vol sfeer, maar ik mis eigenlijk een duidelijk onderwerp, ik weet niet zo goed waar ik nu als eerste naar moet kijken. De voorste boom lijkt het meest geschikt als onderwerp, maar de lijn bomen daarachter trekt mijn blik toch verder de foto in, mede door het slootje wat me daarheen voert. En daar zie ik niets. Nu blijf ik zoeken in de foto, hij wordt daardoor niet echt rustig in mijn optiek.
Als de voorste boom het onderwerp had moeten zijn, zou iets meer van de voorgrond weggelaten kunnen worden.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

dat blauwe, de avond viel bijna en er onstond een vreemde blauwe gloed, foto is gemaakt met sluitertijd van 4 seconden, daardoor werden de kleuren wat anders, heb dat met fotoshop weer teruggebracht, de foto werd namelijk gemaakt rond kwart voor 5 's avonds, heel apart om te zien
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

MartinPhili schreefCOLONZeker een mooie foto vol sfeer, maar ik mis eigenlijk een duidelijk onderwerp, ik weet niet zo goed waar ik nu als eerste naar moet kijken. De voorste boom lijkt het meest geschikt als onderwerp, maar de lijn bomen daarachter trekt mijn blik toch verder de foto in, mede door het slootje wat me daarheen voert. En daar zie ik niets. Nu blijf ik zoeken in de foto, hij wordt daardoor niet echt rustig in mijn optiek.
Als de voorste boom het onderwerp had moeten zijn, zou iets meer van de voorgrond weggelaten kunnen worden.
Martin
goede kritiek, en ben het volledig met je eens, maar er was haast bij het maken. Morgen zou het weer mistig worden. Misschien dat ik dan ff terug ga

Afbeelding

hier het orgineel in het klein, ook al te zien dat er een blauwe waas overheen hangt
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar die waas kun je met filters toch zo wegwerken/versterken.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Cool en Koel. Mooi :!: :!: :!:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
opp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 10:34
WoonplaatsCOLON middelburg (dauwendale)

Toch vind ik hem mooi, het heeft idd wel iets creepy
[ Canon EOS 40D ][ Canon EOS 400D ][ Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro ][ Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM ][ Canon Speedlight 430 EX ii][ Canon EF 50mm f/1.8ii]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Als het zo blauw was, dan vind ik dat dat best tot uiting mag komen in de foto.

Maar... ik kan mij niet voorstellen dat deze met automatische witbalans is gemaakt. Die had absoluut die blauwe zweem weggeregeld. Ik vermoed dat de witbalans dus op zonnetje stond. Wellicht dat als je de volgende keer gaat proberen om hier ook wat mee te spelen. Of in RAW fotograferen, dan kun je het nog achteraf kiezen.

Dus niet dat dat blauwe wegmoet, maar wel een beetje compenseren zodat het gras weer een beetje groen is. Dat zal juist dat blauwe onderstrepen.

Met de compositie ben ik het met mijn voorgangers eens.

Ben benieuwd naar je nieuwe poging want zo verkeerd vind ik hem nu al niet!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik vind hem mooi. Maar misschien een uitprobeersel: aan de linkerzijde wat bijsnijden, zodat het beekje in de linkerhoek begint. Dan krijg je echter wel een behoorlijk smal plaatje.

OF als je nou terug gaat naar die plek... Plaats jezelf dan als onderwerp aan de linkerzijde in de foto. Mits je hele donkere kleren draagt en mogelijk een capuchon op, met de rug naar de camera en handen in de zakken? Wordt hij mogelijk nog mysterieuzer door.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Dit riekt naar het blauwe licht van een vroege ochtend... maar zo blauw is het volgens mij nooit, zeker niet met mist. Ik heb het idee dat de witbalans helemaal van de kaart was, of je hebt het blauwe bewust toegevoegd.
Welke van de twee dan ook, ik vind het persoonlijk minder geslaagd. De foto zelf is wel mooi, ondanks dat het wat centraal is. :wink:
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar