Trickshot

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Rebelxt
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2006 01:50

Hallo allemaal,

Al jaren ben ik werkzaam als artiest, en één van de dingen die ik doe zijn het geven van Trickshot demo's.
Voor diegene die daar nog nooit van hebben gehoord: Trickshots zijn een soort bijzondere kunststoot effecten op een pooltafel (biljart met gaten/pockets).

Op de onderstaande foto gebruik ik de korste keu die er is, en geef zoveel boveneffect dat de bal omhoogspringt, en OVER de piramide van andere ballen heen springt zonder de houten triangel te raken. Heel moeilijk !!

Tijdens één van mijn trainingssessies van de week, was er vrijwel niemand in de zaak dus kon ik met statief even wat foto's proberen te maken. Met zelfontspanner dus !!
Eerst ruim een uur geklooid met de AV stand....... maar in een vrij donkere omgeving met alleen twee 100 watt peertjes op tafel, voor mij NIET mogelijk om een knappe foto te maken.
Uiteindelijk naar de normale groene auto stand gegaan........ en dit is het resultaat..........
Niet briljant, maar wel toonbaar d8 ik.

Hoe krijg ik in deze setting een veel betere foto ??

Hoop dat jullie raad weten.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=57234[/img]

C.g.u.
In mijn vak is ALLES mogelijk !
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuke foto om jezelf zo te zien ! En er is niks mis met de automatische stand. Als dit echt zo'n slechte stand was, zat die niet op de toestellen....
Als ik naar je foto kijk zijn er 2 dingen die me direkt opvallen:

- Een vrij lege voorgrond.
- Alle actie gebeurd op 1 lijn

Om te beginnen met het 2de (lang leve de logica):
De ballen, de keu en jij staan op 1 lijn. Misschien mooier als je die elementen op een diagonaal van het beeld probeerd te zetten. Bijvoorbeeld jou hoofd links boven. De keu als diagonaal door het midden en dan de ballen rechts onder, en de pocket helemaal rechtsonder.
Je krijgt dan meer diepte, en ik denk dat je dan ook beter kan laten zien waarom dit zo'n moeilijke stoot is

Dat grote groene vlak onderaan beeld is een ruimte waar eigenlijk niets gebeurd. Er is geen actie. Geen element dat het beeld versterkt of in de context brengt.

Meer in detail:
Als het mogelijk is kun je misschien iets doen met een achtergrond. Of iets dat typisch is voor de sport. Of een rustige achtergrond. Gelukkig is de achtergrond hier onscherp en een stuk donkerder, maar de trap valt toch wel op...

Net boven het laken is er iet van een licht vakje te zien. Geen idee wat maar het stoort een beetje....

Als je een keer in de buurt van Antwerpen bent, waarschuw dan maar eens. Lijkt me wel leuk om een keer te kijken.

(ik kende trickshot alleen van snooker van Eurosport.... zo leer je nog eens wat :D )
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar