Pagina 1 van 1

Prijsverschil EOS 400D, Europees en Nederlands model

GeplaatstCOLON 03 Okt 2006 19:14
door rjexplo
het prijsverschil tussen het europees model en het nederlands model is erg groot. kan iemand mij vertellen wat het vershil van de camera dan is of maakt dat niks uit? :shock:

[mod-break BasZ -> topic-titel aangepast!]

GeplaatstCOLON 03 Okt 2006 19:21
door boels069
Ikvermoed dat een europees model een NL-handleiding mist en de NL-garantie.

OldBoy

eos 400d

GeplaatstCOLON 03 Okt 2006 19:32
door rjexplo
zit soms een prijsverschil tussen van 100 euro terwijl je de handleiding kunt kopen bij canon voor 25 euro. snel verdient zou ik zeggen

GeplaatstCOLON 03 Okt 2006 20:09
door gruz
Ik heb de handleiding via http://portal.etbass.nl/partsportal/ besteld en had het na twee dagen binnen inclusief btw en verzendkoste voor €30,-
Snel verdiend dus want er zit geen verschil in de camera.
Mijn garantie loopt via canon nederland.

GeplaatstCOLON 04 Okt 2006 06:52
door jago
bij foka in rotterdam heb ik de nederlandse versie gekregen voor de prijs van de europeese ...........

GeplaatstCOLON 08 Okt 2006 17:20
door Dave FR
Aangezien ik hem zelf ook ga kopen weet ik dit toevallig...Enige verschil is dat je een duitse en engelse handleiding erbij krijgt ipv een Nederlandse...zoals hierboven staat kun je met een beetje babbelen de NL versie krijgen voor de EU prijs...een hoop winkeliers vinden het zelf ook belachelijk ;)

Dus als je niet al te slecht bent in Duits of Engels...gewoon de EU versie nemen...later de NL handleiding bijbestellen kan altijd nog...

Helaas stellen ze de kits en sets samen met de NL versie..dus dan is het wat moeilijker onderhandelen denk ik...dan zou je alles los moeten kopen...

Succes!

Verschil Nederlands en internationaal model

GeplaatstCOLON 29 Nov 2006 19:37
door Arlette
De handleiding is niet het enige verschil tussen het internationale en het Nederlandse model.

Zodra de camera stuk is en gerepareerd moet worden, dan wordt dat 'gratis' geregeld (vervoer, onderdelen, uurloon). Tenminste dat zie je vaak op websites staan.

Als je een internationaal model heb, dan wordt de camera naar het productieland verzonden om gerepareerd te worden. Dat land mag wel de kosten verhalen op jou en canon of een winkel die internationale modellen verkoopt zijn niet aansprakelijk voor deze kosten!

Dus nu goedkoop en straks duur uit of andersom. Aan de klant de keuze.

Re: Verschil Nederlands en internationaal model

GeplaatstCOLON 29 Nov 2006 22:03
door cornelus079
Arlette schreefCOLONDe handleiding is niet het enige verschil tussen het internationale en het Nederlandse model.

Zodra de camera stuk is en gerepareerd moet worden, dan wordt dat 'gratis' geregeld (vervoer, onderdelen, uurloon). Tenminste dat zie je vaak op websites staan.

Als je een internationaal model heb, dan wordt de camera naar het productieland verzonden om gerepareerd te worden. Dat land mag wel de kosten verhalen op jou en canon of een winkel die internationale modellen verkoopt zijn niet aansprakelijk voor deze kosten!

Dus nu goedkoop en straks duur uit of andersom. Aan de klant de keuze.
Beste mensen, als je in Nederland koopt bij een reguliere verkoper maakt het niks uit of je een NL of een EU versie koopt. Hier gelden de Nederlandse regels voor consumenten bescherming.

Koop je in België of duitsland dan zijn de daar geldende regels voor consumenten bescherming van kracht.

Koop je via internet in het buitenland? Tja dan moet je het maar uitzoeken, maar dan gelden de consumentenrechten vaak niet.

Zie voor de consumentenrechten dit (klik) topic!!!!!

Groeten,

GeplaatstCOLON 30 Nov 2006 22:01
door Arlette
Dat is fijn om te weten, want het verhaal dat ik heb gepubliceerd is mij in meerdere winkels verteld. De eigenaren verkopen dit praatje dus blijkbaar alleen om klanten te winnen.

Sorry dat ik jullie verkeerd heb geinformeerd.

Groetjes,

Arlette

Re: Verschil Nederlands en internationaal model

GeplaatstCOLON 30 Nov 2006 23:05
door Mike Philippens
cornelus079 schreefCOLON
Arlette schreefCOLONDe handleiding is niet het enige verschil tussen het internationale en het Nederlandse model.

Zodra de camera stuk is en gerepareerd moet worden, dan wordt dat 'gratis' geregeld (vervoer, onderdelen, uurloon). Tenminste dat zie je vaak op websites staan.

Als je een internationaal model heb, dan wordt de camera naar het productieland verzonden om gerepareerd te worden. Dat land mag wel de kosten verhalen op jou en canon of een winkel die internationale modellen verkoopt zijn niet aansprakelijk voor deze kosten!

Dus nu goedkoop en straks duur uit of andersom. Aan de klant de keuze.
Beste mensen, als je in Nederland koopt bij een reguliere verkoper maakt het niks uit of je een NL of een EU versie koopt. Hier gelden de Nederlandse regels voor consumenten bescherming.
Exact! Je hebt een contract met de verkoper. Wat die met de camera doet moet hij weten, maar jij hoeft nergens extra voor te betalen.
Veel info hierover is ook te vinden op computerconsument. Wat wél lastig is, is als je bij bv Pixmania hebt gekocht. Dan mag je 'm lekker naar Frankrijk sturen.

GeplaatstCOLON 01 Dec 2006 15:14
door cornelus079
Mike "computerconsument"is een pagina van HCC. die staat tussen de links in mijn bericht.
groeten,
Gerard

GeplaatstCOLON 01 Dec 2006 19:49
door Mike Philippens
cornelus079 schreefCOLONMike "computerconsument"is een pagina van HCC. die staat tussen de links in mijn bericht.
Mooi! Ik zag dat jouw link naar een andere post ging en had niet meer gekeken. Ach...beter 2x dan helemaal niet zullen we maar zeggen... ;)

GeplaatstCOLON 02 Dec 2006 17:53
door cornelus079
Heb het topic consumenten bescherming en garantie aangepast/aangevuld met de opmerkingen uit deze discussie.
Groeten,
Gerard