Outdoor karting De Landsard

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Zo, na een lange winterstop en een hele berg plaatjes van de kleine ben ik afgelopen weekend maar weer eens op stap gegaan met de cam. Al een tijdje stond op de planning om eens wat outdoor kart actie vast te leggen en afgelopen zondag was het zover. De aanleiding: 4 vrienden die samen een kart hebben wilden eindelijk eens in Eindhoven rijden.

Kort samengevat kan ik zeggen dat het me niet echt meegevallen is. De snelheid en vooral acceleratie van de kart is zo hoog dat het heel moeilijk focussen en meebewegen is. De oogst was dus vrij mager en er zal nog veel geoefend moeten worden voordat ik hier echt met een acceptabel gemiddelde aan 'keepers' vandaan ga komen.

Hierbij dan een paar van de keepers van deze sessie. Schiet erop wat je wilt, degenen waarvoor de foto's zijn gemaakt lezen hier toch niet mee en zijn minder kritisch op mij dan ikzelf :wink:

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik vind no 9 de mooiste. Nummer 3 is ook goed..misschien net niet helemaal scherp, maar o.a. door de erg onscherpe karter op de achtergrond krijg je een goed beeld van de snelheid, vind ik.

Ik sleep misschien binnenkort een opdrachtje binnen om fotos te maken van karters t.b.v. hun website. Vandaar dat ik met bovenmatige aandacht jouw fotos bekijk....

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
BizaR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 18:35

#2 en #9 vind ik erg mooi!!!

Misschien een idee om de volgende keer te proberen om de ogen van de coureur op 1 of 2 foto's naar voren te laten komen......die geconcentreerde blik is vaak een mooi detail.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Voor mij ook nummer 9
En om hem helemaal af te maken zou ik de bovenkant iets verder afcroppen zodat die blauwe kart in de achtergrond weg is.
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Je vrienden kunnen trots op je zijn, je hebt een mooie serie foto's afgeleverd. Behalve de al eerder genoemde foto's die ook bij mij in de smaak vallen , vind ik foto 6 ook een goed genomen foto.
Waarom? omdat in deze foto snelheid zit,de blik van de coureur en niet te vergeten... de kart komt zelfs los van de grond. Minpunten van deze foto is het vlekje op het vizier en iets waar jij nix aan kan doen is de soberheid van de overall,helm en kart.
Kart nummer 28 is dus een beter "model".
Ik geniet in ieders geval van jou serie foto's ik hoop andere mensen ook.
Het is aan de gevordere fotograven om je technische kritiek te geven, als newbee zijnde kan ik daar nog niet over mee praten.
Mocht het ooit zo zijn dat je nog een keer terug gaat naar de kartbaan in eindhoven, zou ik graag een keer over je schouder mee willen kijken om zo meer ervaring op te doen.

Gr. Chris
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Kleurtjes doen het inderdaad beter en onze kart nummer 11 is daar niet echt ruim mee bedeeld :D . Ik denk dat ik zowieso wat vaker gewoon naar de baan rijd om willekeurig te oefenen, de meesten hebben kleur genoeg.

Verder heb ik wel gemerkt dat ook de richting van de zon heel veel invloed heeft op de kwaliteit van de foto's, het asfalt is namelijk al heel snel overbelicht als je maar iets in de richting van de zon fotografeert en het resultaat is een flinke waas en een saai plaatje.

Wat ik eigenlijk hoofzakelijk geprobeerd heb in de poging me te onderscheiden van de meeste kartfoto's die je ziet is de hoek. Ik heb bewust geprobeerd een zo laag mogelijk standpunt te vinden zodat er op de achtergrond nog wat van de baan te zien is. Dit mis ik normaal gesproken in de kartfoto's.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Nette kleuren, mooi scherp en dof zit overal precies goed..
Vette serie!
grz,
jasper
http://www.jasperfotografeert.com
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

hey mooie serie!
vooral de kleuren.. sommige misschien iets te ? :D
en goed scherp..
vooral de foto's met lage sluitertijden vind ik erg mooi <200

landsart voor de kantine is erg mooi, (mickey mouse) gedeelte.
vooral de 125cc en ICC's komen daar erg gemakkelijk los!


oud topic van mij:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=20134

edit:
ow zie net van de 2 reactie dat je ze al gezien had :oops: 8)
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

carpcatcher schreefCOLONedit:
ow zie net van de 2 reactie dat je ze al gezien had :oops: 8)
Nee hoor, ik had ze nog niet gezien. Lekker close-up de meesten, vind alleen de kleuren op de meeste een beetje flets. Daar is toch wel wat aan te doen in PS?
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

eric_nl schreefCOLON
carpcatcher schreefCOLONedit:
ow zie net van de 2 reactie dat je ze al gezien had :oops: 8)
Nee hoor, ik had ze nog niet gezien. Lekker close-up de meesten, vind alleen de kleuren op de meeste een beetje flets. Daar is toch wel wat aan te doen in PS?
zal best :)
neem ik meestal de tijd/moeite niet voor..

maar ik vergiste me met een andere eric in dat topic.
succes en wie weet komen we elkaar nog eens tegen op de baan :wink:
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Prachtig, zoals je de snelheid weet vast te leggen. Experimenteer je eerst met verschillende sluitertijden? Zet je de cam b.v. op TV of op manual? Ik vind foto 6 erg mooi omdat daar de snelheid vanaf spat. Helaas is, zoals eerder genoemd, de foto qua kleur behoorlijk saai. Ik zou geloof ik van foto 9 ook de bovenkant croppen. Volgens mij voegt die extra kart niet veel toe aan de foto. Mijn bescheiden mening hoor. Ik heb er niet veel verstand van.

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar