Zaanse Schans , probeersel

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Yurim
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2006 19:55
WoonplaatsCOLON Zaandam

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=41616[/img]

Avondopname Zaanse Schans, foto was orgineel zwaar onderbelicht.
De opname is gemaakt met statief.

Ik heb geprobeerd hem te redden:

1 maak in cs via de exposure optie een serie lopend van -1 tot +1
2 maak in photomatix van deze serie een hdr
3 zet hdr om in photoshop naar jpg
4 laat er een beetje shadow/highlight op los

Vond zelf het resultaat wel grappig, wat vinden jullie,

groet,

Yuri
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

eerlijk?

zeker niet lullig bedoeld en met alle respect maar ik vind het helemaal niets. Ontzettend veel ruis en voor mij veel te veel gesatureerde kleuren, wordt bijna een plaatje met prmaire en secundaire kleuren. Door de ruis wordt hij ook nog onscherp...
Als je toch van statief hebt geschoten waarom dan toch zoveel ruis? wat was je ISO (ff geen EXIF viewer bij de hand)?
www.johanvanderwielen.nl
Yurim
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2006 19:55
WoonplaatsCOLON Zaandam

@ Schoffie:

Ik begrijp je commentaar wel , het orgineel was om mee te beginnen al niet goed.
het orgineel is gemaakt op iso 400.

Denk dat de ruis daar vandaan komt plus het feit, dat de foto zwaar bewerkt is werkt ook niet mee aan het eindresultaat.

Heb de foto gepost, uit verwondering wat je toch nog aan detail uit een zwaar onderbelichte foto kunt halen.

Maar nogmaals kan je reactie begrijpen, deze foto hangt bij mij ook niet aan de muur :P

groet,

Yuri
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Yurim schreefCOLONHeb de foto gepost, uit verwondering wat je toch nog aan detail uit een zwaar onderbelichte foto kunt halen.
Dit is eigenlijk wat de foto, juist minder maakt. Er is juist heel weinig detail, kijk naar de bomen, huis en molen, ik zie geen detail. Ik begrijp je verwondering bij een bijna zwarte foto, maar 'detail' is een groot woord. ;)

Wat schoffie zegt, ISO zo laag mogelijk en sluitertijd omhoog. Je had toch een statief.

mvg,
Frank
Laatst gewijzigd door 1 op sullivan, in totaal 26 keer gewijzigd.
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Zo'n foto leent zich dan om eventueel naar Sephia om te zetten en hem een oude look te geven. Door de kwaliteit hoef je daar weinig aan tedoen en de objecten op de foto lenen zich hier wel voor.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

fotoborst schreefCOLON en de objecten op de foto lenen zich hier wel voor.
Afgezien van die dikke vette industriele schoorsteen op de achtergrond :wink:
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar