De eerste foto uit mijn nieuwe 350D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
monno
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Stedebroec
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

jammer van de bleke lucht en het moment van afdrukken(die mensen).
off topic: als geboren Edammer, vind ik het niet leuk dat je het een brug noemt, denk wel dat je op een brug stond bij het maken van deze opname.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
monno
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Stedebroec
CONTACTCOLON

Hoe had het dan genoemd moeten worden???
was voor het eerst daar en met een nieuwe camera, was sterk onder de indruk van alles.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Best een aardige foto toch, maar let ook nog even op de horizon. De brug loopt helemaal scheef.
Of die brug moet echt scheef lopen, in dat geval heb ik niets gezegd :wink:
Dat scheve is in Photoshop of een ander programma nog wel te corrigeren hoor. Uitsnijden (crop) en dan de uitsnede een beetje roteren. Ook kun je met spelen met levels, curves en/of verzadiging de foto nog heel behoorlijk oppeppen. Nu oogt hij een beetje flets.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
catchthemoment.nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 983
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 15:22
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONDat scheve is in Photoshop of een ander programma nog wel te corrigeren hoor. Uitsnijden (crop) en dan de uitsnede een beetje roteren. Ook kun je met spelen met levels, curves en/of verzadiging de foto nog heel behoorlijk oppeppen. Nu oogt hij een beetje flets.
Martin
Als je in photoshop wilt roteren is het makkelijken om met je meetlat een lijn te trekken langs hetgeen wat je horizontaal wilt hebben en dan bij canvas roteren de optie instelbaar kiezen. Hij geeft nu zelf het aantal graden aan en links of rechtsom, dus alleen nog op OK klikken. Daarna wel je foto bijsnijden natuurlijk.
Groetjes Marcel
www.catchthemoment.nl
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dit vind ik nu een leuke tip!!

Even een 'luie' vraag (want vast zelf te vinden): waar vind ik een website met meer van dit soort handige tips betreffende photoshop?

MvQ
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

MvQ schreefCOLONwaar vind ik een website met meer van dit soort handige tips betreffende photoshop?
Al gevonden!! Deze tip kwam namelijk van sullivan, en hij staat ook bij de Tutorials hier :-)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Cramus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 14:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Tsja...

Scheve horizon, daar is al genoeg over gezegd.. Het weer heb je niet voor het kiezen, en als ik jou was zou ik de foto nog voorzien van een kadertje..


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst overigens!!
Canon Eos 350 D met kit lens (EFS 18-55mm). Sigma 70-300mm F4-5.6 Apo DG Macro. BG-E3 Battery Grip. Canon Eos 1000F Analoog, met 35-80mm lens.
Slik SL-67 statief en een aluminium reis statief, Lowepro RoverAW II camera-rugzak
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar