Firma Konijnenberg

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in dit forum, en sta op het punt van mijn interesse mijn hobby te maken.

Vandaag ben ik bij een fotozaak geweest hier in Hilversum om te informeren naar de canon eos 350 met als lens de 17-85mm IS USM van canon. Ik heb een prijsopgave gevraagd met alle toebehoren.

Nu ben ik gaan vergelijken op de site van fotokonijnenberg, en kom bij hun een heel stuk goedkoper uit !!

Hebben jullie ervaring met deze leverancier. Kan ik mijn bestelling rustig laten bezorgen, of is het verstandig zelf langs te gaan ?

Nog even iets heel anders. Is in deze combinatie als geheugen dit geheugenkaartje goed ?? SanDisk Ultra II CompactFlash 1024 MB

Ik waardeer jullie ervaringen zeer !!!!!

groet,

Bas
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Voor ervaringen met Konijnenberg kan ik maar 1 ding zeggen -> Toppie!

Zie http://tweakers.net/shopsurvey/1827 voor meer info erover!

Een Ultra II 1GB gaat perfect werken ermee (heb ik zelf ook).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Beste Bas, ik heb mijn camera zelf in hilversum gekocht, bij Sturkeboom.

Ik heb van de week voor het eerst bij konijn besteld, en gaat heel netjes !
Zoals het ook hoort.

Mijn ervaring is wel dat ik een beetje meer gevoel bij een winkel heb, dan online bestellen. Je spreekt mensen, weet waar je in de buurt terecht kan in geval van garantie e.d.

Op internet kopen is een eenvoudige en goedkope oplossing, en als je geen problemen krijgt is dat helemaal mooi meegenomen. (Heb zelf 2 internet-winkels, maar spreek het bijna tegen :oops: :lol: )

Je kan het ook combineren,. testen in de winkel, online bestellen !

Hoop dat je er wat aan heb !

M@rk
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Op dit moment heb ik met deze winkel een klein geschil. Afhankelijk van de uitkomst daarvan zal ik hen hetzij aanraden hetzij afraden.
Laatst gewijzigd door 1 op Klaas, in totaal 3 keer gewijzigd.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties.

M@rk, ik was vandaag ook bij Sturkenboom. Goed geholpen door iemand die niet uit het oog verloor dat ik slechts startende fotograaf ben. Je hebt gelijk dat een winkel in de buurt zo zijn voordelen heeft, maar als het nu al 300 euro scheelt op mijn wensen, tja, wat is dan wijsheid he ?

Ik ga zelf langs bij Konijnenberg en haal alles gewoon fysiek op. Als er dan wat is zal de rit wat verder worden ??!

Nogmaals bedankt dat jullie zo snel reageerde, ik kan volgens mij met een gerust hart mijn bestelling plaatsen.

Ik doe het toch wel goed als ik 1369 euro betaal voor de eos 350 met 17-85 IS USM lens en batterygrip ?? Je blijft onzeker met al die mogelijkheden he ? :oops: :oops:

Groet,

Bas
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

Als ik je nog een tip mag geven. Zorg wel dat je de spullen die je wilt kopen vooraf reserveerd, voordat je naar Den Ham rijdt.
Het kan af en toe even duren voordat je geholpen wordt omdat het er druk kan zijn, maar ze hebben goede koffie!!

Mijn ervaringen met Konijn zijn minder goed. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb bijna 350 Km voor niets gereden. Had gebeld om een rugzak te reserveren, maar dat was niet nodig, er waren er genoeg op voorraad. Je raadt het al, toen ik aankwam waren ze op. Toen heb ik flink mijn best moeten doen om een 9 Euro duurder model voor hetzelfde geld te krijgen als de rugzak die ik wilde.

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

het scheelde met mijn 350d kit maar 35 euro bij sturkeboom !!

Maar das ook al weer even geleden. Weet wel dat zij met lenzen echt niet goedkoop zijn !!

M"rk
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

Om even het geheugenkaartje te bespreken: Ik heb zelf gekozen voor een Sandisk Extreme III CF kaartje van 1Gb gekozen.
Is momenteel zowat de snelste op de markt en niet te prijzig:
79,95€ bij cameranu.nl
84,00€ bij fotokonijnenberg.nl

Ik zou ook de prijzen bij cameranu.nl vergelijken, zoas je ziet zijn ze voor een kaartje al meer dan 4€ beterkoop. Leveren als het in stock is heel snel uit.
LET WEL: vergelijk de prijzen met konijnenberg, want die is soms ook beterkoop.

Succes nog met je zoektocht.
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Ook mijn ervaringen met Konijnenberg zijn goed. Reageren snel op email en staan je goed telefonisch te woord! Heb er onlangs via internet besteld, en ze leveren gewoon erg snel (alles was op voorraad). Na sluitingstijd besteld, de volgende ochtend hadden ze de order al bij elkaar klaar voor verzending. Tevens goed verpakt (dozen in dozen met heeel veel plasticzakdingen met lucht erin). En onder rembours niet duurder dan vooraf betalen (vanaf 50 euro bestelling), bij grote bedragen soms wel zo prettig!
Gebruikers-avatar
Froggy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2005 19:46
WoonplaatsCOLON Hengelo

Ook ik heb goede ervaringen met Konijnenberg. Ben in de winkel geweest op een zeer druk moment en moest daardoor wel even wachten. Wat de koffie betreft, die is er inderdaad goed. :D
100% Tukker
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Mijn enige ervaring met Konijn is het van afstand bestellen van een flitser en dat ging uitstekend.

Om nog even terug te komen op dat geheugenkaartje. Het verschil tussen een Extreme II of III zal je in de praktijk niet echt merken. Aangezien een foto max 8Mb is en een II-kaartje rond de 9Mb per seconde wegschrijft, is die ene foto al weggeschreven voor je je camera van je oog hebt gehaald. Het verschil met een III-kaartje merk je dan niet. Gezien de huidige prijzen zou ik wel voor een III kiezen. Misschien wat ver gezocht, maar dan heb je er in een latere camera nog plezier van. Zelf gebruik ik een Sandisk Extreme II (III was toen nog te prijzig) van 2Gb. Heb een hekel aan kaartjes wisselen en hier kan ik tenminste mee vooruit. Zeker als je op RAW fotografeert.
http://www.memoryshop.nl/product/12283 voor een 2Gb (110,=) en http://www.memoryshop.nl/product/12282 voor een 1 Gb (71,=)

succes en veel plezier ermee!
Sarpa
Nikonian
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2005 18:11

m@rk schreefCOLONJe kan het ook combineren,. testen in de winkel, online bestellen !
Als je de goodwill wil verpesten bij je lokale toko moet je dat vooral doen. Kijk, prijsvergelijken is oké, leg het 'm gewoon voor. Misschien kan hij meekomen in de prijs, en als het evengoed veel scheelt heeft hij er best begrip voor dat je het hele spulletje in Den Ham haalt. Maar ga 'm dan ook niet lastig vallen met testen en proberen.

Realiseer je wel dat als je iets bij je lokale fotoboer koopt je altijd iets hebt om (snel) op terug te vallen. Niet alleen qua apparatuur maar ook inhoudelijk wat betreft fotografie.

300 euro is trouwens best een groot verschil op die set (even uitgaande van die set met 17-85 en BG-E3 voor 1369 @ konijn), ik weet zeker dat het verschil kleiner kan (hij zal denk ik niet helemaal op die prijs uit kunnen komen, maar het verschil kan écht veel kleiner).

Als hij echt het verschil niet kleiner kan maken is het een arrogante l*l die teveel geld wil verdienen en moet je direct naar konijn rijden :mrgreen:
jonky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2005 19:43
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Ik heb bj sturkeboom goed onderhandeld over een canon 75-300 DO IS lens.
Gewoon de prijs genoemde van Knijn + verzendkosten (in jou geval de reis er heen) en toen kreeg ik hem ook voor die prijs. Heb je dat al geprobeerd?
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Allemaal prima adviezen hier! Maar het verbaast me wel, dat niemand reageert op je lenzenkeuze: veel mensen zijn niet erg tevreden over de 17-85 IS namelijk. Ik ken hem zelf niet, maar zoek maar eens op het forum naar ervaringen met die lens.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

fokkedeboer schreefCOLONAllemaal prima adviezen hier! Maar het verbaast me wel, dat niemand reageert op je lenzenkeuze: veel mensen zijn niet erg tevreden over de 17-85 IS namelijk. Ik ken hem zelf niet, maar zoek maar eens op het forum naar ervaringen met die lens.
Dat is hier al gebeurd :D
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=
Voor zijn doel is ook door mij (een tevreden 17-85 gebruiker!) andere lenzen aangeraden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Nikonian schreefCOLON
m@rk schreefCOLONJe kan het ook combineren,. testen in de winkel, online bestellen !
Als je de goodwill wil verpesten bij je lokale toko moet je dat vooral doen. Kijk, prijsvergelijken is oké, leg het 'm gewoon voor. Misschien kan hij meekomen in de prijs, en als het evengoed veel scheelt heeft hij er best begrip voor dat je het hele spulletje in Den Ham haalt. Maar ga 'm dan ook niet lastig vallen met testen en proberen.

Realiseer je wel dat als je iets bij je lokale fotoboer koopt je altijd iets hebt om (snel) op terug te vallen. Niet alleen qua apparatuur maar ook inhoudelijk wat betreft fotografie.

300 euro is trouwens best een groot verschil op die set (even uitgaande van die set met 17-85 en BG-E3 voor 1369 @ konijn), ik weet zeker dat het verschil kleiner kan (hij zal denk ik niet helemaal op die prijs uit kunnen komen, maar het verschil kan écht veel kleiner).

Als hij echt het verschil niet kleiner kan maken is het een arrogante l*l die teveel geld wil verdienen en moet je direct naar konijn rijden :mrgreen:
Dat is ook de reden dat IK hem wel bij de lokale fotoboer heb gekocht !!!
Alleen als het hier om een gat van 300 gaat, wat erg veel is , adviseer ik hem dan wel naar een ander te gaan. En dan ging ik toch wel even testen bij die lekker dure winkel :lol:

Niet dat ik dit aanmoedig hoor, kom zelf uit de verkoop, en verbaas me er soms over hoe uitgekookt die consumenten zijn !

M@rk
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

Ben ik daar nu verkeerd in of is het dan niet interessanter om de body appart te kopen en er dan een gewenste lens bij te zoeken?
Uit eigen ervaring: ik heb ne 350D met 18-55 kitlens en 75-300 II in kit gekocht en het eerste wat ik gedaan heb is die 75-300 verkocht en een degelijker alternatief genomen. Zo zoek ik nu nog ne 100-400L IS bijvoorbeeld en een degelijke monopod.
Of nemen we gewoon kits omdat we denken dat dat financieel goedkoper uitkomt?
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Nikonian schreefCOLON
m@rk schreefCOLON
Als hij echt het verschil niet kleiner kan maken is het een arrogante l*l die teveel geld wil verdienen en moet je direct naar konijn rijden :mrgreen:
Dat is ook de reden dat IK hem wel bij de lokale fotoboer heb gekocht !!!
Alleen als het hier om een gat van 300 gaat, wat erg veel is , adviseer ik hem dan wel naar een ander te gaan. En dan ging ik toch wel even testen bij die lekker dure winkel :lol:

Niet dat ik dit aanmoedig hoor, kom zelf uit de verkoop, en verbaas me er soms over hoe uitgekookt die consumenten zijn !

M@rk
Ik wilde de Canon 17-40 L in december aanschaffen bij het net heropende Objectief Vak in Groningen. Totdat bleek dat 'ie daar 850 euro kostte t.o.v. 700 bij Konijnenberg en Crown. Er kon absoluut niets van de prijs af. En dan vind ik 150 euro verschil toch net ff teveel geld... Heb 'm vervolgens naar volle tevredenheid bij Crown gekocht.
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Wat een reakties !! Bedankt allemaal.

Boels069 schijnt wel een heel ander licht op de zaak. Ik kan natuurlijk voor een keer brutaal zijn (zit niet in mijn aard) en gewoon bij Sturkenboom de prijs van Konijn op de toonbank leggen. Het voordeel is dan wel dat ik een contact in Hilversum heb !! Ik ga dat doen denk ik. Als ze niet zeer in de buurt komen van mijn totaalbestelling kan ik altijd nog afwegen naar konijn te karren. Gelukkig is de reis "gratis" omdat deze met de leaseauto van mijn vriendin gemaakt zou worden.

Als ze met 1369 euro kunnen leven ga ik alsnog in Hilversum kopen.

Dank jullie voor het openen van de inmiddels redelijk hebberige ogen :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet,

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Maar je lijkt dus voor de 17-85 te gaan... Vertel eens hoe je tot de conclusie bent gekomen, dat je deze lens wilt hebben. Ik denk namelijk dat je er niet verstandig aan doet als je deze lens koopt. Het is geen "leren fotograferen" lens en ook niet echt geschikt om vogeltjes te schieten (zoals je in een eerdere post aangaf).

Grtjs, Friso
Camera Obscura
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar