Regen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

We zitten hier nu in de regentijd en ik durf al drie dagen geen foto's te maken. Ben ik nu te voorzichtig en kan een 20D wel een paar druppels hebben of is het beter helemaal geen risico te lopen? En de lens, 70-300 DO, ook droog houden of kan die ook wel tegen een paar druppels?
20D plus Kitlens en een 28 - 105 USM II
politrix
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2005 21:41
CONTACTCOLON

Persoonlijk neem ik het niet zo nauw met regen e.d.

Gewoon naar buiten en thuis de camera goed laten drogen. Ik zeg niet dat je je 20D mee in bad moet nemen, maar een beetje (veel) regen kan je camera volgens mij wel hebben.
Don't let money change ya!
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Dus een beetje motregen kan geen kwaad. Dat is goed nieuws, tijdens een tropische bui blijf ik zowiezo binnen. :D
20D plus Kitlens en een 28 - 105 USM II
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

kan geen kwaad hoor, beetje uitkijken natuurlijk, kijk maar eens naar die gasten tijdens een regenbui op een voetbalveld, denk dat stof en zand erger is.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Vald wel mee hoor gewoon beetje uitkijken.
En anders als je thuis komt in de droger :lol:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Ralf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 21:23
WoonplaatsCOLON Nuenen

Regen of geen regen, met 10d knip ik gewoon door. Meestal stuk vuiliszak er overheen ofzo...

350d ga ik het niet mee proberen, gehoord dat dat niet zo'n best plan is...
10D - 100-300 USM - 50 F1.8 MK-I - 380EX
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Weet alleen wel dat je geen enkele aanspraak kan maken op de garantie mocht de camera door waterschade defect raken. De 20D zal het heus niet direct begeven van een paar druppels, evenmin de 70-300 DO, maar geen van beiden is spatwater en stof dicht.....
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
shutterbug
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:54
WoonplaatsCOLON Tilburg

Erik C,

Ik kan me uit een grijs verleden herinneren dat er camerahoezen waren van transparant plastic. Je bevestigde de ene kant op de filterschroefdraad van de lens en de andere zijde werd dan om de camera bevestigd zodat deze afgesloten was voor de buitenwereld!?
Het doel was om de camera voor licht onderwatergebruik te beschermen. Het werd ook als onderwaterhoes gepresenteerd.
Persoonljk heb ik altijd aan lekker spelen in de branding en vochtige strandomstandigheden gedacht.
Ik spreek (wellicht helaas) over iets van 20+ jaar geleden maar wie weet of ze nog geleverd/gemaakt worden.

Zoek eens
Shutterbug
[size=75]30D/EF-s 17-85mm f1:4-5.6 IS USM/ EF 28-80 f1:3.5-5.6/ EF 50mm f1:1.8 II/ EF 70-200mm f1:4 L USM/ EF 100 f1:2.8 macro USM/ TC2X II/ 580 ex[/size]
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Het ging er mij om of de camera/objectief bij het minste of geringste de geest zouden geven, dat lijkt me nu niet het geval dus ben ik gerust wat dat betreft.
20D plus Kitlens en een 28 - 105 USM II
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Erik C schreefCOLONWe zitten hier nu in de regentijd en ik durf al drie dagen geen foto's te maken. Ben ik nu te voorzichtig en kan een 20D wel een paar druppels hebben of is het beter helemaal geen risico te lopen? En de lens, 70-300 DO, ook droog houden of kan die ook wel tegen een paar druppels?
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... =regenhoes
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Albert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2004 19:55
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Erik C schreefCOLONHet ging er mij om of de camera/objectief bij het minste of geringste de geest zouden geven, dat lijkt me nu niet het geval dus ben ik gerust wat dat betreft.
Ik denk ook dat je camera wel tegen een paar regendruppels kan. Wat mij veel ernstiger lijkt is de hoge tropische relatieve vochtigheid die in sommige landen gedurende de regentijd kan heersen, in combinatie met airco-ruimtes van hotels e.d. Daarmee loop je een dik risico op condensvorming in je camera en dat heb je er denk ik zomaar niet uit.

Ben benieuwd of iemand daar praktijk ervaring mee heeft?
Vast wel.
[size=75]300D+kitlens, EF 75-300mm USMIII, EF 50 f/1,8II, Canon Speedlite 580 EX[/size]
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Wij gebruiken geen airco dus dat is geen probleem, ik zal er wel aan denken als ik ooit de stad in ga met de camera. :wink:
20D plus Kitlens en een 28 - 105 USM II
TomR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2005 20:02
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

mijn 300d heeft al veel regen en sneeuw overleefd en doet het nog steeds. Het enige wat je altijd moet doen is hem meteen uit de tas halen zodra je thuis bent.
Real urbex photography > [ [url=http://www.decayedplaces.nl]DecayedPlaces.nl[/url] ] < Real urbex photography
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Ik heb regelamtig in de stromenderegen staan spotten en ook twee weken geleden in de zware sneeuwval gewoon gefotografeerd voor met die sneeuw was mijn camera drijfnat maar heeft zich gewoon goed gehouden.
Met die lens heb ik geen ervaring.

Ohja ik heb ook een 20D dus moet goed gaan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar