Tekentablet in AAnbieding

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Morgen is bij Aldi een tekentablet met pen en muis in de aanbieding voor € 30,00. Zie http://WWW.aldi.nl Dit een aanmerkelijk prijsverschil met een andere aanbieder.
Wellicht iets voor sinterklaas. Je zult er wel vroeg bij moeten zijn.
Groeten,

Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
WillyZ

Yeah vet heb net gevraagt aan me moeder haha ik krijg uhm voor sinterklaas :)
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Heb totaal geen ervaringen hiermee, aan de kenners: zou dit wat zijn. Hierbij de directe link: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF07.HTM
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Dit tablet lijkt mij gelijkwaardig aan de eenvoudige uitvoering van Wacom!!!!! Dit is alleen 3x zo duur. werken met een tablet is heel handig bij bewerken van foto's en zeker als je hierbij kleine detail moet bewerken met een kloon stempel of penseel. Het werkt nauwkeuriger.
bovendien ligt een pen beter in de hand dan een muis, zeker als je veel uren met je hobby bezig bent.

groeten,

gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Nikonian
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2005 18:11

100% Wacom Volito
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Zo'n ding heb ik ook eens gehad, en dat werkte voor geen meter, lag constant overhoop met Windows en mijn Logitech muis. Werkte op alle fronten belabberd. Ik spaar wel even door voor een Wacom :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Manny schreefCOLONZo'n ding heb ik ook eens gehad, en dat werkte voor geen meter, lag constant overhoop met Windows en mijn Logitech muis. Werkte op alle fronten belabberd. Ik spaar wel even door voor een Wacom :)
Als je de vorige aanbieding van de Aldi bedoelt, dan heb je het over een 100% Trust-apparaat. Heb ik ook, maar ik gebruik 'm zelden. Wil je 'm een keer gebruiken, is de batterij van de pen op :(. Maar ik vind het op zich wel lekker werken. Ik ben daarom toch aan het twijfelen over een Graphire van Wacom.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ytos schreefCOLON
Manny schreefCOLONZo'n ding heb ik ook eens gehad, en dat werkte voor geen meter, lag constant overhoop met Windows en mijn Logitech muis. Werkte op alle fronten belabberd. Ik spaar wel even door voor een Wacom :)
Als je de vorige aanbieding van de Aldi bedoelt, dan heb je het over een 100% Trust-apparaat. Heb ik ook, maar ik gebruik 'm zelden. Wil je 'm een keer gebruiken, is de batterij van de pen op :(. Maar ik vind het op zich wel lekker werken. Ik ben daarom toch aan het twijfelen over een Graphire van Wacom.
Is lang geleden geweest, bij de Mediamarkt vandaan toen, was echt een baggerding. Dit kan dan weleens een Wacom Volito zijn, ik neem het risico niet meer.
[color=silver]18-55[/color]
Jee-eSTeke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Jammer alleen in Aldi in Nederland.... :(
[size=75]Canon 30D + BG-E2 -- EF70-200mm f/2.8[color=red]L[/color] IS USM -- EF17-40mm f/4[color=red]L[/color] USM -- EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM -- EF100mm f/2.8 Macro USM -- EF50mm f/1.8 II
Extender EF 1.4x II -- Speedlite 580EX -- 2G+2G CF cards[/size]
flits
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 05:52
WoonplaatsCOLON België - Destelbergen
CONTACTCOLON

Jee-eSTeke schreefCOLONJammer alleen in Aldi in Nederland.... :(
ja vind ik ook jammer, maar mss komen ze wa later bij ons uit!!
Canon Digital IXUS v2
Canon EOS350D Kitlens 18-55mm:: Kitlens 55-200:: Grip BG-E3:: CF kaart 1Gig + 256mb - Lowepro mini trekker classic :: speedlite 430EX
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Dit is een Wacom Volito.

Ik heb er net één gehaald in Hillegom; er liggen er nog tientallen.
Ik heb alléén geen ervaring met tablets (veel te duur) dus een testrapport zal je van mij niet krijgen.

Iig geen batterijen nodig alléén USB voeding en drivers van de site van wacom zijn 1.2Mb (dus software van CD niet geinstalleerd)

URL met review
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
Nikonian
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2005 18:11

Heb al drie jaar een Volito en nog nooit problemen mee gehad.
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Maar goed, heeft iemand ervaring met het type dat door Aldi aangeboden wordt? Voor 30 euro is natuurlijk leuk om er eens mee te gaan experimenteren maar als het echt niks is, dan is het natuurlijk weggegooid geld.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Robin schreefCOLONMaar goed, heeft iemand ervaring met het type dat door Aldi aangeboden wordt? Voor 30 euro is natuurlijk leuk om er eens mee te gaan experimenteren maar als het echt niks is, dan is het natuurlijk weggegooid geld.
Nikonian heeft hem en vind hem ok? of begrijp ik het verkeerd.
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Bart-Man schreefCOLONNikonian heeft hem en vind hem ok? of begrijp ik het verkeerd.
Ja ik snap de discussie hierboven ook niet helemaal meer.....
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Nikonian
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2005 18:11

Die tablet van de Aldi ziet er exact hetzelfde uit als mijn Wacom Volito, afgezien van wat grijze accenten. En ik ben tevreden over die Wacom Volito, als je de juiste software installeert werkt het hartstikke goed. Die software is belangrijk want daardoor neemt het dingetje dezelfde resolutie aan als je monitor. Het midden van je tablet is dan ook het midden van je scherm, linksonder is linksonder enzovoorts. Er zijn geen batterijen of niks nodig, stroom komt van de usb-poort en de pen wordt gevoed vanuit de tablet. Er zit trouwens ook een 'rechtermuisknop' op de pen. Het grootste nadeel vind ik het formaat, A6 ofzo. Verders een prima dingetje.
Nikonian
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2005 18:11

Even voor de duidelijkheid, ik neem aan dat we het over dezelfde hebben:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF07.HTM

Afbeelding

En ga niet op de site van Wacom kijken, want daar staat de Volitio 2 op. En das de nieuwe en ziet er anders uit. Dit is de 'ouwe' volito:

Afbeelding
WillyZ

Ik heb uhm maar moet wachten tot maandag damn.
Er zitten ook wat extra programma´s bij
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De Wacom Volito is een prima ding en A6 is voor mij voldoende. Een groter tablet is al snel te groot op een gemiddeld bureau.

Wil je weten hoe groot A6 in de praktijk is:
neem een vel A4 en zet je cursor in de linker bovenhoek. Ga dan met je muis alle hoeken van je beeldscherm af en kijk hoe groot de rechthoek is die je muis nodig heeft. Bij mij is dat ca A6 (=een tweemaal gevouwen A4tje).

De Wacom muis is onbruikbaar, maar dat geldt ook voor de graphire serie, het tablet werkt prima met een al geinstalleerde muis.

Ik ben nu sinds kort overgeschakeld naar een Graphire omdat ik het gummetje op de pen wel handig vind, die zit er bij de Volito niet op.

Wat ik wel merkte bij de Volito, is dat hij niet goed werkte op m'n USB hub in de monitor, maar dat ik hem direct in de PC moest inprikken. Is voor mij geen probleem.

Het installeren van de juiste drivers is belangrijk. Windows kent hem ook zo, maar zonder de juiste Wacom drivers is er niet mee te werken.

Het werken met de pen is wel iets wat je moet leren, niet iedereen is daat vanaf het begin handig in.

Maar 30 euro is niet veel als je een tablet overweegt, zeker voor een Wacom tablet. Van andere merken heb ik eigenlijk nog nooit iets positiefs gehoord.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Ik heb hem net opgehaald van de Aldi, 27 euro nog wat, als het niet bevalt is het dan nog geen ramp. Is gewoon een Wacom volito (staat ook op de doos) dus waarschijnlijk een oude partij o.i.d. Ga er vanavond eens mee aan de slag, ben benieuwd... ook of het goed werkt voor linkshandigen :wink:
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar