JOS DE ETSER - finale

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ik volg al enkele jaren academie. elke donderdag komt hij aangestapt, papieren in z'n handen... elke keer opnieuw fascineert hij me. z'n blik, z'n gang, z'n wijsheid.hij komt er al 25 jaren, telkens met heel veel creativiteit en enthousiasme.
bedankt jos, voor de tijd die ik van je kreeg.

01Afbeelding

02Afbeelding

03Afbeelding

04Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op tom, in totaal 22 keer gewijzigd.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
WillyZ

Wow :shock: echt te mooie platen en zeer mooi bewerkt perfect gewoon
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Damn Tom!!!!!!
Schitterend!!!! Dit is waar ik naar streef!! Schitterend!!! Je hebt het nog beter gedaan dan ik het me had durven voorstellen... Meesterwerk!!!!
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Wat een bewerking Tom. Je verbaasd me telkens weer met je creativiteit.
Ik ben eigenlijk echt benieuwd naar de originele foto's waaruit je vertrokken bent.
Foto 3 is mijn favoriet. :lol:
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Tom je bent geniaal!!! Dit is echt fantastisch werk. Heeft Jos de Etser het al gezien? Ik denk dat hij het wel kan waarderen, zo'n bewerking (ken hem overigens helemaal niet hoor).
Eerst dacht ik bij foto 3, dat je NET iets teveel van het leer van het foliant (of wat voor boek dan) door had laten komen, maar met het zien van de rest van de serie trek ik dat in. Mij lijkt - maar ik zit niet in de commissie van aanbeveling natuurlijk - dat deze platen, mooi geprint en in passepartout ingelijst, een mooie plaats in de gangen van de academie verdienen!!!!!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

stavros schreefCOLONIk ben eigenlijk echt benieuwd naar de originele foto's waaruit je vertrokken bent.
Oke, niet meer nodig. Ik kwam een originele foto tegen toen ik de categorie "mensen" aan het doorploeteren was. :oops:
r geven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 406
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 21:33
WoonplaatsCOLON didam
CONTACTCOLON

Tom.
Complimenten. Supermooie platen, jij bent echt je beroep misgelopen volgens mij. Toch een ding om effe te zeuren, wat mij een beetje stoort is de spiegeling in de ogen. Dit trekt bij mij elke keer de aandacht. Voor de rest chapoooooo.
Groeten,

Richard Geven

[size=75]Canon F1-----------------------> [color=red]L[/color] [/size]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

wow, dit zijn foto's waar ik eeuwen van kan genieten op elk moment van de dag, heerlijke foto's.
greetings stephan
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

pfff, hier ga ik eerst nog een paar nachtjes over slapen Tom, het moet ff doordringen...Nummer 1 is echt super, daarvoor buig ik eens diep voor je vriend, maar die anderen ben ik nog niet helemaal over uit of ik de bewerking van de structuur door het gezicht mooi vind..

Hier kom ik nog op terug, binnenkort...
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Ik vind het schitterende foto's Tom. Vooral bij de eerste foto krijg ik het gevoel dat het een foto van "once in a lifetime" is. Het lijkt, let wel is zeg niet dat het zo is, als of je iemand uit zijn eigen wereldje hebt gehaald en hij alleen met zijn kostbaarste bezit, welks hij fantastich tegen zich aangedrukt houdt, voor die ene keer een uitzondering maakt om op de gevoelige plaat vastgelegd te worden. Heel mooi.

Bij foto 3 kan ik alleen die overgang aan de rechterkant niet zo plaatsen. Is dat achtergrond of effect of beide? Vind het verder eveneens een hele mooie foto, schitterend hoe je z'n ogen laat spreken. Mooie detailering.

Bij foto 4 had ik zo iets van hé tita tovenaar (niet oneerbiedig bedoeld). Blik, houding en bewerking geeft er bijna iets magisch aan. De hand zit precies op de goede plek om het beeld van wijze nadenkende man subliem te versterken.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Jeetje, Tom, ze zijn prachtig! Ik kan wel een heel verhaal houden en wat anders te verzinnen dan hier boven al beschreven staat, maar het is in 1 woord: Magistraal!
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
perosine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Leiden

Ja, niet origineel, maar ook ik vind het werkelijk waar prachtig!
Precies de juiste filters/technieken gebruikt passend bij dit model.

Ik ben jaloers...

Kan je iets meer vertellen hoe je tot dit resultaat bent gekomen? In een studio of dergelijke? Of zijn dit de geheimen van de smit (zeg je dat zo :? )
[size=84][color=gray]Canon 20D | Tamron 28-75 | 1GB Sandisk Ultra II[/color][/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

de Meester portretteert de meester.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Cor heeft twijfels, ik niet. Ik vind de uiteindelijke bewerking niet mooi meer. Je bent te ver gegaan. De tweede foto in je eerste topic was goed...nu niet meer. De structuur over het gezicht neemt de aandacht weg van deze persoon, deze blik. Foto's opzich zijn super!

Ik heb bewondering voor je, maar stappie terug Tom.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Als je me zou vertellen dat het geschilderd was had ik het geloofd. Ik zie deze foto's niet echt als foto, maar als kunstwerk.

Wat ik me afvraag; kon je zulke kunstwerkjes vroeger ook maken in de analoge fotografie?
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

sullivan schreefCOLONCor heeft twijfels, ik niet. Ik vind de uiteindelijke bewerking niet mooi meer. Je bent te ver gegaan. De tweede foto in je eerste topic was goed...nu niet meer. De structuur over het gezicht neemt de aandacht weg van deze persoon, deze blik. Foto's opzich zijn super!

Ik heb bewondering voor je, maar stappie terug Tom.

mvg,
Frank
bedankt voor je oprechte mening frank. toch neem ik geen enkele stap terug. voor mij is dit een stap verder dan fotografie.
de foto is 1, en die was genomen met perfect licht. TECHNIEK .
de bewerking is 2, die is gemaakt door m'n gevoel te volgen. door te zoeken, te scannen, te schilderen enz ..

maar ik apprecieer je mening.! bedankt.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Faeton
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2005 14:23
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ook ik sluit mij aan bij alle lof: griezelig mooie platen. Vooral nummer 1, dat is een portret zoals een portret moet zijn. De bewerking past uitstekend bij het onderwerp, met al die etslijntjes. En de kleur is werkelijk perfect. Pure kunst, dit.
[size=75]EOS 350D, Canon EF-S 17-55 IS USM, Canon EF 80-200 f/4.5-5.6, Canon EF 50 f/1.8, Speedlite 430 EX, Manfrotto driepoot, filters. 2 x Mac G5, Wacom Intuos.[/size]
thefly
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2005 22:24

Hey Tom geweldige foto`s vooral foto 1 vind ik super, mooie kleuren en super bewerking. Maar bij foto 3 en 4 vind ik de bewerking iets te ver doorgevoerd.

Bij foto 3 vind ik het deel links aan de zijkant een klein beetje storend omdat het de diepte wegneemt en het lijkt ofdat zijn gezicht vlak is aan die kant. En bij foto 4 vind ik de bewerking iets teveel aanwezig. Bij foto 1 en twee is de balans tussen de bewerking en de foto net iets beter.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat het natuurlijk gewoon heel erg mooie foto`s blijven.

Groeten thefly
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Ik vind het schitterende foto's met een bijzonder mooi onderwerp en kleurtoon. Voor al de eerste vind ik enorm mooi (stond daar nu vanmorgen een ander of ben ik in de war??). De andere zijn naar mijn smaak iets te veel bewerkt door de laag die er bovenop lijkt te liggen, maar aangezien deze bewerking duidelijk je doel is, zijn ze super gelukt.
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Het is een eigen stijl die je ontwikkelt Tom. Proficiat. Fotografie en bewerking samen als vorm van kunst. Uiteraard zullen smaken verschillen over de bewerking, maar ik vind je artistieke, kunstzinnige uitingen geweldig. Genieten. Fantastisch dat je toch steeds weer wat anders doet om je te uiten. Vooral fijn dat je gemaakt hebt wat je voor ogen stond, wat je uit wilde drukken.
Het gaat ver... mooi.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar