WID #32

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Het blijft een ondergeschoven kindje, onze WID.
Marco maakt zich er gemakkelijk van af om ons een worst(je) voor te houden en tegelijkertijd de opdracht aan een ander te gunnen....
Ik had even gemist dat ik de volgende mocht doen. Dankzij Gabriel heb ik 'm nu scherp. Ik probeer snel iets te plaatsen, maar als iemand me voor is: prima! :wink:
Maar goed:
Hier de volgende opgave, de eerste van 2018, met de mooiste wensen voor ieder die meedoet.

Een plaatje uit een boek, ditmaal. Het heeft te maken met een van mijn hobby's.
Welk boek, in dit geval met ingeplakte, gespaarde illustraties....

Ik ben benieuwd.
Afbeeldingwid 32 001 by telescoop, on Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

telescoop schreefCOLONHet blijft een ondergeschoven kindje, onze WID.
Marco maakt zich er gemakkelijk van af om ons een worst(je) voor te houden en tegelijkertijd de opdracht aan een ander te gunnen....
Ik had even gemist dat ik de volgende mocht doen. Dankzij Gabriel heb ik 'm nu scherp. Ik probeer snel iets te plaatsen, maar als iemand me voor is: prima! :wink:
Het spijt me ontzettend, gabriel, dat ik m’n gezin met de feestdagen meer prioriteit geef dan jouw kindje. Mijn nederige excuses. :oops:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Een kapitein Rob?
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Marco, dit vind ik een onterechte aanval op Gabriël, vooral door de manier waarop je je gezin in stelling brengt.
Ik ken Gabriël lang genoeg om te weten dat hij een echt familiemens is, ook hij geeft prioriteit aan het welbevinden van zijn familieleden. Echter daarbij zal hij zich niet onttrekken aan aangegane verplichtingen.
Jij hebt zelf de keus gemaakt om mee te spelen met de WID en dan weet je dat je de volgende WID moet plaatsen als je het goede antwoord geeft.
Als je dat laatste niet kunt of wilt, moet je geen antwoord geven.
Je hebt ruim de tijd gehad vanaf 22 december. Oprechte excuses lijken mij hier op zijn plaats.

Net als Gabriël, wens ik iedereen die aan dit leuke spel mee doet, alle goeds maar vooral gezondheid in het nieuwe jaar.

Ja, ik ben een beetje uit beeld geweest omdat ik even wat minder tijd had. Toch heb ik buiten beeld meegespeeld, maar ik wil niet te veel winnen.
Nu met een heel nieuw jaar in het vooruitzicht, moet ik er maar weer eens aan geloven.

Naast de boot gevallen met de Postcodeloterij en de Staatsloterij doe ik nu hier maar een wilde gok.

De Kilometer Kampioen
Auteur A.D. Hildebrand
Illustraties van Charles Burki en Jaap Pronk
Uitgever Hooimeijer & Zonen banket- en beschuitfabrieken - Barendrecht, Puddingfabriek v/h A.J. Polak - Groningen, VS Pepermunt & Suikerwerkfabriek van Slooten - Leeuwarden
Jaar eerste druk 1954 (exemplaar van Gabriël is een herdruk)

Titelpagina: De Kilometer-Kampioen, een spannend verhaal met alles er in, wat je niet wist van de Nederlandsche Spoorwegen.

Er zijn (minstens) 5 drukken verschenen, alsmede een facsimile heruitgave in 1995.

Met 120 gekleurde illustraties door Charles Burki en zwart-wit illustraties van Jaap Pronk.

De gekleurde verzamelplaatjes waren oorspronkelijk verpakt bij drie verschillende merkartikelen: AJP-pudding, Hooimeijer-beschuit en VS-pepermunt.

Voor een wedstrijd van de Nederlandse Spoorwegen strijden drie jongens tegen elkaar. Ze moeten op één dag proberen zoveel mogelijk kilometers per trein door Nederland te reizen.

Ach, ook als ik niet win, blijf ik positief staan in 2018.
Anoniem 3

Nou ja zeg, Gerard.

Bulls' Eye, om in de stemming te blijven.

Voor mij heb je een dagje vrij reizen met de NS gewonnen. Maar ik kan je uit ervaring zeggen dat een hele dag in Mat '54 vrij veel van je vergt, zeker als je de dag met échte treinliefhebbers moet/mag doorbrengen. Vetrek 8.45 Utrecht, aankomst 18.15 Utrecht.....
Mijn exemplaar heb ik met Kerst van mijn zoon en zijn familie gekregen en ik moet zeggen dat het lezen ervan me tot glimlachen dwingt. De taal, de reuk en vooral de voltallig aanwezige ingeplakte plaatjes werpen me weer terug in mijn vroege jeugd.
Wat me doet vermoeden dat jij ook een exemplaar bezit.
Overigens kan ik in mijn uitgave (16 augustus 1954) niets vinden van een herdruk of zo....

Ik ben benieuwd wat de toekomst van de WID gaat worden.

Ook voor jou een prachtig gezond 2018, maar dat zul je nog wel merken...
Anoniem 4

Nee, ik heb geen exemplaar en moest het dus doen met de informatie in het plaatje en jouw info weer daarbij. Als je daarbij “ingeplakte, gespaarde illustraties …” had weggelaten, zou ik meer moeite hebben gehad om het juiste boek te vinden.
Mijn vermoeden dat jouw exemplaar een herdruk is, heb ik gebaseerd op info m.b.t. een eerste druk waarvan de illustrator Jos Ruting zou zijn. Jouw plaatje vermeld (Jaap) Pronk als illustrator. Echt overtuigend bewijs heb ik niet. De vermelding Jos Ruting zou weleens een fout kunnen zijn in de beschrijving door het antiquariaat.
Het kan zijn dat ik nu de prijs misloop. :?: :shock: :roll: :mrgreen:

Wat de WID dit jaar gaat brengen, zou ik niet durven voorspellen. De belangstelling loopt terug, niet alleen voor de WID maar voor het hele forum. Het heeft zijn beste tijd gehad.
We zullen moeten overstappen op social media, een Facebook-groep of Instagram, Whatsapp o.i.d.
Gewone TV raakt ook al uit de gratie. We gaan Youtuben, Vloggen, Chromecasten, Netflixen, Spotifyen, etc.
SMS: vorige eeuw.
Email: zo 2017.
2018: Whatsapp en nog wat van dat spul waarmee je communiceert via afkortingen, emo’s etc.
Anoniem 3

Ik zal je vertellen:
Het verleden keert terug.
Vinyl is hot, Tape-decks zijn goud waard en Cd's zijn totally out.
Dit alles is te danken aan de de digitale wereld, die zich in stand probeert te houden met gecomprimeerde data, waaruit de echte klanken zijn weggefilterd.
Kleffik-FM en andere digitale radio-zenders zijn goede voorbeelden daarvan.
Spotify, mits op abonnement, is nog van redelijke kwaliteit.

Ik heb mijn in 1976 aangeschafte AKAI 630DB in revisie gegeven en ga hem bij terugkomst weer intensief gebruiken.
Net als mijn verzameling vinyl.

Gelukkig zijn er nog mensen die kwaliteit willen en kunnen horen.
Net als veel fotografen die weer teruggrijpen op analoog.

Het verleden was zo slecht nog niet....

BTW: ik wacht op de volgende opdracht. ;)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

MarcoEOS550D schreefCOLON
telescoop schreefCOLONHet blijft een ondergeschoven kindje, onze WID.
Marco maakt zich er gemakkelijk van af om ons een worst(je) voor te houden en tegelijkertijd de opdracht aan een ander te gunnen....
Ik had even gemist dat ik de volgende mocht doen. Dankzij Gabriel heb ik 'm nu scherp. Ik probeer snel iets te plaatsen, maar als iemand me voor is: prima! :wink:
Het spijt me ontzettend, gabriel, dat ik m’n gezin met de feestdagen meer prioriteit geef dan jouw kindje. Mijn nederige excuses. :oops:
Illuminatus schreefCOLONMarco, dit vind ik een onterechte aanval op Gabriël, vooral door de manier waarop je je gezin in stelling brengt.
Ik ken Gabriël lang genoeg om te weten dat hij een echt familiemens is, ook hij geeft prioriteit aan het welbevinden van zijn familieleden. Echter daarbij zal hij zich niet onttrekken aan aangegane verplichtingen.
Jij hebt zelf de keus gemaakt om mee te spelen met de WID en dan weet je dat je de volgende WID moet plaatsen als je het goede antwoord geeft.
Als je dat laatste niet kunt of wilt, moet je geen antwoord geven.
Je hebt ruim de tijd gehad vanaf 22 december. Oprechte excuses lijken mij hier op zijn plaats
If you can’t stand the heat... :wink:

En een vrolijk, gezond en fotografisch geweldig 2018 gewenst.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Hyves pagina aanmaken dan maar ? Of wil iemand mijn pen-vriend worden, kunnen we elkaar foto’s toesturen.

:-)
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

nieuwsgroepen schreefCOLONHyves pagina aanmaken dan maar ? Of wil iemand mijn pen-vriend worden, kunnen we elkaar foto’s toesturen.

:-)
:lol: :lol: :lol:
Anoniem 4

telescoop schreefCOLON... BTW: ik wacht op de volgende opdracht. ;)
Eigenlijk wilde ik wachten tot ik een terechtwijzing van de crew zou krijgen wegens het niet inachtnemen van de regels. :mrgreen:
MarcoEOS550D schreefCOLON... If you can’t stand the heat... :wink:
Ben in verwarring, ook nadat ik met Google Translate heb gevonden dat het zoiets betekent als “Als je niet tegen de hitte kan …..”
Als amateur kok zeg ik dan “moet je niet achter de kachel gaan staan”

Als muziekliefhebber ga ik maar in de Status Quo -stand en laat ik het er verder maar bij. Jammer is het wel.
nieuwsgroepen schreefCOLONHyves pagina aanmaken dan maar ? Of wil iemand mijn pen-vriend worden, kunnen we elkaar foto’s toesturen. :-)
Volgens mij heb ik nog steeds een Hyves account in de virtuele/digitale hemel, maar een Pen-club met elkaar lijkt me helemaal het einde.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar