Pagina 1 van 1
GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 13:26
door mikeeagle
is de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Michiel>=-
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 17:12
door RienW
Mooie motor, iets groter dan op mijn vliegende speeltje .......
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 17:23
door mikeeagle
da's maar goed ook
Michiel>=-
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 18:07
door RienW
mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Wat is (bij benadering) de lucht / kerosine verhouding?
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 18:41
door mikeeagle
RienW schreefCOLONmikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Wat is (bij benadering) de lucht / kerosine verhouding?
jij kunt vragen stellen
Bij MTOW verbruikt ie 17000 lb/h, dus da's volgens mij 7700 kg per uur, da's 128 kg/minuut. De rest mag je zelf uitrekenen
Ik hoop dat je drone ietsje zuiniger is
Michiel>=-
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 19:09
door jonggolde
Gave plaat!
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 19:57
door mikeeagle
jonggolde schreefCOLONGave plaat!
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 21:13
door JosVeg
Mooie foto,
Misschien toch eens zo'n Turbine op een boot zetten.
Re: GE90
GeplaatstCOLON 04 Jul 2016 21:28
door mikeeagle
JosVeg schreefCOLONMooie foto,
Misschien toch eens zo'n Turbine op een boot zetten.
wordt al volop gedaan
Turbines drijven dan generatoren aan die weer voor de voortstuwing zorgen.
http://www.rolls-royce.com/~/media/File ... ochure.pdf
http://flightclub.jalopnik.com/terrifyi ... 1597710309
Re: GE90
GeplaatstCOLON 05 Jul 2016 08:35
door XXXL
In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Toch ironisch dat een paar ganzen dan al in staat is zo'n motor uit te schakelen
Ik vind het mooi om eens een foto van details van vliegtuigen te zien in plaats van foto's van opstijgende of landende vliegtuigen (heb ik niet zoveel mee, maar dat heb ik al een keer gezegd). Volgens mij kan dat hele mooie foto's opleveren.
Re: GE90
GeplaatstCOLON 07 Jul 2016 14:20
door MichielBroerse
mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Als je kijkt naar de diameter van de opening, met de snelheid, dan kom je inderdaad op zoveel lucht per minuut uit...
Hij slurpt er niet eens aan denk ik, het gaat er gewoon doorheen omdat die motor die hoeveelheid lucht tegenkomt...
Indrukwekkend als je er over nadenkt!
Re: GE90
GeplaatstCOLON 07 Jul 2016 15:51
door mikeeagle
MichielBroerse schreefCOLONmikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Als je kijkt naar de diameter van de opening, met de snelheid, dan kom je inderdaad op zoveel lucht per minuut uit...
Hij slurpt er niet eens aan denk ik, het gaat er gewoon doorheen omdat die motor die hoeveelheid lucht tegenkomt...
Indrukwekkend als je er over nadenkt!
nou, hij slurpt wel degelijk
Let maar eens op als de baan nat is, dan zie hoe hij het water van de baan naar binnen zuigt. Vandaar dat je bij rolbanen ook vaak een FOD (foreign object damage) waarschuwing ziet staan. Objecten die op de grond liggen kunnen in de motor terecht komen en daar grote schade aanrichten.
IMG_2796_DxO by
mikeeagle1963, on Flickr
Re: GE90
GeplaatstCOLON 11 Aug 2016 15:14
door MichielBroerse
Heb dit nog eens zitten beredeneren, zou betekenen dat de lucht er met 450km/u doorheen gaat, geslurpt wordt...
Wat is de snelheid op zo'n moment?
Niet schrikbarend veel lager dan deze snelheid toch?