geïnspireerd door een andere prachtige fine art foto.
Heb ik en een kleine team een eigen concept bedacht.
Ergens op de boerderij van mijn moeder wist ik een zinken badkuip te vinden en daarnaast gelegen landschap bood de ideale omstandigheden voor ons thema.
Ons idee was om een surrealistisch beeld te maken waar een dame zich klaar maakt om in bad te gaan op een donkere december dag verlicht door kaarsen en het maanlicht.
De techniek achter de foto:
Gezien het die dag vrij fris was en er behoorlijk wat wind stond was het aansteken van de kaarsen helaas niet mogelijk.
Ook was er niet veel ruimte om uitgebreid te gaan experimenteren met het licht.
De luxe die ik heb met mijn B1 is om TTL t e werken en dat bood in deze situatie bijzonder goed uit te pakken.
Ik heb bij deze foto twee flitsers gebruikt mijn key met beauty disk op 4 uur en een losse flitser op 11 uur allebei iets hoger dan wenkbrauw hoogte en iets naar beneden gekanteld.
ISO 125 Sigma 150mm f/ 7.1 1/100sec
Moonlight bath
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
als je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!
Michiel>=-
Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- Rick T
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1187
- GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
- WoonplaatsCOLON Stegeren
- CONTACTCOLON
Dank u, het was een poosje geleden voormij om zo uitvoerig met photoshop bezig te zijn.mikeeagle schreefCOLONals je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!
Michiel>=-
Maar ik ben blij met het eindresultaat
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 68
- GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59
Erg mooi gedaan! Persoonlijk had ik hem iets krapper gekaderd van onderen, ik vind die zwarte strook niet zoveel toevoegen. De horizon staat net een tikkeltje uit het lood voor mijn gevoel waardoor ie mijn aandacht krijgt. Door de behind-the-scene beelden krijg je een idee hoeveel tijd je erin gestoken hebt. Meer van dit soort foto's, zodat anderen er ook van kunnen leren! Mooie belichting!Rick T schreefCOLONgeïnspireerd door een andere prachtige fine art foto.
Heb ik en een kleine team een eigen concept bedacht.
Ergens op de boerderij van mijn moeder wist ik een zinken badkuip te vinden en daarnaast gelegen landschap bood de ideale omstandigheden voor ons thema.
Ons idee was om een surrealistisch beeld te maken waar een dame zich klaar maakt om in bad te gaan op een donkere december dag verlicht door kaarsen en het maanlicht.
De techniek achter de foto:
Gezien het die dag vrij fris was en er behoorlijk wat wind stond was het aansteken van de kaarsen helaas niet mogelijk.
Ook was er niet veel ruimte om uitgebreid te gaan experimenteren met het licht.
De luxe die ik heb met mijn B1 is om TTL t e werken en dat bood in deze situatie bijzonder goed uit te pakken.
Ik heb bij deze foto twee flitsers gebruikt mijn key met beauty disk op 4 uur en een losse flitser op 11 uur allebei iets hoger dan wenkbrauw hoogte en iets naar beneden gekanteld.
ISO 125 Sigma 150mm f/ 7.1 1/100sec
-
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3706
- GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
- WoonplaatsCOLON Zaanstreek
- CONTACTCOLON
Een prachtig eindresultaat.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Mooi resultaat!!mikeeagle schreefCOLONals je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!
Michiel>=-
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- wibo53
- Wedstrijdleiding
- BerichtenCOLON 2732
- GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
- WoonplaatsCOLON Best
En ik ook... Zou niet weten hoe ik zelfs maar zo iets zou moeten aanpakken!MarcoEOS550D schreefCOLONHier sluit ik me helemaal bij aan. Mooi resultaat!!mikeeagle schreefCOLONals je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!
Michiel>=-
Apple fan, Canon volger...
- Rick T
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1187
- GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
- WoonplaatsCOLON Stegeren
- CONTACTCOLON
Dank jullie wel voor de lovende reacties.
Nu kan er op photoshop gebied nog het ene ander beter bv het kaarslicht had ik achteraf realistischer kunnen maken
gezien het op de dag van de shoot helaas niet mogelijk was om de kaarsen daadwerkelijk te laten branden heb ik deze achteraf toe gevoegd dmv een donor foto van internet.
Daarmee ben je er nog niet je wil ook de gloed van het kaarslicht goed hebben en geen vlam is hetzelfde
Dit laatste was een tijd rovend karwij, passen meten vervormen om vervolgens alle vlammetjes afzonderlijk in te mengen in de foto.
Zelfde geld voor de lucht het was zwaar bewolkt dus ik heb een dreigende lucht en een maanlicht foto gevonden die ik verwerkt heb in de lucht dmv verschillende masker lagen.
Wat mij bij dit proses heel veel geholpen heeft is van te voren goed na te gaan wat voor beeld ik wou maken en wat ik hiervoor nodig heb.
Ook is het altijd handig om een soort van backup plan te hebben.
Daarbij mag gezegd worden "een ketting (foto) is niet sterker dan de zwakste schakel" het eindresultaat wordt vaak sterk beïnvloed na inzet van je team passen alle individuele personen bij jou werkwijzen en voegt hij of zij wat toe aan jou werk en jij voor hen.
Dit vind ik zelf altijd heel lastig en merk je pas goed als je daadwerkelijk met iemand gewerkt hebt.
Zie het als het uitzoeken van een nieuw paar schoenen
Om op de vraag Wibo53 te komen.
Ik ben ook maar een gewone sterveling en zie mijzelf als een fanatieke portret fotograaf met wat ervaring en heb bijna alles mijzelf aangeleerd dmv van het internet, tijdschriften en enkele boeken.
U zult vast zelf ook wel een onderwerp hebben binnen de fotografie waarvan u hart sneller van gaat kloppen en bij wijze van helemaal in op kan gaan.
Die passie en gezonde energie en uiteraard creativiteit zijn de basis voor het uitwerken van een gaaf idee, scene of onderwerp op een foto.
de rest zijn puzzelstukjes die u dient te vinden een scene/ onderwerp, het juiste licht, de timing wat wil ik laten zien en wat weglaten, wat voor hulpmiddelen heb je daarvoor nodig (camera spul) etc, ,etc ,etc
Dit is het spirituele antwoord op uw vraag.
Het daadwerkelijk antwoord licht eigenlijk veel eerder voor de hand:
Probeer het gewoon wees niet bang om fouten te maken wat heeft u te verliezen? Daarbij door fouten te maken leert u des te meer geen workshop kan daar tegen op
Begin rustig en breidt het vandaar uit langzaam maar zeker uit. dit geld niet alleen voor portreten maar ook met de andere onderwerpen binnen de fotografie elk met hun eigen werkwijze en eventuele spelregels.
Weet u iets niet vraag het gerust
good luck
Nu kan er op photoshop gebied nog het ene ander beter bv het kaarslicht had ik achteraf realistischer kunnen maken
gezien het op de dag van de shoot helaas niet mogelijk was om de kaarsen daadwerkelijk te laten branden heb ik deze achteraf toe gevoegd dmv een donor foto van internet.
Daarmee ben je er nog niet je wil ook de gloed van het kaarslicht goed hebben en geen vlam is hetzelfde
Dit laatste was een tijd rovend karwij, passen meten vervormen om vervolgens alle vlammetjes afzonderlijk in te mengen in de foto.
Zelfde geld voor de lucht het was zwaar bewolkt dus ik heb een dreigende lucht en een maanlicht foto gevonden die ik verwerkt heb in de lucht dmv verschillende masker lagen.
Wat mij bij dit proses heel veel geholpen heeft is van te voren goed na te gaan wat voor beeld ik wou maken en wat ik hiervoor nodig heb.
Ook is het altijd handig om een soort van backup plan te hebben.
Daarbij mag gezegd worden "een ketting (foto) is niet sterker dan de zwakste schakel" het eindresultaat wordt vaak sterk beïnvloed na inzet van je team passen alle individuele personen bij jou werkwijzen en voegt hij of zij wat toe aan jou werk en jij voor hen.
Dit vind ik zelf altijd heel lastig en merk je pas goed als je daadwerkelijk met iemand gewerkt hebt.
Zie het als het uitzoeken van een nieuw paar schoenen
Om op de vraag Wibo53 te komen.
Ik ben ook maar een gewone sterveling en zie mijzelf als een fanatieke portret fotograaf met wat ervaring en heb bijna alles mijzelf aangeleerd dmv van het internet, tijdschriften en enkele boeken.
U zult vast zelf ook wel een onderwerp hebben binnen de fotografie waarvan u hart sneller van gaat kloppen en bij wijze van helemaal in op kan gaan.
Die passie en gezonde energie en uiteraard creativiteit zijn de basis voor het uitwerken van een gaaf idee, scene of onderwerp op een foto.
de rest zijn puzzelstukjes die u dient te vinden een scene/ onderwerp, het juiste licht, de timing wat wil ik laten zien en wat weglaten, wat voor hulpmiddelen heb je daarvoor nodig (camera spul) etc, ,etc ,etc
Dit is het spirituele antwoord op uw vraag.
Het daadwerkelijk antwoord licht eigenlijk veel eerder voor de hand:
Probeer het gewoon wees niet bang om fouten te maken wat heeft u te verliezen? Daarbij door fouten te maken leert u des te meer geen workshop kan daar tegen op
Begin rustig en breidt het vandaar uit langzaam maar zeker uit. dit geld niet alleen voor portreten maar ook met de andere onderwerpen binnen de fotografie elk met hun eigen werkwijze en eventuele spelregels.
Weet u iets niet vraag het gerust
good luck