Lentezon

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jacco p
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2015 10:33

In een moi lente zonnetje

AfbeeldingJAPL0281 by jaccop, on Flickr


AfbeeldingJAPL0071 by jaccop, on Flickr
Canon 7d mark ii, Canon 1D mark iii, ef 300L 2.8 IS USM, ef extender 2x ii, ef 50 mm 1.4 USM, 1100d, 18-55.
https://www.flickr.com/photos/91447801@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste qua compositie en rustige achtergrond/onderkant het mooiste. Wel mis ik beide de scherpte.
Als ik door klink naar je Flickr Account zie een tweede foto van de grutto die scherper lijkt.
jacco p
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2015 10:33

Met de extender heb ik inderdaad erg veel moeite om scherpe foto's te krijgen en ik weet nog niet waar het aan licht. De dingen waar ik al wel achter ben is. Niet onder de F8, niet boven de iso 400. Als het doel stil zit kan je wel een scherpe foto vanaf 160 ste sec krijgen , bij bewegend doel 500 tot 1000.
Bij elkaar valt het dus niet mee, ik ga nu ook maar kijken voor een 1,4 extender, ik denk dat 2,0 gewon teveel scherpte verliest. Wat mij ook opvalt is dat de combi binnen 5 meter scherpe resultaten heeft en verder veel moeite heeft, had ik dan toch een ander combi moeten kopen?
Als iemand tips heeft hoor ik het graag, je zou hiermee mooie platen moeten kunnen schieten ik zie er genoeg op juzaphoto.
Gr jacco
Canon 7d mark ii, Canon 1D mark iii, ef 300L 2.8 IS USM, ef extender 2x ii, ef 50 mm 1.4 USM, 1100d, 18-55.
https://www.flickr.com/photos/91447801@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

EF 300 L met 2x extender en 1.3 1D kom ik op zo'n700 mm.

Zonder IS: 1/700 zonder bewegingsonscherpte. Afhankelijk van hoe nerveus zo'n beestje is, gerust omhoog gooien. Met IS zou ik minimaal hetzelfde aanhouden....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Heb dezelfde combi(maar dat weet je al :P ), zo'n combi gewoon lekker icm een statief/monopod gebruiken, iig bij dit soort foto's, dan maakt het niet uit wat je sluitertijd is. Mijn sluitertijd is soms verrassend laag en dan nog scherpe foto's.

De 1d is supersnel wanneer je afdrukt.

Heb je je combo al laten calibreren ondertussen?

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Jammer dat beide vogels van je weg kijken. De achtergrond bij de Grutto leid tevens wel erg af.

Het iso verhaal geloof ik niet zo in. Goede belichting en de iso moet makkelijk nog hoger kunnen. Er zijn in beide vogels best wel scherpe delen te ontdekken (zeker als je ze wat na verscherpt in photoshop) dus ik heb zelf het gevoel dat de focus niet helemaal op het goede punt (ogen) ligt. Dit buiten het feit dat je met een 2.0 extender altijd op kwaliteit inboekt.
Als je op 600mm wil fotograferen zou ik toch voor de toekomst bijv. de nieuwe Sigma 150-600mm Sport overwegen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar