Een nieuwe wereld ontdekken

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

De titel past voor mijn gevoel bij de ervaring die onze kleine spruit had toen zij met haar blote voeten in het zand stond. Ze graaide snel rond in het mulle zand om te voelen wat het was. Dat resulteerde in het vast kunnen grijpen van een paar duingras takjes, waarna ze op keek naar de zee en erop af ging. Op dat moment is deze foto vastgelegd. Voor haar een volledig nieuwe wereld.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Mooie compositie en onderwerp.

Maar wat is er met haar broek gebeurd?
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Leuke foto en verhaaltje, roept jeugd herinneringen op :-)
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Je bedoeld dat haar broek opgestroopt zit? Tja, dat weet ik niet meer precies. Of dat is een gevolg van haar eigen doen, of we hebben dat gedaan voor het geval ze het water in zou lopen.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Nee ik zie een grijze vlek op dr achterwerk... alsof daar iets gesjopt is zeg maar.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dat is een overblijfsel van het op haar billen in het zand vallen :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuke, herkenbare foto! En die nieuwe wereld, die is zó groot... :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb wel enkele kritische noten. De horizon staat scheef en ik vind de lucht wel iets te veel uitgebeten. In zwart/wit valt dat wel minder op, maar toch...
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Het dynamische bereik van de iPhone 4S is w.s. niet zo groot ;)

De horizon is gelukkig makkelijk te fixen.

Het doel van de foto was natuurlijk niet technische perfectie te behalen, maar een bepaald gevoel op te roepen. Het is mijn dochtertje dus logischerwijs brengt dit veel gevoel met zich mee. Maar is dat voor jullie ook zo, zo ja wat is dat dan?
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Een foto hoeft niet technisch perfect te zijn om een bepaald gevoel op te roepen. Soms kan een mate van onscherpte een foto juist versterken, al zullen daar de meningen over verschillen:)
Het gevaar bij deze foto is jou emotionele gevoel...het is jou kind..een moment...een beleving waardoor het moeilijker is om objectief naar je eigen foto te kijken.
Voor mij als buitenstaander zie ik een kindje tegen een veels te uitgebeten witte lucht..met een grote vlek op haar broek in een grauw beeld zonder een spannende dof.
Neemt niet weg dat de foto voor jou wel belangrijk is...dat snap ik ook.
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dat is helemaal prima Marian. Ik begrijp goed dat mijn gevoel bij deze foto heel anders is dan die van jullie. Vandaar ook die vraag :)

Voor mij is die uitgebeten lucht een bijkomstigheid die een bepaald gevoel van verlichting geeft over de omstandigheid waarin de kleine meid zich bevindt, het licht dat haar het vertrouwen geeft die ontdekkingsreis aan te vangen. Daarmee probeer ik die onperfectie niet goed te praten trouwens ;) De vlek op haar broek: het leven gaat met vallen en opstaan. Het ontdekken van een (voor haar) nieuwe wereld ook.

Ik probeer hiermee niemand te winnen voor de foto trouwens, dit is slechts mijn gevoel erbij. De reden dat ik benieuwd was of dit op het eerste gezicht bij jullie ook overgebracht werd. Blijkbaar ben ik daar niet in geslaagd, maar gelukkig maakt dat voor mij de foto niet minder :D
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Snap je wel helemaal hoor Martijn:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

:)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

eMKay schreefCOLONDe reden dat ik benieuwd was of dit op het eerste gezicht bij jullie ook overgebracht werd. Blijkbaar ben ik daar niet in geslaagd, maar gelukkig maakt dat voor mij de foto niet minder :D
Wat mij betreft is dat wél geslaagd. Misschien omdat mijn kleine man zich nog niet zo lang geleden in dezelfde fase bevond (nu 2,5). Die eerste stappen op het strand vergeet ik nooit!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar