Wat voor soort camera voor Motorcross / Offroad?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
voort
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2014 14:54

Hallo,

Ik cross zelf al jaren maar vindt het maken van foto's ook altijd erg leuk. Nu was ik eigenlijk van plan om offroad ritten te gaan fotograferen en deze foto's dan te plaatsen op Oypo om een extra centje te verdienen :wink:

Nu heb ik eerlijk gezegd weinig verstand van fotografie.

Ik ben dus opzoek naar een camera, die redelijk scherpe beelden kan maken bij hoge snelheid. Hij moet ook niet te gevoelig zijn voor stof.
Mijn budget licht ongeveer rond de 500 euro voor een camera.

Heeft iemand ervaring of tips voor welke camera te gebruiken bij motorcross?

Ik verneem graag meer.

Mvg
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Ga eens kijken in deze thread : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 7&t=113614

Installeer een exif-viewer en zie wat de meest gebruikte camera's zijn (en de lenzen !)
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Voort,

Als dit het budget is voor alleen de camera zou ik proberen om een goede canon 7D of 70D te pakken te krijgen.
Vergeet niet dat er nog een lens bij moet komen, een 70-200mm F4 kost zo'n € 350.- tweede hands.

Daarnaast voor € 500.- bijvoorbeeld

Canon 50D
Canon 1D mark IIN

Maar er zijn uiteraard meer mogelijk heden.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Ik schiet af en toe motorsport met een 7D en 70-200 F4 en dat is een heerlijke combinatie. De grootste beperking van de camera staat met zijn neus tegen de body in mijn geval.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
voort
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2014 14:54

Bedankt voor de reacties.

Het hoeven geen hele professionele foto's te worden. Het belangrijkste is dat de foto's scherp zijn, en niet wazig/onscherp worden door de snelheid o.i.d.

Ik ga eens kijken voor een 2e hands camera, dit scheelt aanzienlijk in de prijs, en is misschien voldoende voor een beginner.

Ik kom de Canon 550d met 18-200mm lens veel tegen. Is dit voldoende voor de motorsport?
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

alles is voldoende, zelfs je mobieltje. :mrgreen:

beperk jezelf niet door een kwalitatief mindere lens.
De lens is bijna alles bepalend voor hoe je foto uiteindelijk word.
Dat overdrijf ik nu wel een beetje natuurlijk. :roll:

Ik fotografeer vrijwel alleen cross, en wat vogels.
En wat ik geleerd heb is dat de lens echt belangrijk is.
je hebt gewoon een snelle usm lens nodig.
Als je lens niet snel genoeg de focus vind en kan vasthouden, dan loop je steeds tegen het volgende aan.
Waarom zijn de foto's steeds net niet wat ik ervan verwacht.

Tenminste dat heb ik aan den lijve ondervonden.

:idea:
300 euro een 1DmkIIn (oudje maar nog steeds een beest voor sport fotografie. http://link.marktplaats.nl/m864151734
250 euro Canon 100mm 2.8 Macro USM (NIET-L) http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=116311

Bij enduro cross, kan je gaan staan waar je wil, misschien dat 100 mm dan soms net wat teveel is
Maar je hebt hiermee een hele mooie startset.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Voort,
Nu was ik eigenlijk van plan om offroad ritten te gaan fotograferen en deze foto's dan te plaatsen op Oypo om een extra centje te verdienen
Als je dit wilt zal je wel kwaliteit moeten leveren, of ieder geval na moeten streven.

Gaat gewoon niet met alles lukken, dus het advies voor een Canon 1D mark IIN of 50D en een canon 70-200mm F4 ga je een heel eind komen en ben je niet zo heel veel duurder uit, maar heb je wel heel veel meer plezier van.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Anoniem 3

Mozes schreefCOLON je hebt gewoon een snelle usm lens nodig.
Als je lens niet snel genoeg de focus vind en kan vasthouden, dan loop je steeds tegen het volgende aan.
Waarom zijn de foto's steeds net niet wat ik ervan verwacht.

250 euro Canon 100mm 2.8 Macro USM (NIET-L) http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=116311

Bij enduro cross, kan je gaan staan waar je wil, misschien dat 100 mm dan soms net wat teveel is
Maar je hebt hiermee een hele mooie startset.
De 100mm 2.8 Macro USM (NIET-L) een snelle lens? Daar kom je wel van terug. Ontworpen voor macro, niet voor snelle sporten. En dat is mijn (jarenlange) ervaring.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Als je er centjes aan wil gaan verdienen zou investeren in kennis en kunde in dat soort fotografie ook een must zijn, anders
heb je je spulletjes voor elkaar, maar beheers je de techniek nog niet. Een eerste indruk is toch wel bepalend.
just my 2cents.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik zou je ook zeker niet aanraden om de canon 100mm aan te schaffen, dan eerder de al genoemde Canon 70-200 f4 non IS.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Even een camera voor ongeveer 500euro gaan kopen zonder kennis van zaken en dan geld eraan verdienen.
Succes, maar tenzij je een Super talent ben ga je dit nooit niet lukken.
Denk niet dat je even een camera koopt en dan maar gelijk Super scherpe platen maakt.
Dit is gedoemd tot mislukken.
Mocht je toch denken dat het wel gaat, koop dan een goede lens, de body is minder belangrijk.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Guus1972
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2014 12:28
WoonplaatsCOLON Wijchen

Ik kom er zelf steeds meer achter dat het juist leuk is om met eenvoudig materiaal het beste er uit te halen. Voordat je begint zou ik eerst eens gaan kijken op de pagina van fotojeroen: http://www.fotojeroen.nl/fotografietips ... grafie.php. Daar staan heel veel tips over sportfotografie in zijn algemeenheid, maar ook leesvoer over geschikte camera's.
Canon Eos D1000 | Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Flickr
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

De 50mm 1.8 en de 85mm 1.8 Zijn eveneens zeer goed te gebruiken.
Desgewenst wil ik wel wat fotos posten hier die met deze 2 lenzen gemaakt zijn....
ze zijn bij mij scherper dan met de 70-200 F4L.
Enige nadeel je kan niet zoomen... maar verders zeker als je net begint,
Samen met de door ed voorgestelde 50D een zeer leuk allround set.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

voort schreefCOLONBedankt voor de reacties.

Het hoeven geen hele professionele foto's te worden. Het belangrijkste is dat de foto's scherp zijn, en niet wazig/onscherp worden door de snelheid o.i.d.

Ik ga eens kijken voor een 2e hands camera, dit scheelt aanzienlijk in de prijs, en is misschien voldoende voor een beginner.

Ik kom de Canon 550d met 18-200mm lens veel tegen. Is dit voldoende voor de motorsport?
Leuk dat je een DSLR wil aanschaffen, fotografie is een mooie hobby. Net als bij koken ben je geen topkok als je mooie pannen hebt :wink:

Ik heb zelf gemerkt dat in het begin je foto's echt niet gelijk beter zijn dan geschoten met een compact camera. Dit kost tijd en energie. Allereerst moet je camera onder controle krijgen. Een spiegelreflex is uitermate geschikt om zich aan alle lichtomstandigheden aan te passen. Dit kan je door de camera laten doen maar je kan dit ook (deels) zelf doen. Juist dat laatste het zelf doen van alle instellingen gaat je verder helpen. Dit betekend dat je je echt moet verdiepen in de techniek van het fotograferen. Bij digitale fotografie hoort ook een stukje nabewerken in de computer en ook dat moet je leren.

Ik wil je zeker geen angst aanpraten voor het kopen van een camera maar besef goed dat als je foto's wil verkopen je er echt tijd en energie in moet steken. € 500,00 is geen mega budget voor een camera en lens maar de genoemde set kan je hier voor kopen en is een leuke beginnersset. Belangrijkste is dat je aan de slag gaat en techniek onder de knie krijgt. Dan weet je gelijk of je het echt leuk vind en besmet raakt met he virus :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

En, voort.

Inmiddels al wat wijzer geworden ?
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Mooi he, al die goede adviezen, maar dan. :roll:
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Het kan, niet iedereen zit elke avond achter de pc.
Maar 10 dagen nadat je een vraag gesteld hebt, is toch wel een klein beetje best lang ;)

Maar goed 2 posten en de laatste inlog is van 6-nov....
Waarschijnlijk is die voor een hybrid gegaan :mrgreen:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Of hij werd wakker en is nu crossmoto's aan het wassen om een echt eurootje bij te verdienen, hoge druk reiniger kopen bij een dhz-zaak en hopla ... het geld rolt binnen want wie wil nu geen propere moto ?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar