Isolde

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Vierde keer dat ik een model heb mogen fotograferen. Had wat moeite het juiste objectief te kiezen: 100 mm 2,8 was te ver weg, 24-105 F4 was een te groot diafragma.
Uiteindelijk een beetje van alles en nog wat gedaan.

De eerste twee fotos zijn ingeflitst (vanuit de camera mijn speedlite aangestuurd) en het was voor Isolde de eerste keer voor de camera.

Foto 1

46531

Foto 2

46532

Foto 3

46533

Foto 4

46534

Foto 5

46535

60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Anoniem 3

Ik ben ervan overtuigd dat Isolde een prachtmodel is.
Maar....
#1: Haar houding. Geknikt, geknakt. Nee niet echt flatteus.
#2: Haar licht wordt overstraald door de zon. Jammer.
#3: Niet scherp en die o zo foute vleugeltjes.... Is ze bang om te vallen?
#4: Flets
#5: de beste uit een niet zo beste serie.

Ik mis bij alle foto's de scherpte.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLONIk ben ervan overtuigd dat Isolde een prachtmodel is.
Maar....
#1: Haar houding. Geknikt, geknakt. Nee niet echt flatteus.
#2: Haar licht wordt overstraald door de zon. Jammer.
#3: Niet scherp en die o zo foute vleugeltjes.... Is ze bang om te vallen?
#4: Flets
#5: de beste uit een niet zo beste serie.

Ik mis bij alle foto's de scherpte.
+1! Als je nog eens met Isolde kan shooten...portretfotos.....fixeren op die prachtige ogen :)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Ok. Het was even moeilijk dat te verkroppen. Hoewel hopelijk goed gemeend is het natuurlijk niet de leukste feedback, noch de meest subtiele manier om dergelijke info over te brengen. Maar soit - ik ga kijken of ik mezelf kan verbeteren. Of ik mijn resultaten hier ga laten zien weet ik echter nog niet.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Over het algemeen ben ik het eens met Telescoop behalve over #4 en #5. Ik vind #4 bui uitstek de beste, de "fletse" kleuren passen goed bij de foto, dat hij niet überscharp is, is ook geen probleem, de foto heeft een jaren '80 gevoel. Hij zou iets lichter kunnen en nog iets minder saturatie.

#5 vind ik te gesatureerd en te scherp voor het onderwerp.

En nog bijna vergeten: heel goed dat je ze hier geplaatst hebt en dat je zo goed omgaat met feedback, dt is een compliment waard.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik snap de commentaren en respect voor je reactie. Hoop echt dat je foto's blijft delen. Het lijkt soms of alles wat hier geplaatst word perfect moet zijn. Maar juist hier leer jij en ikzelf ook weer van en dat is waar het forum voor bedoeld is.

Lekker blijven plaatsen dus :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik kan mij geheel vinden in het commentaar van Telescoop en je zou juist erg blij moeten zijn met deze goedbedoelde opbouwende kritiek want ik weet zeker dat als je die ter harte neemt, de volgende keer met een veel betere serie komt. Of wil je niet steeds beter worden?

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Bij foto 1 heb ik nog wel iets toe te voegen en dat is: let goed op je achtergrond. In dit geval groeit er een steiger uit haar hoofd.
Foto 2 heeft overigens wat mij betreft de meeste potentie, maar je hebt wat meer licht op het gezicht nodig. Zo te zien flits je met een reportageflitser op je camera. Probeer dat licht te verzachten door er een 'modifier' overheen te zetten (zoals een softbox). Nog beter zou zijn om de flitser van je camera af te halen en hoger naar beneden gericht te plaatsen.
Foto 1, 4 en 5 zijn inderdaad weinig flatteus voor het model. Bij foto 1 heeft dat te maken met de eerder genoemde hoekigheid (is dat een woord?). Een vrouw heeft 'curves' en die moet je laten zien. Hoe? Kijk maar eens op youtube en zoek op photography posing women. Of probeer inspiratie te vinden op 500px oid.

Geef het niet op. De kritiek voelt misschien erg aan als persoonlijk, maar het is voornamelijk bedoeld om je te helpen op een hoger niveau te komen. Aan je reactie te zien begrijp je dat ook wel :)
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Helaas, maar ik ben het wel eens met bovenstaande opmerkingen en kritiekpunten. Maar hou vol en door oefening verbeter je je. En ook door deze goedbedoelde opmerkingen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar